המפתח לענן מוגן

תהליך ההתמודדות עם תקלות בארגונים היה כאב ראש לא קטן, עד שהגיעו תומר לוי ואסף יגאל

מימין: אסף יגאל, CTO, ותומר לוי, מנכ"ל Logz.io

אחת הבעיות הקשות שפוגעות בפעילות חברות היא חוסר היכולת שלהן לעבוד ברציפות. תקלות במערכות תוכנה עלולות לייצר הפסדים גבוהים, במיוחד בארגונים גדולים, שבהם כל דקת חוסר פעילות פוגעת בהכנסות ובעמידה בלוחות הזמנים.

אם בעבר כל המערכות היו בשרתים מקומיים, כעת, בעזרת חיבור מהיר לאינטרנט ושירותי ענן מתקדמים, ניתן לעשות בהן שימוש יעיל יותר.

תהליך התמודדות עם תקלות בארגונים הוא כאב ראש לא קטן, שמטרתו היא להגיע במהירות רבה ככל שניתן לפתרון. תומר לוי ואסף יגאל, יזמים צעירים, מציעים דרך התמודדות שונה עם כאב הראש הזה. לוי ייסד את Intigu, שגייסה כ-20 מיליון דולר ומעסיקה עשרות עובדים בישראל ובארצות הברית. יגאל ייסד את Currensee, שנמכרה באוקטובר 2013 ל-Oanda הקנדית. השניים הקימו יחדיו את הסטארט-אפ Logz.io, שמגייס את חוכמת ההמונים לטובת הגנה על שרתים מקריסה. המיזם משלים כעת סבב גיוס ראשון של 1.2 מיליון דולר, בהובלת אייל ניב, שותף מנהל בקרן גיזה ומשקיעים בכירים מתעשיית ההיי-טק.

לדברי ניב, "אין בישראל הרבה יזמים עם סוג הניסיון של לוי ויגאל. שניהם הצליחו בשנים האחרונות להקים חברות טכנולוגיה מובילות אשר מעסיקות עשרות עובדים ברחבי העולם, ושניהם הצליחו לפתח ולהחדיר לשוק טכנולוגיות חדשות, שהוכיחו את עצמן בתוך זמן קצר. אנחנו מאמינים כי השילוב שלהם יחד עם הפתרון הייחודי, שאותו הם מובילים, יטפל בבעיה המטרידה מאות אלפי ארגונים ברחבי העולם, יאפשר להם להיהפך לשחקנים מובילים בשוק, בתוך זמן קצר".

לוי, היזם והמנכ"ל של logz.io, סיפר: "עולם מחשוב הענן מאפשר ליצור מערכות מאוד מתוחכמות במהירות יחסית, אך מערכות אלה מתגלות כמורכבות מאוד לניהול. אנחנו זיהינו את ההזדמנות ופיתחנו טכנולוגיה ייחודית המשלבת בינה מלאכותית וחוכמת המונים. בכך אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו להתמודד עם ביזור המערכות, למנוע קריסות, לצפות תקלות ולשפר את הביצועים מדי יום".

יגאל, יזם וסמנכ"ל המוצרים של logz.io, ציין כי "במשך הרבה שנים התעסקתי בניהול מערכות שמבצעות מיליוני טרנזקציות ביום, וחוויתי על בשרי את הקושי והאתגר בשימוש במערכות הקיימות. הפתרון שלנו מאפשר בראשונה להתמודד עם כמויות עצומות של מידע, לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות שישמרו על השרתים של הלקוחות שלנו באוויר. ישנם מאות אלפי ארגונים בעולם שתלויים בזמינות הזו: החל מקופות אינטרנטיות של בית קולנוע, שאם לא יפעלו לא יימכרו כרטיסים, וכלה בארגונים כמו PayPal או ebay, שחצי שעה של חוסר זמינות שלהם משמעה נזק של מיליוני דולרים. אנחנו מנתחים מידע, מפיקים תובנות ושומרים על הלקוחות שלנו באוויר, יותר מכל פתרון אחר".

חוות דעת

חיבור מהיר לאינטרנט ושירותי ענן מתקדמים מאפשרים כלים מתוחכמים מאוד לחברות קטנות וגדולות, בעלויות שפעם היו אפשריות רק למעט חברות. יש הרבה חברות שמפתחות מוצרים ושירותים על גבי הענן, אך עדיין, החיבור למערכות מקומיות מהווה בעיה שיוצרת מקום לאפשרויות חדשות לחברות צעירות. זיהוי צורך ממוקד מאפשר לסטארט-אפים חדשים להציע שירותים בתשלום.

שיתוף ידע בין משתמשים, הפיכת ניסיון אישי של כל עובד ועובד לחוכמת המונים ושימוש קל ונוח יכולים לתת פתרון נהדר ולמנוע תלות גבוהה מדי במערכות ובצוותי IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים