עשרת הכללים שיבטיחו ניידות מוצלחת לארגון

ניהול המידע בסמארטפון, עבודה אופליין, ענן ועוד שבעה כללים שאם תיישמו אותם, המערכת הניידת החדשה עשויה להיות האס שלכם ב-2016

עירית לוטן, מנכ"לית משותפת באקזקיוטק פתרונות תוכנה למובייל. צילום: סיון פרג'

ארגונים רבים מתכננים השנה מערכות שטח על גבי מובייל. זה עושה את העבודה שלהם יותר נוחה ומהירה. אלא שכמו בכל דבר, גם כאן צריך לדעת איך עושים את המהלך נכון. קיימים 10 כללים שאם תקפידו עליהם, קרוב לוודאי שתזכו להצלחה.

תמיכה בתהליכי השטח
כלל ראשון הוא שעל היישום לתמוך בתהליכים העסקיים של עובדי השטח. על מנת לנצח, תכננו מן החוץ אל הפנים. לעולם אל תשכחו זאת!

תכנון לטווח ארוך
גם אם אתם נמצאים בשלבים ראשונים וחותרים להשגת יישום פשוט בתוך דטה בייס פשוט, הדבר לא יישאר כך לאורך זמן. ככל שמדובר בפתרון ממוקד תוצאה עסקית, סביר שהנתונים התפעוליים יופרדו בעתיד מנתוני הבינה העסקית. אני ממליצה לקחת זאת בחשבון כבר בשלבים המוקדמים.

ניהול המידע בסמארטפון
הואיל ורוב האפליקציות מבצעות, מטבען, עסקות, אינכם יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מנושא ניהול הנתונים במכשיר. נכון, היישומים שלכם יכולים להצליח בבדיקות QA, אבל אל תלכו שולל בעניין הזה – או שהחורף הבא יגיע לפני שתבינו שהיישום שלכם נגוע בכמה בעיות IT גדולות.

אפשרות גדילה והתרחבות
מומלץ להבטיח את יכולת ההרחבה של התוכנה הניידת. בדקו עד כמה תומך היישום שלכם בכמות גדולה יותר של משתמשים. באם אתם רוכשים תוכנת מדף ניידת, ודאו כי היא מורכבת ממגוון מודולים נוספים וכי הספק מפתח לעתים קרובות מהדורות חדשות הכוללות חידושים.

ביצוע פיילוט
שיקלו להפעיל את המערכת על "Super User". בחרו משתמש אחד או שניים, מובילי דעה ובעלי אוריינטציה מחשובית. המשוב שלהם יסייע לכם לבצע טיונינג של האפליקציה. לאחר שהללו יפנימו את המערכת, הם יוכלו להיות שגרירים ולסייע בהטמעתה. דבר זה קריטי להצלחתכם. המיומנות שלכם תעודד את המשתמשים האחרים לאמץ את היישום.

זמינות, עבודה אופליין
זהו אחד מגורמי המפתח להצלחה. המשתמשים מייחסים חשיבות רבה ל-Performance. היישומים הניידים מושפעים ותלויים בסביבה. רשת בלתי יציבה, חיבור אלחוטי ומכשירים איטיים – כל אלה עלולים להמיט הרס על הביצועים מנקודת מבטו של המשתמש. בעיניו לא משנה הסיבה – הוא פשוט צריך לדעת שהיישום עובד בצורה רציפה. לכן אל תתפשרו: בחרו או תכננו אפליקציה שתומכת במצב אופליין. הפונקציות העסקיות חייבות לעבוד גם במצב לא מקוון.

יחסי ציבור מקדימים: הציגו ערך
צרו רשימת תועלות פונקציונאליות של היישום הנייד המתוכנן. הדבר יסייע לכם בהשגת המימון הרצוי תוך הבלטת ההחזר הצפוי על ההשקעה (ROI) .

חוויית המשתמש, מנפו את היתרונות של המובייל
נצלו את מה שרק מכשירים ניידים יכולים להציע, למשל GPS, שירותים מבוססי מיקום (LBS) או מצלמה. הציגו להנהלה את מיקום סוכני השטח, צלמו אלמנטים בשטח וסמסו הודעות ללקוחות המקבלים שירות. אלה רק דוגמאות מועטות מתוך מגוון רעיונות שליישומם עשויה להיות השפעה חיובית על התוכנית העסקית של הארגון.

BI ואנליזות
ודאו שהאפליקציות הניידות שלכם תומכות ב-BI בזמן אמת. אם צוות ה-IT שלכם "דוחף" לצרוך נתונים ממקורות שונים, מובנים ובלתי מובנים, אפשרו להם להשתמש במידע מיד עם הגיעו. אם תשכילו לספק להנהלה בזמן אמת נתונים שנדרשים לצורך קבלת החלטות, המערכת הניידת תחזיר את השקעתה בזמן קצר יותר.

ענן, ענן ושוב ענן
ככל שמדובר במערכות על גבי מובייל, שימו יהבכם בנושאי אבטחה וניהול. מומחי הגנה וסיסטם בכל העולם ממליצים כיום לבחור בתשתית מחשוב על גבי ענן. לדבריהם, ניהול מרכזי של מערכות ניידות חוסך לארגון זמן יקר ומשאבים רבים בזכות הוזלת עלויות החומרה. כוח מחשוב שתומך בגידול של משתמשים, גיבוי אוטומטי, עדכון מרכזי של מערכות הפעלה ועדכון מהיר ויעיל של מהדורות תוכנה חדשות – כל אלה הם רק מקצת הנושאים שמוענקים לכם על ידי מפעילי הענן. העבירו את תשתיות המחשוב שלכם לענן והתמקדו בפעילות השטח העסקית שלכם.

אם תיישמו 10 כללים אלה, המערכת הניידת החדשה שלכם עשויה להיות האס שלכם ב-2016.

הכותבת הינה מנכ"ל משותף בחברת אקזקיוטק פתרונות תוכנה למובייל ובעלת התוכנה iTrinity לניהול אנשי שטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים