Sixgill: מאירים את הרשת האפלה

הכירו סטארט-אפ ישראלי המציע כלי ניטור אוטומטיים לארגונים ● אם בעבר ניטור דרש מומחים שפעלו בצורה ידנית, כאן החברה בנתה מערך של כלים שמאפשרים לבצע את המהלך הכה חשוב הזה, בצורה אוטומטית

Sixgill

קיים הרבה מאוד רחש בכל הנוגע לתחום אבטחת המידע בכיוון ה-Dark web, תחום פעילות באינטרנט שמשמש גורמים זדוניים שעושים שימוש שלילי, פלילי ופוגעני בהיבטים רבים.

ה-Dark web אלו תת קבוצות של האקרים שמתאגדים יחד תחת גורמים שממנים את הפעילות שלהם לצורך חדירה למאגרי מידע, פגיעה במערכות של מדינות וכן פגיעה וגניבה מחברות וארגונים פיננסים. כמו כן, ה-Dark web מאפשרת לאנשים אלו לתקשר בצורה אנונימית, מקודדת ומאובטחת וללא חשש, ובכך לאפשר את הפעילות הלא חוקית שלהם.

אם בעבר זה הסתכם בחשש שלא רבים האמינו ביכולת המשמעותיות של הפגיעות המתאפשרות, כיום אין מדינה בעולם וארגון גדול שלא מודעים ליכולות האלו, ומבינים שאם לא יהיו מוכנים הם מעמידים בסכנה משמעותית את הפעילות שלהם.

לשאלה אם ישראל תהפוך להיות מעצמת סייבר שמנפקת כלים וחברות גדולות שייתנו מענה בתחום – עדיין אין תשובה, אך ללא ספק היחידות המודיעיניות של הצבא מנפיקות אנשים בעלי ניסיון שיוצאים להקמה של חברות משמעותיות בתחום, פעולות אשר זוכות למימון רחב מקרנות הון סיכון בישראל ובחו"ל אשר מבינות את הפוטנציאל והצורך הטמון בכך.

הפסדים הנמדדים בעשרות מיליוני דולרים

לתוך הצורך הזו נכנסת חברת סטארט-אפ ישראלית בשם Sixgill, אשר הוקמה בשנת 2014, כאשר בסיסה בישראל, וגייסה השקעות בסיוע של Terra Ventures. החברה מציעה כלי ניטור אוטומטיים לארגונים. אם בעבר ניטור דרש מומחים שפעלו בצורה ידנית, Sixgill בנתה מערך של כלים שמאפשרים לבצע את הניטור הכה חשוב בצורה אוטומטית.

"בשנת 2014 היה גידול של 34% בדיווחים על חדירות סייבר, אשר גם כך נמצאים בעלייה מתמדת, וההפסדים שהם גורמים נמדדים בעשרות מיליוני דולרים", אומר אבי קשטן, מנכ"ל החברה. "חברות רבות מזהות את הסכנה ומבינות את החשיבות בכלים חכמים וכלכליים כדי להתמודד עם איומים אלו".

"הפתרון שלנו אוטומטי", מסביר קשטן את יתרונות המוצר שפיתחו, "דבר שמאפשר פעילות קלה יותר שלא דורשת היערכות משמעותית של הארגון, ומצמצם את הצורך בגיוס כוח אדם והקמת מערך שלם לטפל באיומים אלו".

"הפעילות של חדירות סייבר אלו מוסוות וקשה לזהותן, וצריך להכיר מגוון רחב של פעילות אלו – דבר שמאוד מקשה על זיהויים", מסביר קשטן. "אנחנו מאפשרים את כל הידע המצטבר הזה בפתרון שלנו, המכסה את כל מעגל תהליך החדירה – החל מזיהוי פוטנציאל לחדירה ועד לשימוש ומכירת המידע שהושג. היכולת שלנו לזהות במגוון מקומות פעילות סייבר חודרנית, מאפשרת לחברות נוספות שינסו לחדור אליהן בהמשך ליהנות מהניסיון שאנחנו צוברים".

לשאלה כיצד משתמשים בפתרון, מסביר קשטן כי הוא "מבוסס ענן, ומכאן מקל על האינטגרציה שלו. אנחנו יודעים לעבוד בצורה קלה עם מערכות IT קיימות, ומאפשרים הטמעה נוחה".

נקודת מבט

Sixgill עולה על גל הסייבר, שאיומיו הפכו מבאזז של העשור הקודם לכזה אמיתי ומשמעותי.

הפתרון האוטומטי שאינו מצריך הכשרת צוותים איכותיים בכל ארגון ובתמחור סביר, יאפשר לחברה לגדול באופן משמעותי ולהפוך לשחקן חזק בתחום.

מדובר בחברה שבהחלט צפויה לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובים וללכת לכיוון של רכישה במאות מיליוני דולרים או לכיוון של הנפקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים