המאיץ הציוני של הענק הכחול

הצצה לחברות ולפתרונות במחזור השלישי של Alpha Zone, האקסלרטור של יבמ ● זוהי דוגמה ליתרון שבשילוב בין חברות ענק לסטארט-אפים

דרור פרל, מנהל חטיבת GTU ביבמ

השילוב בין חברות סטארט-אפ לשוק הארגוני התגלה בשנים האחרונות כאחד משיתופי הפעולה המוצלחים ביותר, ונראה שימשיך לעמוד באור הזרקורים גם השנה. במגרש הזה משחקת כבר שנים רבות יבמ (IBM),באמצעות חטיבת GTU (ר"ת Global Technology Unit) שלה. החטיבה, שנולדה כיוזמה של המרכז בישראל, הוקמה במטרה לפתח את תחום האקו-סיסטם, שהחל לצמוח אז בארץ.

לפני כשנתיים החליטה GTU למקד פעילות מיוחדת בחברות צעירות, באמצעות מיזם חדש שנקרא Alpha Zone. זהו אקסלרטור (מאיץ) שמטרתו לסייע לחברות המשתתפות בו בבניית פתרונות, בפתיחת שווקים בחו"ל וביצירת קשרים עסקיים.

החברות המשתתפות באקסלרטור נבחרות בקפידה, ומקבלות סיוע נרחב מאנשי המקצוע של יבמ וממקצוענים מבחוץ. כל מחזור נמשך 24 שבועות והוא כולל גם מפגשים עם מנטורים, יזמים ועוד. לחברות ניתנת בנוסף אופציה לעבוד במתחם מיוחד שהוקצה לצורך כך בבית יבמ בפתח תקווה.

בימים אלה מתנהל המחזור השלישי של Alpha Zone וההרשמה למחזור הרביעי כבר החלה.

מנתונים שרוכזו במיזם, 20 חברות שהשתתפו בשני המחזורים הראשונים שלו גייסו 14 מיליון דולר. במחזור השלישי, שכאמור – עדיין לא הסתיים, גויסו כבר שמונה מיליון.

"אנחנו פונים לחברות יותר בוגרות"

פתרונות של חלק מהחברות הללו הוצגו לא מכבר בפני פורום CTO של אנשים ומחשבים, שהתארח באקסלרטור של יבמ (דוגמאות – בהמשך). כל אחד מנציגי החברות סיפר על פעילות החברה שלו, מתוך תקווה לייצר שיתופי פעולה עם נציגי הארגונים שישבו באולם.

דרור פרל, מנהל חטיבת ה-GTU של יבמ, שתחת חסותו מתנהל האקלסרטור, ומנהל פעילות הענן של החברה בישראל, פתח את המפגש בציינו כי "יש בארץ עשרות רבות של אקסלרטורים. רצינו לעשות משהו שונה ולכן הגדרנו מראש שאנחנו פונים לחברות שעברו את שלב הגיוס הראשוני (Round A) והן יותר בוגרות".

לדבריו, "בניגוד למה שאנשים סבורים, וכפי שזה אולי מקובל בתוכניות דומות, אנחנו לא גובים שום עמלה מפעילות זו עם החברות, אלא אומרים להן: תפתחו ותציעו את הפתרון שלכם בשוק ואם תצליחו, גם אנחנו נצליח ונרוויח על הטכנולוגיות שלנו, שמשולבות במוצר".

"אני, באופן אישי, ואני בטוח שכך גם יבמ, רואה במיזם הזה, בנוסף להיבטים העסקיים, סוג של שליחות – לסייע לחברות צעירות לפרוץ לשווקים", הוסיף פרל. "זה אתגר לא פשוט ומעניין ביותר עבורנו ואם לשפוט על פי התוצאות עד כה, יש לזה קבלות".

בהתייחסו לענן הוא אמר: "יש בארץ הרבה סטארט-אפים שעברו לענן הציבורי. הענן מהווה הפלטפורמה האולטימטיבית לחברות אלה, שרוצות לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי שלהן ולהגיע לשוק במהירות, מבלי להשקיע בתשתיות פיזיות ובשרתים".

גיל מי-טל, מנהל פעילות Alpha Zone

גיל מי-טל, מנהל פעילות Alpha Zone

פרל ציין כי לחברות מוצע להשתמש בפלטפורמה הייחודית של יבמ לפיתוח בענן – Bluemix.

פתרונות של כמה מהחברות המשתתפות באקסלרטור

בחלק השני של המפגש הציג גיל מי-טל, מנהל פעילות Alpha Zone, מספר פתרונות מעניינים לתחומים שונים.

Trendmon היא חברה שמפתחת פלטפורמת ניתוח ואוטומציה של שיווק מבוסס תוכן. המערכת מסייעת למותגים וגופי תוכן להגדיל באופן אוטומטי את ההכנסות מנכסי התוכן שלהם באמצעות ניתוח ושיפור מסלולי ההמרה של הגולשים באתר.

OffLA הציגה מערכת זיהוי למניעת הונאות לעולם הארנקים הדיגיטליים, ללא צורך בהפעלת מערך שירות הלקוחות ומערכות ההגנה הקיימות – של חברות האשראי או בתי העסק.

פתרון אחר, של Nuro Secure Messaging, הוא פלטפורמת הודעות מאובטחת ברמה הנדרשת בארגונים גדולים, שמשלבת הצפנה, שקיפות ועמידה בהוראות החקיקה על סביבת ההודעות. הפתרון מיושם כשירות ענן מאובטח ועימו מוצעים ממשקי תכנות אפליקציות (API), שמאפשרים שילוב מתקדם בסביבות האפליקציות הארגוניות.

Zuznow הציגה מודל חדשני להשמת אפליקציות קיימות למובייל. המודל עונה על אתגר לא פשוט שבפניו עומדים ארגונים: ביצוע ההעברה במהירות האפשרית ובשקיפות מלאה.

פתרון מעניין אחר הציגה Intervyo. מהנדסי החברה פיתחו מודל שמפשט את תהליכי גיוס העובדים בארגונים, שהם בדרך כלל תהליכים ארוכים ומורכבים בעולם הדינמי של ימינו. המערכת יודעת לבצע ראיונות אוטומטיים, מבוססי אלגוריתמים, לצורך המיון הראשוני של המועמדים, בלי מראיין אנושי. בכך גדל מעגל האנשים שעוברים את השלבים הראשונים – שהם הקריטיים.

פתרון נוסף שהוצג הוא של PartitionDB. הפתרון נותן מענה לריבוי בסיסי נתונים בארגון, במציאות בה רובם אינם "מדברים" ביניהם. מדובר במערכת מבוססת ענן, שמבזרת את בסיסי הנתונים ומאפשרת גישה מהירה אליהם וחיבור ביניהם, ללא צורך בהשקעה בתשתיות יקרות, שרתים ובעיקר מניעת צווארי בקבוק.

השורה התחתונה: השנה החולפת התאפיינה בריבוי של אקסלרטורים שמציעים ארגונים גדולים לחברות צעירות, כדי לסייע להן לפרוץ וכדי לזהות פוטנציאל לחדשנות, שתסייע גם לענקיות כמו יבמ להשתלב טוב יותר ומהר יותר בעידן הדיגיטלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים