מחליפים שנה

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו ● חלק א'

שתהיה לכולנו שנה טובה.

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"זו הייתה שנה מרתקת בענף ה-IT. ארגונים מבינים יותר ויותר שמערכות המידע הן, במקרים רבים, הכלי העיקרי שנותן להם יתרון, ושלעתים הן המהות של ליבת הארגון. המידע הוא משאב עיקרי ויש להגן עליו מצד אחד ולהשתמש בו בצורה מושכלת מצד שני. המשמעות היא המעבר לענן, Big Data, מובייל ו-Digital transformation".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"העובדה שיותר ויותר ארגונים מאמצים את פלטפורמת הדיגיטל כחלק אינהרנטי ומרכזי בעולם העסקים שלהם".

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: שלומי מזרחי

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: שלומי מזרחי

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל ללקוחות, לשותפים, לענף בכלל ולעובדי אורקל (Oracle) בפרט את מה שאני מאחל לעצמי: ששנה זו תהיה מלאת הצלחות ושכל אחד יגשים את מטרותיו – הן ברמה האישית והן ברמה הארגונית.

ברמה הרחבה יותר, אני מקווה שהענף ימשיך לשגשג ויהווה קטר למשק הישראלי כולו, כך שמעגל הנהנים ממנו ילך ויגדל".

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"בשנה שחלפה, תעשיית הסיליקון עשתה צעד נוסף קדימה בכיוון של התייעלות ושל הקלה על המשתמשים בפיתוח מוצרים טכנולוגיים (Easy to use).

ההתייעלות מתבטאת בשני תחומים: במישור הטכנולוגי – ברמת החומר, אנחנו נמצאים בשלב של 14-16 ננו-מטר. רק לפני שנים ספורות עוד היינו ב-90 ננו-מטר, כך שהשנה הייתה שיא השיאים. גם בקונפיגורציית הצ'יפים חלה התייעלות מאוד גדולה ויש כיום מערכות שלמות שיושבות על צ'יפ (System on a chip).

בנושא קלות השימוש – העולם עשה תפנית לכיוון ARM, שהשימוש בו קל יותר. כיוון שהאקו-סיסטם סביב ARM חזק כל כך, הוא מאפשר זאת.

גם האינטרנט של הדברים קיבל השנה תנופה גדולה מתמיד".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"האירוע הבולט ביותר השנה היה מגמת המיזוגים והרכישות ההדדיות בענף השבבים, שהוא עוד פן של ההתייעלות. כיוון שנדרשים בימינו תקציבי ענק לפיתוח, על מנת לענות על הצרכים הטכנולוגיים הדרושים בעולם דרושות השקעות גדולות מאוד, שמתאפשרות באמצעות איחוד כוחות. בין המיזוגים עליהם שמענו השנה היו: Avago עם ברודקום (Broadcom), פריסקייל (Freescale) עם NXP, אינטל (Intel) רכשה את Altera ועוד כמה מיזוגים קטנים יותר. כשם שישנן חברות Stand alone, כמו אינטל, בעולם ההיי-טק, מסתמן שגם בעולם ה-Embedded תהיה התייעלות וייווצרו חברות גדולות ומשמעותיות שיובילו את הענף".

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לנו שבאמצעות הטכנולוגיה שאנחנו מובילים נעשה מהפכה חברתית וכלכלית בעולם, בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיה המאפשרת יישומי האינטרנט של הדברים. מדובר במהפכה שתאפשר סוף סוף לגשר על הפער העצום שבין הישגי הטכנולוגיה לתועלות שניתן להפיק ממנה לטובת כל רובדי האוכלוסייה, גם אלה שכיום פחות נהנים ממנה".

אילן אלתר, מנכ"ל אלתר נט

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"תשע"ה הייתה שנה מאתגרת, בה הפך העולם למקושר וחכם יותר וחל גידול מדהים בהיקף הנתונים – דבר שהביא לעלייה בדרישה למערכות BI לצורך הבנת הנתונים שנאספו. בנוסף, התרחבה המגמה של ארגונים ועסקים שמתחילים להשתמש בענני המחשוב השונים. אך יותר מכל, תשע"ה הייתה שנת מפנה, בה חוברו עצמים רבים לאינטרנט, ושנה בה המושג ערים חכמות יצא מהתיאוריה אל הפועל. ערים בישראל הקימו השנה מערכות ממוחשות, בין היתר לבקרת אשפה ולניטור נזילות מים.

אם חשבתם שהשנה הכול היה מהיר, בשנה הבאה הכול יהיה מהיר עוד יותר. אנחנו צפויים למחזורי שינוי קצרים ולהתיישנות מהירה של טכנולוגיות, בד בבד עם קיטון בתקציבי ה-IT של הארגונים.

אני צופה שהטכנולוגיה הניידת שמביאה מהפכת הסמארטפונים, הטאבלטים והניידים תמשיך להעמיק; תחום המחשוב הלביש יגדל ויביא איתו טכנולוגיות חדשות; עולם האינטרנט של הדברים יתרחב, ונראה יותר עצמים מחוברים לאינטרנט ולוקחים החלטות בהתאם לניתוח נתונים הנמצאים באינטרנט; והערים בישראל ימשיכו להפוך לחכמות יותר.

יחד עם זאת, הפרטיות תמשיך להצטמצם. הטכנולוגיה תאפשר לכולנו להישאר מחוברים, במקביל לאובדן ההפרדה בין זמן העבודה לחיים הפרטיים. בנוסף, אבטחת המידע תמשיך להיות עקב אכילס של היישומים השונים".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"האירוע הבולט ביותר בענף בשנה שהסתיימה הוא הפריצה לאתר אשלי מדיסון, גניבת נתוני המשתמשים וחשיפתם. הפריצה חשפה את הצדדים הפחות חיוביים של האינטרנט – היא הראתה מהי המשמעות של סחיטת כספים במאה ה-21 וגרמה לבכירים להתוודות בתקשורת בצורה חושפנית. הווידויים האלה הפכו במהירות להיות ויראליים באמצעות טכנולוגיות האינטרנט השונות, המאפשרות שיתוף מהיר של מידע. המשמעות מתעצמת לנוכח הפריצה של צפון קוריאה למחשבי סוני (Sony) ופעולות התגובה האמריקניות, ככל הנראה, שגרמו להשבתת האינטרנט בצפון קוריאה למשך שעות רבות".

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"בפרוס השנה החדשה אני מאחל לעצמי, לשותפיי ולענף שהסטארט-אפים הישראליים ימשיכו לפרוח ולהיות גאוות המדינה; שהערים שאנחנו חיים בהן תהיינה חכמות יותר; שנמצא את עצמנו מוקפים בעצמים המחוברים לאינטרנט, המשפרים את איכות חיינו; ושנשכיל לשמור על הגבול בין העבודה לזמן הפרטי".

ריכז: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים