"הצלחנו להביא לכך שהממשק יהיה ידידותי ונוח, גם לאנשים שאינם מומחי טכנולוגיה"

פיתוח מנגנונים אוטומטיים שסורקים את אתרי הממשלה והכנסת, תרגום התכנים ללשון העם וארגון ההחלטות תחת קטגוריות מסודרות - כל אלה היו חלק מפרויקט פיתוח אפליקציית EzGov, שבוצע על ידי YIT ● ראיון עם אלעד שלו, סמנכ"ל הפיתוח של החברה

אלעד שלו, סמנכ"ל הפיתוח של YIT

השבוע השקתם את אפליקציית EzGov. מה זאת האפליקציה ואילו פיתוחים כלל הפרויקט?
"מדובר באפליקציה שמסייעת לאזרח לעקוב אחר ההחלטות והחקיקה של הממשלה והכנסת. פרויקט הפיתוח שלה ארך ארבעה חודשים ועלה לאוויר השבוע. פיתחנו מנגנונים אוטומטיים שסורקים את אתרי הממשלה והכנסת, מאתרים ומלקטים את ההחלטות החדשות והחוקים החדשים מיד עם פרסומם ומציגים את התכנים לאנשי המרכז הישראלי להעצמת האזרח. הדבר נעשה במערכת ניהול ייעודית ומאובטחת. רכיב נוסף ולא פחות חשוב שפיתחנו מאפשר לאנשי המרכז 'לתרגם' את התכנים ללשון העם ולקטלג כל החלטה או חוק תחת תחומי עניין, כגון: בריאות, דיור, תחבורה ונושאים נוספים".

ספר על הקשיים העיקריים בהם נתקלתם במהלך העבודה.
"אחד האתגרים הכי גדולים היה איסוף המידע מאתרי הממשלה והכנסת. היה קושי להשיג אותו. לקחנו את המידע שאספנו מהאתרים ומהשרתים שלהם, עשינו עליו מניפולציות טכנולוגיות והעברנו אותו למרכז להעצמת האזרח. כעת אנחנו עושים זאת באופן שוטף. לטובת הטיפול בבק אופיס, השתמשנו בזה שיש לנו בחברה ועשינו לו התאמות לטובת המרכז להעצמת האזרח, תוך טיפול בהיבטי ניהול תוכן".

היה חשש מכך שלא יהיה קהל לאפליקציה?
"העיצוב וחוויית המשתמש הם נושאים קריטיים על מנת להנגיש משהו שהוא מאתגר להנגשה, כי החומר לא 'סקסי'. אלה הן החלטות ממשלה וכנסת. הצלחנו להביא לכך שממשק המשתמש יהיה ידידותי ונוח, ולכן זה מאוד נגיש – גם לאנשים שאינם מומחי טכנולוגיה. כך שמהבחינה הזאת, אין חשש".

כמה ידכם הייתה בהחלטות הביצועיות?
"האפליקציה אמנם מוצגת ככזו של המרכז להעצמת האזרח – אבל הבק אופיס מתארח ב-YIT. בפיתוח אפליקציות ה-Native לסביבות iOS ואנדרואיד (Android), ניצלנו את הידע המצטבר ממערכות מורכבות אחרות שפיתחנו למגוון לקוחות. האפליקציות ניזונות אוטומטית ממערכת העריכה וניהול הנתונים ומציגות את ההחלטות והחוקים החדשים לציבור".

בסופו של דבר, הרגשת שעניתם על צרכי המרכז להעצמת האזרח?
על כך ענה בועז חשביה, מנהל הפיתוח העסקי של YIT, כי "שיתוף הפעולה שלנו עם המרכז להעצמת האזרח נתן מענה לחזון של המרכז – להנגיש את המידע בצורה קלה ופשוטה. מהיום, כל אזרח במדינה יכול להוריד את EzGov ולהבין מה נבחרי העם החליטו בעבור האזרחים. אפליקציית המובייל, שנראית תמימה למשתמש הקצה, מחביאה מאחוריה ממשקים מורכבים למערכות משיקות ומערכת ניהול תוכן ועריכה מורכבת. לכך נדרש מענה טכנולוגי, כדי להביא למצב של הנגשת המידע לציבור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים