סקירה: השבוע בסלולר

אילן בן דב עבר משוכה נוספת בדרך לבעלות על פרטנר ● האם ה-MVNO מתקרב? ● וגם: כמה קרינה פולט הטלפון שלכם?

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

* עסקת הענק של רכישת פרטנר על ידי סקיילקס שבשליטת אילן בן דב עברה משוכה אחת השבוע, כשקיבלה אישור למיזוג מהרשות להגבלים עסקיים. התנאי: מכירת רשת דינמיקה שבבעלותה, הפועלת למעשה כזרוע שיווקית של סלקום. ההערכות בשוק הן שסלקום תרכוש את דינמיקה. הרשות לא רואה סכנה בכך שסקיילקס תמשיך לייבא את מוצרי סמסונג (Samsung) במקביל לבעלות על פרטנר, משום שללקוחות יש חלופות אחרות, כמו נוקיה (Nokia), סוני-אריקסון (Sony Erricsson) ועוד. אבל דווקא במשרד התקשורת סבורים שיש לאשר את עסקת המיזוג בכפוף לכך שפרטנר לא תוכל לדרוש מהיבואנית ניוון של מכשירי סלולר, או לעשות זאת בעצמה, בהינתן העובדה שהאינטרסים של יבואן ציוד הקצה מתמזגים עם אלה של המפעילה.

* השבוע הגיעו לארץ חמישה נציגים של חברת הייעוץ הכלכלית נרה (NERA), על מנת להחל בעבודת הבדיקה של עלויות דמי הקישוריות ברשתות הסלולריות. בסיום הבדיקה תגיש הוועדה את המלצותיה לשר התקשורת, שמאמין כי אפשר להוריד עוד את דמי הקישוריות ולהוזיל את המחיר לדקת שיחה עבור הצרכנים. לא חבל על ההוצאות האלה? להביא אנשים מחו"ל, לשלם להם על עבודתם… משרד התקשורת שכח, כנראה, שמבחינת מפעילות הסלולר הישראליות, הורדת דמי הקישוריות משמעותה העלאה מיידית של המחירים כדי לכסות על הפסד ההכנסות הזה. באמת, מה הטעם?

* בשבוע האחרון קיים משרד התקשורת פגישה עם הרשות להגבלים עסקיים כדי לנסות למצוא פתרונות להקלה על כניסת מפעיל סלולרי נוסף בישראל. ברשות סבורים שצריך למסור חלק מהתדרים שנמצאים ברשותן של חברות הסלולר הקיימות למפעיל החדש. בפגישה דובר על המחסור בתדרים, אם כי צוין שמצד שני – הן לא מנצלות חלק מהתדרים הקיימים ברשותן במאת האחוזים. כחלון הנחה את הלשכה המשפטית של משרד התקשורת לבדוק כיצד ניתן להסדיר את נושא ההקצאה מחדש של התדרים מבחינה משפטית. בנוסף, הודיעה הרשות, כי היא מוכנה שהמפעילה החדשה תשתמש באנטנות של חברות מתחרות ואף תוכל להניח אנטנות משלה על תרנים של חברות הסלולר הקיימות – כל זאת למשך שנים ספורות ובאופן מצומצם, עד שהחברה החדשה תבסס תשתית עצמאית משלה. הרשות ממשיכה גם לפעול כדי לקדם את כניסתו של מפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO) לשוק. עם זאת, ברשות סבורים, כי לאור הניסיון הקיים בחו"ל – כניסתו של מפעיל סלולרי פיזי היא פתרון עדיף על ה-MVNO בשל שיתוף התשתיות.

* הליך המכירה של מירס הולך ומתקדם, וכעת, בשלב השני, מתמודדות על רכישת החברה כל מפעילות הסלולר הישראליות – למרות שהרשות להגבלים עסקיים צפויה להתנגד לכך -המשקיע הצרפתי פטריק דרהי וחברת 012-סמייל של שאול אלוביץ.

* אז למה אין לנו עדיין iPhone בישראל? לדברי ארז פז, סמכ"ל השיווק של פרטנר, הסיבות הן רגולטוריות בלבד. פרטנר הכריזה על תחרות startAPP למפתחי אפליקציות ל-iPhone, והמנצחים יזכו בעשרת אלפים דולרים ובקמפיין פרסומי ליישום במימון פרטנר.

* ארגון איכות סביבה אמריקני (Environmental Working Group) פרסם באחרונה סקירה המדרגת את רמת הקרינה של מכשירי הסלולר הנמכרים בעולם. הקרינה הנמוכה ביותר היא במכשיר סמסונג אימפרשן (SGH-a877) – עם 0.15-0.35 ואט לק"ג, והמכשיר בעל הקרינה הגבוהה ביותר: MyTouch 3G של טי-מובייל (T-Mobile), עם 1.55 ואט לק"ג. מכשירי אפל (Apple) לא בין הנמוכים: הדגם הראשון: 0.97 ואט לק"ג, ה-G3 עם 1.19 ואט לק"ג, וה-3Gs עולה כבר ל-1.39 ואט לק"ג. אצל נוקיה: הקרינה הנמוכה ביותר היא של 0.21 ואט לק"ג בדגם 9300i, ה-N71 עם 0.42 ואט לק"ג, ה-N85 עם 1.15 ואט לק"ג, וה-N95 עם 1.27 ואט לק"ג.

* גוגל (Google) מתעקשת לדווח שאפל דחתה את יישום Google Voice שלה. אפל, מצדה, עדיין טוענת שהיא לא דחתה, היא רק בודקת…

* ובאה"ב התחילו לאמן כלבים לזהות מכשירים סלולריים כדי למנוע הברחה של המכשירים לבתי הכלא. במהלך הדגמה שהתקיימה במתקן ענישה לצעירים בניו ג'רזי, הצליחו הכלבים שאומנו לזהות את הטלפונים המוברחים בתוך שניות. חלק מאותם טלפונים הוחבאו בקופסאות של חמאת בוטנים או באריזות של כריכים.

* השבוע הושק המודו בפיליפינים. הרושם שנוצר הוא שההשקה היא בעיקר ייצוגית, כדי ליצור מודעות לקראת ההשקה של המודו 2 המתקדם יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים