Fixico: השומר שידאג למחשב הביתי

בואו נודה באמת: הבייבי הביתי לא מקבל את תשומת הלב הנדרשת מבחינת תחזוקה ודאגה לעדכונים וטיפולים בהגנה ● הכירו את הסטארט-אפ שמתחייב למנוע לכם מעל 80% מתקלות התוכנה במחשב

מישהו מטפל לכם במחשב. Fixico

בניגוד למקום העבודה, המחשב בבית לא מקבל את תשומת הלב הנדרשת מבחינת תחזוקה ודאגה לעדכונים וטיפולים בהגנה. תופעות של נסיונות פישינג ושליפת נתונים מהמחשב האישי שלנו עולים ומתרבים, ומעבר להתקנת תוכנת אנטי וירוס, רבים אינם מטפלים במחשב האישי וחשופים לפגיעות רבות.

סטארט-אפ חדש בשם Fixico מתחייב למנוע לכם מעל 80% מתקלות התוכנה במחשב.

בעוד רבים משתמשים במחשב בבית או במשרד ברוב שעות היממה, רק חלק קטן מבין כיצד המחשב עובד באמת, ועוד יותר מכך – כיצד לשמור על תחזוקה תקינה שלו – כזו שמונעת תקלות ושגורמת לו לעבוד באותה המהירות כמו ביום שרכשנו אותו. רוב המשתמשים משוכנעים  שבהתקנת אנטי-וירוס הם מגנים על המחשב מכל רע, אך המציאות שונה.

עם כל התקנה של כלי עזר, תוכנות, תוספות שונות לדפדפן וכו', אנו מעמיסים על המחשב הרבה מאוד פסולת שמכבידה על המערכת, גורמת לאיטיות ולתקיעות. לעתים קרובות מצליחים להסתנן ביחד עם אותן הורדות גם רוגלות ווירוסים שהאנטי-וירוס לא הצליח לבלום. מטרת הרוגלות היא לעקוב אחר תבניות השימוש והגלישה של המשתמש על מנת לשלב לו פרסומות המתאימות לו.

התוצאה – הרבה יותר חלונות קופצים בעת הגלישה, וגרוע מכך – האטה משמעותית בתפקוד המחשב, היווצרות תקלות תוכנה וסיכוי רב יותר לבעיות תוכנה שמאלצות אותנו למסור את המחשב לתיקון, למחוק ולהתקין מחדש את כל התוכנות ואף  לרכוש מחשב חדש במידה ועלות התיקון אינה משתלמת.

על בעיות אלו ורבות אחרות באו לענות ב-Fixico. מדובר בסטארט-אפ ישראלי המבוסס על טכנולוגיה של יבמ (IBM) שעד עכשיו הייתה נפוצה רק בארגוני ענק. החברה פיתחה תוכנה שניתן להתקינה בכל מחשב, ומלפני שבוע גם בטלפונים חכמים וטאבלטים בלחיצת כפתור אחת.

סוכן שמקבל החלטות באופן אוטומטי

בשיחה עם היזמים ארתור ברנשטיין ואלכס ורשבסקי, הם מסבירים כי "התוכנה נמצאת בענן ועל המחשב נמצא רק מעין סוכן שמקבל החלטות באופן אוטומטי ובלי מעורבות של המשתמש בנוגע להורדת עדכונים של מערכת ההפעלה ותוכנות הליבה. אותם עדכונים נבדקים ראשית במעבדות של יבמ לפני שהתוכנה מאשרת את התקנתם, והיא מנקה מעת לעת את כל הזבל שנשאר מהגלישה באינטרנט ומהעבודה השוטפת במחשב, junk Files and registry – היא מבצעת איחוי של הדיסק הקשיח לפי הצורך והכי חשוב – בודקת האם ישנו אנטי-וירוס מותקן ופעיל. במידה ולא, מתבצעת התקנה של פרמיום אנטי-וירוס של טרנד מיקרו (Trend Micro). כמו כן התוכנה מוודאת שהפיירוול יהיה מופעל ומוגדר כהלכה, ובנוסף דואגת להסיר את כל התוכנות הבלתי נסבלות שמשתלטות על הדפדפנים, מקפיצות חלונות, מחליפות את דף הבית ואת החיפוש, מתקינות סרגלי כלים שמפריעים לעבוד וגונבים את המידע האישי".

פיצ'רים קיימים נוספים הם אפשרות לחסימה של תכנים בלתי ראויים או של רשתות חברתיות (במידה ומדובר במחשבים המשמשים ילדים או מחשבים במקום העבודה); אפשרות לשליטה מרחוק על מחשב אחר שמוגדר באותו החשבון; ודו"חות שבועיים המסכמים את שעות העבודה שנחסכו, מספר העדכונים שהורדו, רוגלות שהוסרו ונתונים נוספים.

החברה מתחייבת שהתוכנה פותרת מעל ל-80% מבעיות התוכנה במחשב, והתקנה שלה מאיצה את מהירות המחשב בעשרות אחוזים. כפועל יוצא התוכנה בעצם חוסכת למשתמש זמן וכסף רב, וכן את עלות הרכישה של אנטי-וירוס, מאחר וכאמור הוא מגיע עם התוכנה.

החברה מציעה התקנה בחינם למשך תקופת ניסיון שלאחריה ניתן יהיה להשתמש בה בעלות של החל מדולר אחד לחודש לכל מחשב.

ברנשטיין ו-ורשבסקי אשר הקימו את המיזם, הם יוצאי יבמ שזיהו צורך בהרחבת הפתרון של הענקית לענן והתאמתו לקהל הרחב. Fixico קיבלה השקעה ראשונה של 1.6 מיליון דולר ממשפחה רוסית-ישראלית ובימים אלו נמצאת בסבב גיוס נוסף.

לפני כחודש הושקה האפליקציה של Fixico, הזמינה כרגע עבור משתמשי אנדרואיד ובקרוב גם iOS. האפליקציה מאפשרת שליטה כמעט מלאה על הסמארטפון מרחוק – הסרה והתקנה של אפליקציות וחסימה של תכני גלישה, איתור המכשיר, שליטה על פונטים, הפעלת צליל מרחוק, וביצוע מגוון פעולות במכשיר.

נקודת מבט

המוצר מהווה פתרון החוסך זמן וכסף בכל הקשור בתחזוקת המחשב האישי ללא צורך בהבנה טכנולוגית כל שהיא. הפתרון מבוסס על טכנולוגית BigFix של יבמ, הנמצאת בשימוש חברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) על מנת לנהל את המחשוב שלהם.

עיקר הצלחתו של הסטארט-אפ תלויה ביכולת השיווק כלפי אזרחים פרטיים שנמנעים מתשלום עבור תוכנות שיכולות לשמש עבורם לעזר. שיתוף פעולה עם גורמים נוספים כגון ספקי אינטרנט ושירותים דומים, יכול להביא להרחבת השימוש ולהגביר מכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים