לך תצטיין ב-IT

האפליקציה של רשות שדות התעופה והתוכנה של פרוג'קט בר מוכיחות שמצוינות בתחומי המחשוב מביאה לשיפור השירות ללקוח ● לקראת תחרות IT Awards 2015

ההצטיינות במרכז. IT Awards 2015

רשות שדות התעופה יצאה באחרונה בקמפיין רחב היקף המעודד את הנוסעים לחו"ל להוריד את אפליקציית המובייל שלה, כדי שיוכלו לבצע שורה של פעולות שקשורות בטיסה שלהם עוד בטרם הם מגיעים לשדה. למשל, צ'ק אין. האפליקציה, שעלתה לאוויר בשנה שעברה, שודרגה באחרונה וכבר זכתה ל-150 אלף הורדות ו-300 אלף כניסות מכל העולם.

יצוין כי אפליקציית רשות שדות התעופה היא תוצאה של פרויקט מורכב שביצע אגף מערכות המידע של הרשות בראשותו של המנמ"ר, מיכאל רוף. ההשקעה בפרויקט נאמדת בהיקף של ארבע שנות אדם והיא כללה הכשרת כוח אדם, בניית תשתיות טכנולוגיות וכמובן תחזוקה שוטפת, על מנת לתת שירות זמין ורציף לנוסעים לחו"ל.

פיתוח האפליקציה בוצע בטכנולוגיית Native, המאפשרת ניצול אופטימלי של משאבים קיימים במכשירי הקצה. ממשק המשתמש הוא חדשני ומסייע למשתמש בשפה פשוטה. כמו כן, כמובן שהושם דגש באפליקציה על ממשקי אונליין למערכות הליבה הארגוניות. עדכון המידע ממערכת הליבה למשתמש באפליקציה הוא כמעט מיידי.

על פי נתוני הרשות, בחודש שעבר יצאו מישראל 770 אלף איש ותחזיות עדכניות צופות כי מספר העוברים בנמל התעופה בן גוריון בכל השנה צפוי להגיע ל-15 מיליון איש. אין ספק כי אפליקציה זו יכולה לעזור להם ולשפר את השירות שנותנת רשות שדות התעופה לנוסעים.

מדובר בדוגמה לפרויקט שנועד לשפר את השירות לציבור באחת הנקודות היותר מורכבות וקריטיות בישראל – שערי היציאה והכניסה האוויריים לארץ, שצריכים להתמודד עם אתגרי אבטחה, ניהול וניתוב כלל התעבורה האווירית בישראל ושמירה על ביטחון הנוסעים והטיסות. אגף מערכות המידע של רשות שדות התעופה, שכאמור, הוביל את פיתוח האפליקציה ושאר התהליכים הכרוכים בכך, מימש את המגמה ההולכת ומתגבשת לפיה ה-IT חייב להיות חלק בלתי נפרד מהליבה העסקית של הארגון.

"חדר הבקרה" של עולם החלב

דוגמה אחרת לשילוב בין חדשנות למצוינות ב-IT היא מיזם בשם חדר בקרה, שפותח על ידי חברת פרוג'קט בר, בהובלת המנכ"ל, אמנון פלד.  הפתרון נועד לתת מענה לשינויים ולמשברים בעולם החלב, בכלל זה לגידול האדיר בצריכה.

יש כיום קושי לעקוב אחרי הפערים בין צריכת החלב לייצורו – עובדה שמקשה על תכנון ניהול הרפתות השונות, שרובן אמנם ממוחשבות אבל כל אחת מהן מדברת בשפה אחרת. מגמה נוספת אותה זיהתה פרוג'קט בר היא שהמידע הרב שנצבר ברפתות אינו מתורגם למידע מעשי שמסביר מאת המשמעויות השונות, ולא מאפשר לרפתנים ולחקלאים לתכנן את פעילותם.

הפרויקט שפיתחה החברה הישראלית מאפשרת להתחבר לכלל השרתים של הרפתות בכל יבשת ויבשת. משם משוגר המידע לשרת הראשי, שמבצע את הניתוח בכלי BI שונים, תוך ניתוח מתמטי וסטטיסטי.

כך, למשל, יכולה התוכנה לדעת אם במקום מסוים ירדה צריכת המזון, ולהמליץ לרפתן לייצר פחות חלב. במקרה שכזה, הכנסותיו יהיו אולי נמוכות יותר, אבל הרווחיות תהיה גבוהה.

פרוג'קט בר היא חברה ישראלית שהוקמה ב-2010 על רקע המשבר בעולם החקלאות, והיא מתמחה בהקמה של פרויקטים חקלאיים בארץ ובעולם. תוכנת חדר בקרה מבוססת על כלי IT חכמים שכאמור, מאפשרים למנהלי הרפתות לבצע זאת טוב יותר, תוך שליטה ובקרה מלאה על כלל המערכות ברפת.

מצוינות ב-IT מובילה למצוינות בעסקי הליבה

המשותף לשני הפרויקטים שנסקרו עד כה הוא ששניהם הוגשו לתחרות השנתית  מצטייני המחשוב IT Awards 2015. מטרת התחרות היא לעודד את המצוינות ב-IT בכל מגזרי המשק בישראל ולהבליט את הקשר שבין המצוינות לפעילות הליבה של הארגונים. התוצאה הישירה של זה היא שיפור השירות, חיסכון, התייעלות וחדשנות ישראלית פורצת גבולות.

ההרשמה להשתתפות ב-IT Awards 2015 מצויה בימים אלה בעיצומה, וכבר הוגשו אליה פרויקטים רבים ומעניינים. התחרות הפכה להיות "האוסקר" של הענף. היא מתנהלת בשלושה שלבים: הראשון שבהם הוא השלב הנוכחי, בו מוגשים הפרויקטים באמצעות אתר התחרות. שלב זה עתיד להסתיים בתחילת ספטמבר. השלב השני הוא מיון הפרויקטים על ידי צוות של כמה עשרות שופטים בלתי תלויים, המורכב מאנשי מקצוע, יועצים ועיתונאים. לאחר מכן מגיע שלב הגמר, שכולל מפגש פרונטלי עם נציגי הארגונים שהפרויקטים שלהם עלו אליו לאחר שקלול וניקוד כל הפרויקטים. טקס ההכתרה, כבכל שנה, ייערך בדצמבר, בהשתתפות נציגי הארגונים שזכו, החברות הספקיות ששותפות לפרויקטים ורואות בכל זכייה הישג חשוב (מעבר לזכייה בפרויקט עצמו, כמובן), ונציגים מהקהילה כולה.

שוב ושוב הוכח כי המצוינות אינה אירוע חד פעמי. היא ערך בסיסי בעולם מערכות המידע, שמנחיל את התכונה הזו לכל שכבות הארגון שבו הוא פועל. ארגון שאגף ה-IT שלו זוכה בפרסים בפרסים ב-IT Awards הוא, בדרך כלל, ארגון שמצטיין גם בליבת העסקים שלו. אם עדיין לא הגשתם את הפרויקט שלכם, זו ההזדמנות לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים