גוגל משנה את הכללים: איך תתמודדו עם המהפכה בתוצאות החיפוש?

מעתה, תוצאות החיפוש ממכשירים ניידים יושפעו, בראשונה, מממשק המשתמש - אם האתר שלכם לא מותאם לניידים, הדירוג שלו בתוצאות החיפוש ירד ● טיפים ראשונים בדרך למהפכה הגדולה

21/04/2015 18:22
עיליי אבני, מנכ"ל WebScience.pro

מה ששמעתם לא היה טעות. היום (ג') בבוקר שינו בגוגל (Google), ולא בפעם הראשונה, את האלגוריתם שקובע את תוצאות החיפוש שלהם. אך הפעם הכוונת נדדה מחוות התוכן והמקדמים האורגניים אל מעוז אחר: תאימות למובייל. מעתה, תוצאות החיפוש ממכשירים ניידים יושפעו, בראשונה, מממשק המשתמש. כלומר, אם האתר שלכם אינו מותאם לניידים, הדירוג שלו בתוצאות החיפוש ירד. איך מתמודדים?

להבין את המצב: ראשית, כדאי להירגע. לא כל תוצאות החיפוש יושפעו מהעדכון. כלומר, אם מישהו מחפש אתכם מהמחשב בבית או מהלפטופ, תוצאות החיפוש יישארו כשהיו. לעומת זאת, החיפושים במובייל יושפעו באופן מיידי מהעדכון ואם האתר אינו מותאם, המיקום שלו בתוצאות החיפוש ירד.

להבין את התכיפות: על מנת להבין כיצד להתמודד ביעילות ובמהירות, צריך לבדוק מהו היקף התנועה אליכם ממכשירים ניידים. הרעיון הוא להיכנס אל מערכת הסטטיסטיקה של האתר ולבדוק כמה משתמשים נכנסים באופן אורגני ממובייל. זהו, כנראה, הנתון שיחטוף את החבטה העיקרית ובו צריך לטפל.

ליצור טיפול זמני: גוגל מבצעת את השינוי בתוצאות החיפוש כאשר היא מתייחסת לכל עמוד בפני עצמו. למה הכוונה? לגוגל לא אכפת עד כמה האתר בכללותו מותאם למובייל, אלא היא משקללת את הזמינות של כל דף בפני עצמו למובייל עם הדירוג הקודם. לכן, יש אפשרות ליצור טיפול זמני, שימנע היעלמות מיידית של התנועה לאתר: בודקים את העמודים אליהם מגיעה התנועה האורגנית, תנועת החיפוש הגדולה ביותר ממובייל. סביר להניח שיהיו לכם מספר מועט מאוד של עמודים שמקבל את הרוב המכריע של התנועה. לעמודים הללו ניתן ליצור גרסה זמנית למובייל, שתמנע את הירידה בתוצאות החיפוש ותיתן מזור זמני לבעיה. כמו כן, ישנם פלאג אינים שיכולים להפוך את האתר לרספונסיבי (תואם) ללא השקעה גדולה. הבעיה היחידה היא שחלק מהאלמנטים של העיצוב, או כולם, עלולים ללכת לאיבוד בדרך.

לקפוץ ראש למובייל: הפתרון האמיתי לבעיה הזו הוא אחד וקריטי לבצע אותו – ליצור התאמה מלאה של האתר למובייל. עבור אתרים קטנים, הבעיה קטנה: בפלטפורמות פתוחות כגון וורדפרס וג'ומלה ישנן תבניות רספונסיביות הניתנות לרכישה והתאמה. התבניות מציעות מלכתחילה התאמה לצפייה במובייל תוך שמירה על העיצוב הכללי של האתר והזזת התמונות והאלמנטים הגרפיים. באתרים גדולים ובאתרים הפועלים על פלטפורמות שאינן פתוחות, אין ברירה ולעיתים תצטרכו להיכנס לפרויקט יקר של הכנת גרסה למובייל.

עם כל זאת, מילת נחמה אחרונה: גם אם לא ידעתם, 30%-50% מהגלישה לאתר שלכם הגיע עד היום ממכשירים ניידים. למעשה, אם לא התאמתם את האתר, אחוזים ניכרים מהגולשים שלכם קיבלו אתר שהקשה עליהם לגלוש, ואולי אפילו גרם להם לנטוש. אז נכון, אף אחד לא אוהב שמכריחים אותו לעשות שינויים, אבל אולי דווקא המצב הזה יאפשר לכם לתת שירות טוב הרבה יותר ללקוחות שלכם, מעתה.

הכותב הוא מנכ"ל WebScience.pro מתמחה בשיפור יחס המרה של אתרי אינטרנט וסחר אלקטרוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים