הזמן לפרגן – חלק ב'

קהילת הסטארט-אפ והמיזמים מישראל מקבלים שבחים מחו"ל, אבל מה חושבים הסטארט-אפיסטים שלנו אלה על אלה? ביקשנו מכמה מהם להמליץ על חברות שהם אוהבים במיוחד

הסטודנטים רוצים להיות סטארט-אפיסטים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת להסתכל מסביבנו ולעמוד על ההישגים שהציגה תעשיית ההיי-טק במדינה, ובמיוחד מה שהפך מזמן לקלישאה שחוקה – אומת הסטארט-אפ. לא אחדש כלום אם אכתוב שהסטארט-אפים הישראליים, מלאים בפיתוחים טכנולוגיים, חדשנות ויצירתיות, עושים שם טוב לישראל בעולם וקוצרים שבחים בעמק הסיליקון, אירופה, המזרח הרחוק ואיפה לא.

בולטים בשבחים שלהם המשקיעים, הישראלים והזרים, ואנשי חברות ההיי-טק הגדולות. הפעם, לרגל יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל, הגיע הזמן לשמוע את המילים הטובות שיש לסטארט-אפיסטים שלנו אלה על אלה. לצורך כך, בחרנו לפנות ליזמים הצעירים ולבקש מכל אחד מהם לפרגן לסטארט-אפ אחר.

טל גבעולי הוא מנכ"ל Medivizor – הגוגל של הרפואה, שמהווה כלי חשוב להתמודדות עם ריבוי המידע על מחלות והדרכים להתמודד איתן. גבעולי ממליץ על Eco-fusion, שמציעה דרכים להתמודד עם לחץ ועם ההשפעות שלו על גוף האדם. האפליקציה של החברה מודדת את רמת הלחץ ומאפשרת, דרך משחוק, להפחיתו ולשמור על מיקוד בפעילות היום יום שלנו.

גיא קפלינסקי, מנכ"ל IQP, שפיתחה פלטפורמה לבניית אפליקציות לאינטרנט של הדברים ללא קוד, ומכונה ה-WIX של עולם זה, ממליץ על I4drive. החברה מציעה אפשרות להתמודדות במצבי נהיגה מסוכנים: לקבל עדכונים על תאונות דרכים, לא לאפשר מענה לשיחות כשזה מסוכן ועוד אמצעים לשמירת הבטיחות בנהיגה. זאת, ללא צורך בהתקנה ברכב.

עידן מאיר משמש כמנכ"ל זיקית, שמאפשרת חיבור בין עולם האונליין למכירות בקניוניםץ האפליקציה של זיקית חושפת בפני הקונים מבצעים בזמן שהם נמצאים בקניון. הוא ממליץ על Feedme – אפליקציה שמיועדת לחובבי אוכל ומאפשרת לשפים ולטבחים מומחים לחשוף את עצמם לקהל הרחב. כמו כן, היא כוללת מידע בתחום האוכל וקהילה רחבה של מקצוענים וחובבים בתחום. "אוכל הוא חוויה, לא רק באכילתו אלא גם בדרכים בהם הוא מגיע להכנה וליישום", אמר מאיר. "הפלטפורמה מאפשרת הצגת והכנסה של חומרי מולטימדיה, סרטים ותמונות על דרך ההכנה, ומאפשרת להביא לידי ביטוי את הידע בתחום ולצבור מוניטין בעזרתה".

ממליץ נוסף הוא גל נחום, מנכ"ל Ringya, שפיתחה אפליקציה לנהל את רשימת אנשי הקשר ולהגיע אליהם בקלות רבה יותר. החברה אותה הוא ביקש לציין היא LocalYoo. לדבריו, "השירות אותו היא מציעה עוזר להפוך כל טיול בחו"ל ליוצא דופן, מאפשר למטיילים להתחבר למומחים מקומיים, לקבל מהם עזרה וטיפים ולמצות את הטיול, כך שאם אתם מחפשים מאפיית קרואסונים בפריז, גלריית אומנות בברצלונה או פאב בלונדון – זה המקום בשבילכם".

יונתן שור, מנכ"ל Code monkey, שמציעה דרכים חדשות ללימוד פיתוח תוכנה לילדים באמצעות משחק, ממליץ על Centure. החברה מציעה שילוב ייחודי לפתרון אחת הבעיות הקשות בזיהוי תמונות מתוך מאגרים עצומים (Big Data), באמצעות שימוש בחוכמת ההמונים ואפשרות של תיוג על פי צורך.

אחרון בכתבה הוא אורי דדוש, מנכ״ל גרין רייד (Green Ride), שפיתחה פתרון תחבורתי ירוק. הוא ממליץ על Volleto ואומר: "מרבית המאמצים מתמקדים כיום בניסיון להניע אותנו לבצע קנייה ובחוויית הקנייה. מעט מדי נעשה בכל הקשור לחוויה שלאחר הקנייה, שהינה משמעותית עוד יותר במוצרי יוקרה ובמוצרים המוגדרים כקרובים ללב של הקונה. את התחום הזה עובד סטארט-אפ חיפאי, Volleto, לשנות. החברה מפתחת מערכת (אתר ואפליקציה) להעצמת חוויית הבעלות על מוצרי יוקרה ומימוש התשוקה של בעליהם ל-Object of desire שרכשו". לדבריו, "החווייה של Volleto תלווה את המשתמש החל משלב ההזמנה דרך ההמתנה למוצר וכלה בתקופת הבעלות, כך שיוכל ללמוד עליו, להכיר את הסיפור מאחוריו, לחלוק עם חברים ולאמת מקוריות. הקשר החזק בין החברה ללקוח מתחיל לאחר שה-Lead הפך ללקוח. Volleto תשמר ותמנף את הערוץ הזה לחברות מוצרי היוקרה, עבור אותם מוצרים שהקונה רואה בהם את תשוקת הבעלות והשימוש. מעבר לחדשנות שלה בתחום החוויה שלאחר הקנייה, יופי נוסף נובע מכך שחברות ישראליות פורצות את תקרת הזכוכית ונכנסות לשוק מוצרי היוקרה".

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים