שיווק ומכירות בעידן הווטסאפ והפייסבוק
המגזין CIO בדק את הגישה של מנהלי שיווק ומכירות לערוצים החדשים וליקט מהתשובות שלהם כמה טיפים חשובים
בעולם שבו יש מספר רב של לקוחות פוטנציאליים, האתגר להגיע אליהם הולך ונעשה מורכב מיום ליום. האתגר היותר מורכב הוא להגיע לקהל היעד הממוקד המתאים למוצר או השירות שהארגון רוצה למכור. בעידן הווב, הפייסבוק (Facebook) והווטסאפ (WhatsApp) מחפשים כל הזמן דרכים כיצד לוודא שכל אלה שמבקרים באתר של הארגון אכן מתעניינים במוצרים שלו? המציאות המשתנה לנגד עינינו מעמידה את השאלות כבדות המשקל האלה בפני מנהלי השיווק בארגונים בכל העולם. רבים מהם עדיין לא מפנימים כי מה שלמדו בבתי הספר למינהל עסקים ושיווק כבר לא רלבנטי, במקרים מסוימים אפילו יום אחרי שסיימו את לימודיהם, ובטח שלא עכשיו, אחרי כמה שנים טובות.
המגזין המקוון CIO הפנה את השאלות האלה לשורה של מומחי שיווק ומקצוענים, ואסף מתשובותיהם כמה טיפים חשובים. ייאמר מיד שהם לא המציאו משהו חדש, אבל החידוש הוא בכך שאנשי השיווק בארגון יפנימו שהכלים הללו מיועדים גם עבורם.
הטיפ הראשון דווקא לא קשור לטכנולוגיה. הוא מציע לארגונים, אחרי שאימצו שיטה זו או אחרת לגיוס לקוחות, לא להתבייש ולבקש מהם חוות דעת, בכל מדיה שהם נגישים אליה: רשת חברתית, מייל או יוטיוב (YouTube), למשל. במקביל, כדאי להם לבצע מדי פעם מפגש עם כמה לקוחות נאמנים ולשמוע מהם חוות דעת על השירות והמוצר שהארגון מוכר. במהלך הפגישה, אין צורך להתבייש וכדאי לבקש מהם שימליצו על הארגון בפני חבריהם. "חבר מביא חבר" עובד תמיד.
עצה נוספת שנתנו המומחים היא להשתמש בכלים דיגיטליים על מנת להעשיר את הידע של הלקוחות ולעניין אותם במוצרים של הארגון. הפצת מידע באמצעים אלקטרוניים מגבירה את תחושת האמון של הלקוחות הפוטנציאליים. האמצעים לבצע זאת זמינים ולא יקרים – צריך רק להחליט לעשות כן.
בתחומים מסוימים של פתרונות ושיווק רצוי גם להשתמש בצ'אטים בשידור חי, כלומר – קיום דיאלוג ברשת כשהצדדים רואים איש את רעהו. מומחי השיווק שהשתתפו במשאל של CIO העידו שהכלי הזה מאוד אפקטיבי.
ואיך אפשר בלי לינקדאין (LinkedIn) או פייסבוק? עד לא מכבר היו השמות הללו בבחינת מילים גסות בעולם השיווק B2B או B2C. מנהלי השיווק הוותיקים החזיקו בתפיסה לפיה רשתות חברתיות הן דבר שמתאים לילדים או לנכדים שלהם, אבל "לא בבית ספרנו". השנים האחרונות הוכיחו להם כי גם הכלים האלה יכולים להיות אמצעים ליישום שיטות השיווק בהן הם משתמשים כדי לגייס לקוחות.
לינקדאין מיצבה את עצמה כבר מזמן כרשת שבה חברים בעיקר אנשי עסקים ולקוחותיהם. שם ניתן למצוא את המנכ"ל שמתכנן את מה שיכולה להיות הקריירה הבאה שלנו או את היו"ר שמנסה לאתר את הטאלנט הבא. בסך הכול, לינקדין היא מטריה ענקית של לידים שיכולים להוביל ארגונים לעסקה הגדולה הבאה.
גם פייסבוק נכנסה לתוך מערכת השיווק הארגונית. כלומר, של אלה מהם שנוקטים בשיטת SEO נכונה, מתחזקים את הדף שלהם ברשת החברתית הפופולרית, משיבים לאנשים או, במילים אחרות, מייצרים קשר אינטראקטיבי עם הלקוחות, מגיבים בזמן ולעניין, והכי חשוב – מחדשים כל הזמן. דף פייסבוק ארגוני שאינו מתוחזק משול לבית קברות ענק ונטוש.
גם הווידיאו על המגרש
תכני וידיאו הפכו להיות יותר ויותר פופולריים והם חדרו גם לתחום השיווק הארגוני. מומחי השיווק אומרים שתוכן וידיאו טוב יכול להניב תועלת כמו מייל שנשלח בדיוור ישיר ובכמויות. היופי הוא שניתן לדחוף את הסרטון באמצעות המייל לכל רשימת התפוצה, ומחקרים אומרים שדי אם השולח יוסיף את המילה "וידיאו" לכותרת המייל כדי שאחוז הפתיחה של ההודעה יעלה פלאים. שלא לדבר על פתיחת ערוץ יוטיוב (YouTube) ועידוד הצפייה בו.
כמובן שיש אמצעים נוספים, יותר מוכרים אבל עדיין מומלצים: אחד מהם הוא מאגרי מידע עדכניים שניתן לרכוש מצד שלישי, ואין צורך להרגיש לא נוח אם מגיעים למסקנה שזה מה שדרוש באותו רגע. כמו כן, ניתן להשתמש בפלטפורמת הפרסום של גוגל (Google), במיוחד בכל מה שקשור למסחר מקוון.
השורה התחתונה: עולם השיווק עובר מהפכה שמונעת בין היתר על ידי טכנולוגיה ונדרשת על ידי לקוחות שמשתמשים בה. מנהלי השיווק והמכירות צריכים לוודא שהם לא נשארים מאחור, רגע לפני שמישהו יעקוף אותם בסיבוב.
תגובות
(0)