ברית האקלים – מה המשמעות לעולם ה-IT הישראלי?

ההסכם שנחתם בפריז מהווה הזדמנות נדירה לקהילת ה-IT לבצע מהלך טכני-כלכלי שיוריד את פליטת גזי החממה, ישפר את הרציפות העסקית של חוות השרתים ויניב חיסכון מאוד משמעותי לארגון ● חלק א'

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: יח"צ

נציגים מ-196 מדינות נתנו בסוף השבוע את הסכמתם לברית היסטורית: התחייבות לחתוך באופן חד את פליטת גזי החממה ולהגביל את עליית הטמפרטורה של כדור הארץ. זאת, בד בבד עם התמודדות משותפת עם נזקי שינויי האקלים שכבר לא ניתן למנוע אותם.

בהסכם מודות המדינות החתומות עליו כי איום השינויים האקלימיים הוא דחוף לטיפול ובלתי הפיך, והדרך היחידה להתמודדות עמו היא שיתוף פעולה של כל המדינות להורדה חדה של פליטת גזי חממה.

ההסכמה הרחבה היא להימנע מעלייה בטמפרטורת כוכב הלכת שלנו, שבמקרה שלא תימנע תסתכם ב-2% מעל הטמפרטורה הממוצעת בימי טרום התעשייה. בלחץ מדינות האיים הקטנות, שיודעות שלא ישרדו עלייה גם של 2%, הסכימו האומות "להשתדל מאוד" לא לעבור גידול של 1.5%.

בדרכי הצנועה, אבקש לברר יחד אתכם, קוראיי, מה המשמעויות לקהילה הטכנולוגית ובייחוד ל-IT הישראלי. אעשה זאת באמצעות כמה מספרים:

2%
צריכת החשמל של מרכזי המחשוב בישראל היא כ-300 מגה-וואט, יותר מ-2% מצריכת החשמל במדינה. יתר כל כן, צריכת החשמל של המחשוב הישראלי מוכפלת כל חמש עד שבע שנים. זהו פלח השוק בו הצמיחה בצריכת האנרגיה היא המהירה ביותר.

1,000
בישראל יש יותר מ-1,000 חוות שרתים. מספר זה גבוה ממספרן של תחנות הדלק. חוות שרתים הן מתקנים קריטיים ופעילותן חיונית לרציפות העסקית של כל ארגון, בין אם הוא ציבורי או פרטי.

3.28 מיליארד שקלים
חשבון החשמל של חוות השרתים בישראל עומד על יותר מ-3.25 מיליארד שקלים בשנה. זהו סכום נכבד, שניתן לחסוך מעל מחצית ממנו. מרבית הבזבוז הוא על מיזוג אוויר בלתי יעיל.

2.5
PUE הוא מדד ליעילות אנרגטית. זהו היחס שבין צריכת החשמל הכוללת של חוות השרתים לצריכת החשמל רק של ה-IT. בישראל, על פי ניסיוננו ממדידות וסקרים שערכנו בחוות שרתים רבות, היחס של יעילות אנרגטית הוא, בממוצע, מעל 2.5. חוות שרתים חדשה המתוכננת ליעילות אנרגטית צריכה לשאוף ל-PUE של 1.25.

ומה עושה הממשלה?
בינתיים, לא הרבה. אך ההזדמנות קיימת. מתן מענקי עידוד לחוות שרתים בשל התייעלות ושמירה על PUE מיטבי יכולה לחסוך במשאבים לאומיים של השקעות בתשתית אנרגיה, כמו גם לסייע לישראל להגיע ליעדים שהתחייבה להגיע אליהם. מענקי עידוד כאלה נהוגים בעולם.

הזדמנות עסקית ומוסרית
הפעם, ציונות, עסקים ומוסר הולכים ביחד. קיימת בפני קהילת ה-IT הזדמנות נדירה לבצע מהלך טכני-כלכלי שיוריד את פליטת גזי החממה, ישפר את הרציפות העסקית של חוות השרתים ויניב חיסכון מאוד משמעותי לארגון. זאת, על ידי מהלך של התייעלות אנרגטית בחוות שרתים פעילות ותכנון נבון של חוות שרתים חדשות, ששואף ל-PUE אגרסיבי.

בחלק הבא של המאמר, שיפורסם מחר (ג'): כיצד מתרגמים את הצורך בהתייעלות לשפת המעשה?

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טל רוזנר

    אי אפשר להגיע בישראל למדד PUE 1.25. ולא ברור מהיכן נלקחו שאר הנתונים לגבי כמות מתקני המחשב בישראל והצריכה שלהם. כתבה ממוחזרת ולא מחדשת דבר.

אירועים קרובים