CreditHood: נותנים את הכסף בלי ריביות

נמאס לכם להתחנן לבנק להלוואות כדי להרים ולהקים את העסק שלכם? הכירו את הסטארט-אפ שיעזור לכם לגייס כסף מקהילת הלקוחות שלכם, דרך פלטפורמת מימון שיתופית חדשנית, ובאופן שבו כולם מרוויחים

מאיה קומרוב, מייסדת CreditHood. צילום: יח"צ

כל עסק מכיר את ההתלבטות המשמעותית כיצד לגייס כסף למימון הפעילות שלו. במקרים של סטארט-אפים לעיתים ניתן לגייס ממשקיעים שמאמינים במוצר של החברה ובצוות, אך זה לא תמיד המקרה במגוון של עסקים.

המקור המשמעותי לגיוס כספים כיום הוא דרך מערכת הבנקים, אך זו משימה לא פשוטה, צריך ערבויות אישיות ותהליך ארוך שכולל עמלות והחזרים מעיקים על העסק, במיוחד בתחילת הפעילות שלו.

בתחרות הסטארט-אפים לתחומי הטכנולוגיה הפיננסית שנערך במאיץ של Lool בתל אביב זכה הסטארט-אפ CreditHood, אשר מציג לעסקים אפשרות מימון חדשה. את התחרות יזמו וערכו מאסטרקארד ישראל והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), וזו השנה הרביעית בה התחרות נערכת. כ-60 חברות הגישו מועמדות, ועשר מהן הציגו באירוע אמש.

CreditHood הוקמה לפני שנה על ידי מאיה קומרוב ,לשעבר מנכ"לית בלאט לפידות, שותפה של Salesforce, וז׳אק אלעד ,לשעבר יושב ראש הדירקטוריון של הבנק הבינלאומי. "אנחנו 10 עובדים בחברה, פעילים כשנה בארץ ובארצות הברית", אומרת קומורוב. "הצוות יושב בניו יורק ובתל אביב, ובנבחרת המובילה של החברה נמצאים גם מתן ברק CTO, לשעבר מנהל החדשנות של לייבפרסון,(LivePerson), וליבי אורנשטיין, סמנכ"לית פיתוח עסקי, לשעבר בכירה בגרטנר (Gartner).

החברה למעשה היא פלטפורמת מימון שיתופית חדשנית המאפשרת לבעלי עסקים לגייס כסף מקהילת הלקוחות שלהם, באופן שבו כולם מרוויחים. בעלי העסקים מחזירים את ההשקעה במוצרים ושירותים, והלקוחות נהנים מהטבה כספית משמעותית. במקום שבעלי העסקים יפנו לבנק וישלמו ריביות על הלוואות, באמצעות CreditHood בעל העסק מאפשר ללקוחות שלו לתרום למימון והצלחת העסק ולהרוויח מכך.

"אנחנו מאפשרים לקחת את מה שהכרנו עד היום כריבית, ולהפוך אותה ל-Store credit בבית העסק, וכך הבעלים מחזיר את המימון דרך שירותים שהלקוח צורך בכל מקרה בעסק. במידה ונגמרה תקופת המימון והלקוח לא צרך הכל בעסק, יקבל את יתרת הקרן חזרה", מסבירה קומרוב.

"בנינו מודל שכולם מרוויחים ממנו – גם בעלי העסקים וגם הלקוחות", אומרת קומרוב. "הלקוחות חוסכים ומקבלים ערך נוסף לכסף שלא היה קודם, כאשר הם יכולים להשפיע על שירותים שיהיו בעסק שהם אוהבים וחוזרים אליו. בעל העסק קיבל מימון הרבה יותר חכם וזול, אין צורך במתווכים באמצע".

קומורוב מסבירה כי "גם הבנקים מצטרפים לסיפור ונהנים, כי עכשיו הם מכירים את העסקים שלהם והם קיבלו מאיתנו מדד חדש, נכס שלא יכלו קודם לאמוד – יציבות העסק ועד כמה בסיס הלקוחות חזק – המידע החשוב ביותר של העסק, ולכן הבנקים מעוניינים לתת אשראי נוסף על בסיס המידע שיש בידינו מהמערכת שלנו וממערכות ארגוניות נוספות שמהן אנחנו גם אוספים נתונים".

נקודת מבט

CreditHood עולה על גל הבנקאות החדש, ומציעה מודל חדשני במקום מודל ההלוואות המסורתי – זירת הפינטק, שילוב של פתרונות פיננסים המשוועים לפתרונות חדשים, ואנחנו רואים חברות גדולות, דוגמת מאסטרקארד, המחפשות חדשנות שבאה לידי ביטוי בסטארט-אפים שימשכו אליהם לקוחות נוספים בתנאים טובים עבורם.

אחת הבעיות העומדות בפני מערכות בנקאיות ומקשות עליהן לתת הלוואות ללקוחות פוטנציאלים היא היכולת שלהן למדוד את החוזק האמיתי שלהן, בניית מדד זה על ידי CreditHood מאפשרת להן ביטחון רב יותר במתן ההלוואות, ויכולת לתת יותר הלוואות עם רמת ביטחון גבוהה יותר, שיכולה להוזיל את עלותן האמורה לכסות טווח של הלוואות גדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים