על קו הזינוק למרוץ אל הדיגיטל

המעבר לדיגיטל בא לידי ביטוי היטב בכנס החצי שנתי של המנכ"לים והמנמ"רים, בו נסקרו המגמות בענף וניתנו טיפים לעתיד

הסוד - בשיתוף הפעולה בין ה-IT לליבה העסקית. צילום אילוסטרציה: BigStock

הכנס החצי שנתי של המנמ"רים והמנכ"לים, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, ייחשב כציון דרך חשוב בהיסטוריה של מפגשים איכותיים אלה. 45 דוברים, מנמ"רים ומנהלי חברות IT, התכנסו על במה אחת והשתתפו בחמישה פאנלים, שייצגו את המגזרים הבולטים של המשק הישראלי.

לא יהיה זה מוגזם לומר כי התופעה הזו, של מפגש כל כך מגוון של מנהלים בכירים עם לקוחות, הוא די ייחודי לענף שלנו. מפגשים כאלה מתקיימים, כמובן, לאורך כל השנה, במסגרות שונות: שש פעמים בשנה במסגרת פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 בתוך ישראל ופעמיים בשנה מחוץ לגבולותיה.

למעשה, הכנס החצי שנתי הוא מעין סיכום ביניים, של חצי שנת העסקים הראשונה של 2015, ובעיקר סקירה של תוכניות ומגמות בענף לעתיד.

הפאנל הגדול ביותר מהחמישה היה, באופן לא מפתיע, זה שעסק בעולם הפיננסים. הוביל אותו אבנר שטראוס משטראוס אסטרטגיה (שבאופן מסורתי פותח כנסים אלה) והשתתפו בו בכירי המנמ"רים מהמגזר, כמו דן ירושלמי מבנק לאומי, לוי הלוי מבנק דיסקונט ונציגי חברות האשראי. ניהלו עימם דיאלוג פורה וענייני נציגי חברות ה-IT העובדות עם ענף זה.

אחד הנושאים שעלו בפאנל היה האתגר המרכזי של תחום הפיננסים: המעבר לדיגיטל. זהו האתגר הגדול ביותר של הבנקים כיום ומהווה לב התחרות ביניהם. בנקים רבים מיישמים שירותים דיגיטליים רבים וכיום כבר מדברים על בנקים דיגיטליים באופן מלא, עם פקידים שמסתובבים עם טאבלטים ומחוברים אונליין לכל מערכות הבנק ונותנים מענה מידי ללקוח, ולא רק מילוי טפסים ודיון על ריביות וחובות.

המעבר לדיגיטל הוא אתגר גם של מגזרי התעשייה והבריאות. קופות החולים ובתי החולים מעלים יותר ויותר אפליקציות, שמקצרות תהליכים וחוסכות מפגשים פיזיים עם הצוות הרפואי.

גם הממשלה עולה על גל הדיגיטל. בכנס החצי שנתי הופיע בפעם הראשונה יאיר פראנק בתפקידו החדש, כמנהל רשות התקשוב הממשלתית. זהו תפקיד מאתגר ביותר שמבטא את השינוי הארגוני הדרמטי שעובר על התחום.

נושאים נוספים שעלו בכנס הם כאלה שמשותפים לכלל המגזרים – הענן, האנליטיקה והמובייל, ואי אפשר בלי סייבר ואבטחת מידע.

"מנמ"רים, דברו עם ההנהלות"

האווירה בכנס הייתה אופטימית. אתגרי הדיגיטל והסייבר מייצרים לספקים הזדמנויות חדשות. אבל גם אצלם העולם משתנה, ועליהם ללמוד לעבוד עם המנמ"רים ועם הלקוחות הפנימיים שלהם, שמייצרים את הביקוש לדיגיטל. ארגונים שחיים בעולם תחרותי משקיעים כיום מאמצים רבים בניתוח, שינוע ואבטחת המידע הרב שנמצא מחוץ לשרתים של הארגון, במובייל, ברשתות החברתיות ובמגע ישיר עם הלקוח הסופי – ולא רק דרך הערוצים בהם הם מתקשרים איתם בדרך כלל.

הזרוע השנייה של המעבר לדיגיטל, ואולי המרכזית שבהן, היא המנמ"רים. בסוף הרצאתו נידב שטראוס טיפ קטן, שלכאורה מובן מאליו אבל עדיין לא מוטמע מספיק: "מנמ"רים, שבו עם ההנהלות שלכם, דברו איתן על המעבר לדיגיטל".

המפגש בין המנמ"ר למנכ"ל חשוב משתי סיבות: ראשית, הוא מייצר את מחויבות ההנהלה למעבר לדיגיטל, שהוא תהליך רחב ומורכב הרבה יותר מ-"סתם" תהליך טכנולוגי. שנית, הוא מעיד על המובילות של המנמ"ר במעבר לדיגיטל. זה לא מובן מאליו בכלל, שכן למחלקות הביזנס והשיווק יש דרישות שונות בתהליך זה. אנשיהן חשופים לנותני שירותים ובעלי פתרונות שמעדיפים לפעמים לעקוף את המנמ"ר, במודע או שלא במודע. לכן, יצירת מציאות שבה המנמ"ר מייצר לעצמו תדמית שמראה שנושא הדיגיטל הוא בהובלתו, תיטיב עימו.

השורה התחתונה: משתתפי הכנס החצי שנתי יצאו היום (א') מהאולם במלון דיוויד אינטרקונטיננטל עם הרבה מאוד תובנות. המנמ"רים פגשו עמיתים למקצוע, החליפו ידע ואתגרים, ונציגי החברות הספקיות יצאו עם לא מעט לידים ושיעורי בית.

הכנס החצי שנתי מסמל את סיום עונת הכנסים הגדולים של אנשים ומחשבים בחצי השנה הראשונה. את השבועות הקרובים נקדיש במלוא המרץ להכנות לקראת עונת הכנסים והוועידות של הסתיו והחורף. בדצמבר נסיים את 2015 עם טקס הכתרת מצטייני המחשוב 2015, האירוע המרכזי של השנה. התהליך לקראת הטקס החל לפני חודש, ונמצא כעת בשלב של איסוף הפרויקטים וההיערכות לשיפוט. יהיה מעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים