מחליפים שנה – חלק ה'

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו

שתהיה לכולנו שנה טובה.

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"השנה החולפת הייתה שנת צמיחה. נהנו בה לקוחות כמו Gett ,Meerkat ,Wix ו-Glide מגידול אדיר בישראל ובעולם, כשהם הרחיבו את עסקיהם תוך שימוש בענן. באירוע AWS Summit שלנו, שהתקיים ביוני בתל אביב, סיפרו אנשי Glide כיצד הם צמחו ומשרתים יותר מ-15 מיליון משתמשים, שיצרו יותר ממיליארד קטעי וידיאו מאז השקת החברה ב-2012. זהו קצב צמיחה עצום ואנחנו מצפים לראות אותו נמשך.

גם אנחנו, ב-AWS, צמחנו: בשנה האחרונה הודענו כי יותר ממיליון לקוחות משתמשים בשירותים שלנו מדי חודש. בנוסף, ההכנסות שלנו ברבעון השני של 2015 עלו ב-81% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ל-1.8 מיליארד דולר, מה שהופך את AWS לעסק עם הכנסה שנתית של כשבעה מיליארד דולר. הגידול בשנה האחרונה משמח אותנו ובשנה הבאה ניתן לצפות להמשך הצמיחה".

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"אחד הדברים הבולטים ביותר שראינו במהלך השנה החולפת היה האופן בו הענן הפך למיינסטרים לאורך כל הענף – מסטארט-אפים ועד ארגוני אנטרפרייז.

בנוסף, בשנתיים האחרונות ראינו יותר לקוחות ממגזרים כגון היי-טק, שירותים פיננסיים, שירותים ציבוריים ותחבורה המעבירים חלקים גדולים מהתשתיות שלהם לענן. מגזרים ורטיקליים אלה התייחסו בעבר לנושאי אבטחה ופרטיות, וחלקם חשבו שיהיו האחרונים שיעברו לענן, אבל אנחנו כבר רואים חברות גדולות בתחומים אלה שעושות את המעבר. מדהים לראות איך הענן הוא הנורמלי החדש עבור יישומי IT בישראל ואת הימשכותה של המגמה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לשותפינו וללקוחותינו המשך צמיחה בשנה הבאה – ובמשך שנים רבות לאחר מכן. הענן נתן לרבים משותפינו, כמו מטריקס ו-Emind, הזדמנות ליצור הכנסות חדשות המבוססות על סיוע ללקוחות במעבר לענן AWS. אנחנו גם רואים חברות ISV ישראליות המנצלות את טכנולוגיות הענן כדי להציע ללקוחות את התוכנות שלהן כשירות. זה מאפשר להן להגיע ללקוחות חדשים ולמדינות חדשות בכל רחבי תבל, כשהן ממנפות את הענן.

בשנה החדשה, אני מצפה לראות המשך צמיחה מסוג זה מהשותפים שלנו ומכל חברות ההיי-טק הישראליות, המתרחבות לשווקים גלובליים ועוזרות לחזק את קהילת הטכנולוגיה הישראלית ואת הכלכלה בכללותה".

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י דאטה סיסטמס (HDS) ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"תשע"ה סימלה בעיניי את התאוששות ענף ה-IT בתעשייה. אנחנו רואים גידול בהשקעות בתחום. מבחינתנו, נכנסנו לאתרים חדשים, ללקוחות שבהם התשתית כולה מבוססת על פתרונות HDS. מדובר בלקוחות ממגזרים כמו מוסדות פיננסיים, משרדי ממשלה, ארגונים בשוק הבריאות והרפואה וחברות כרטיסי אשראי. בכלל, אני מוצא שהרבה ארגונים צמאים לפתרונות תשתית שונים מבעבר. לאו דווקא אחסון בפלאש (Flash) אלא פלאש היברידי, כיוון שלא תמיד ניתן להעביר 3-4 פטה-בייט של זיכרון דרך הפלאש.

עבורי זו הייתה שנה מתוקה במיוחד. בימים אלה אני מסכם את שנתי הראשונה בתפקיד מנכ"ל הסניף המקומי של HDS. יצאנו השנה בפורטפוליו מוצרים חדש, מוצרי High-End בתחום האקטיב-אקטיב, שמבטל את הצורך לשנות את ארכיטקטורת התשתית בהרבה ארגונים. מעבר לכך, יש התעוררות בקרב לקוחות רבים להקמת אתרים משניים או אפילו שלישיים לאחסון נתונים, אולי בעקבות שינויים ברגולציה. כך, חברות שעושות אירוח לאתרים, אתרי אחסון ענן והענן הפרטי הפכו כולם לנפוצים יותר ולקוחותינו משתמשים בשילוב של שלושת האופציות.

אני מאמין שבשנה הקרובה המגמה רק תתחזק וחברות שנותנות פתרונות ענן חיצוני ישתמשו יותר בדטה סנטר שלהן גם לאירוח של אתרים אחרים. נראה יותר ארגוני אנטרפרייז שמעבירים חלק מהאפליקציות שלהם לענן. בגלל הירידה בשימוש בדטה סנטרים לענן, ספקי הענן יפנו יותר לתחום האירוח".

אלי משה, מנכ"ל HDS ישראל

אלי משה, מנכ"ל HDS ישראל

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לכל המשק, ולעם ישראל, שנה טובה, מתוקה, שקטה, בטוחה ורגועה, ומאחל לעצמי להמשיך להוביל את החברה להישגיות".

יוסי פרנקל, נשיא קבוצת AllCloud

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"כמי שעומד בראש קבוצת AllCloud, שכל פעילותה היא IT בענן, אני רואה שבשנה החולפת הייתה צמיחה שלא תאומן בכל הקשור לתשתיות ענן ציבורי, מעל ומעבר לציפיות. היקף פעילות Emind, חברת תשתיות הענן שלנו, גדל פי ארבעה. בשנה החולפת ניכרה גם התעניינות מסיבית של לקוחות גדולים בפתרונות ענן, כמו אלה אותם מספקת בלאט לפידות מקבוצתנו.

בשנה הבאה, אני צופה את המשך הצמיחה והגידול בשימוש בתשתיות ענן. על פי המגמות שהסתמנו במהלך השנה, צפוי גם גידול משמעותי במעבר לאפליקציות ענן כמו Salesforce".

יוסי פרנקל, נשיא קבוצת AllCloud

יוסי פרנקל, נשיא קבוצת AllCloud

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?

"רכישת אדאלום על ידי מיקרוסופט (Microsoft) ב-320 מיליון דולר.

מיקרוסופט מוכנה לשלם סכום עתק עבור פתרון אבטחה לתחום הענן וזה אומר שגם היא רואה את הפוטנציאל ומשקיעה בחיזוק מעמדה בתחום. יש לכך משמעות אדירה ל-AllCloud".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל שתשע"ו תהיה שנה של המשך צמיחת השימוש בענן תוך הבנת יתרונותיו. אני מקווה שעוד ועוד ארגוני אנטרפרייז ששוקלים את כניסתם לענן יקבלו החלטה לעשות את הצעד הנדרש עוד השנה".

ריכז: יניב הלפרין.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים