חלונות 10 – ההיבט הארגוני

רבים עסקו בהשלכות של חלונות 10 על המגזר הפרטי, אבל מה עם הארגונים? במה מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט מועילה להם והאם הם יאהבו אותה?

Windows 10. עדכון צולע

אחד הדברים היחידים שהפתיעו אתמול (ג') בהכרזה של מיקרוסופט (Microsoft) היה ההחלטה לקרוא למערכת ההפעלה הבאה שלה חלונות 10 (Windows 10). קצת מגוחך? כן. הרצון של החברה לתפוס מרחק מחלונות 8 הביא מישהו ברדמונד לאבד את הכיוון.

האם מיקרוסופט באמת חושבת שמספר הגרסה הוא מה שחשוב? מישהו שם סבור שהדילוג על הספרה 9 זה מה שיעזור לאנשים שלא עברו לחלונות 8 להחליט לעבור מערכת הפעלה? שלא יתפלאו ברדמונד אם בימים הקרובים הם ימצאו ברשת תגובות כמו: "חלונות 9 הייתה כל כך גרועה עד כדי כך שבמיקרוסופט החליטו לעבור ישר ל-10", או "ידוע שכל גרסה של חלונות עם מספר אי זוגי היא מוצלחת ועם מספר זוגי – לא, אז בואו נדלג גם על 10". עדיין יש בשוק המחשוב הכללי לא מעט ש-"לא ממש מחבבים" את מיקרוסופט, שלא לומר מתעבים אותה, ולא יפספסו הזדמנות לרדת עליה. זאת אחת הסיבות שיש סיכוי סביר שההחלטה של החברה לא תשחק לטובתה.

בסופו של דבר, מה שמיקרוסופט תצטרך להראות זה שהיא למדה מהטעויות שלה בחלונות 8. אתמול אפשר היה לשמוע את אנשיה אומרים את זה – אבל לא מראים. מי שחשב לראות מערכת חלונות 10 פועלת ומוכנה לעבודה מההתחלה ועד הסוף טעה וכנראה הוטעה. לא בשביל זה כונסה מסיבת העיתונאים, שעוררה את סקרנותם של הנבחרים בשוק ה-IT והמדיה, מובילי דעת קהל. אלה באו לשמוע עד כמה מיקרוסופט מוכנה שוב לתת תשובה מקיפה ואמיתית לשוק הארגוני, אליו היא פונה קודם כל ומעל לכל בניסיונות לשכנע את אנשי ה-IT לעזוב את הגרסאות הישנות של חלונות. אוטוטו, אגב, זה יכלול גם את חלונות 7.

אולם, זה לא שמיקרוסופט לא הראתה כלום. היא הראתה את הדברים הצפויים, והחשוב שבהם הוא החזרת כבודו של שולחן העבודה למקומו – הדבר שאולי הכי חשוב לתחום הארגוני. על רוב הדברים הללו יכולתם לקרוא עוד לפני האירוע, וזה כולל פתיחת שולחנות עבודה וירטואליים, הרצת יישומי אריחים בחלונות כמו יישומים רגילים, כפתור חדש למעבר קל בין יישומים ואה, כמובן, כפתור ה-"התחל" החדש.

בימים הקרובים תתחיל מיקרוסופט לספק את גרסת הסקירה הטכנולוגית המוקדמת עבור אנשי ה-IT ועבור אותם חובבי PC שיכולים ומרשים לעצמם לבדוק מערכות הפעלה לא סגורות. המהלך הזה מיועד קודם כל למגזר העסקי, ורק בתחילת 2015 יגיע תורו של השוק הצרכני להיכנס לתמונה. הנתונים המספריים המאכזבים של התקנות חלונות 8 לא משאירים למיקרוסופט ברירה אלא לחזר אחרי המגזר העסקי בכל הכוח ולקבל ממנו כמה שיותר משוב, כדי לוודא שמערכת ההפעלה החדשה תתאים לו. משם הרי מגיע הכסף.

כמו שהערכתי אתמול, מיקרוסופט הודיעה שהיא לא מתכוונת להמשיך לפתח מערכות הפעלה שונות לפלטפורמות השונות אלא משפחת מוצרים אחת. לא מדובר בממשק אחוד לחלוטין. למשל, לחלק די גדול ממוצרי האינטרנט של הדברים לא יהיה בכלל מסך, אלא מערכת הפעלה שתדע להתאים את עצמה לכל התקן בו היא עובדת, כולל ועד מרכזי נתונים.

"לספק את החוויה הנכונה במכשיר הנכון בזמן הנכון" – זו המנטרה הנוכחית של מיקרוסופט. מה שעומד מאחוריה זה רצון לעזור ולהקל על המפתחים ליצור אפליקציות שמיועדות לחלונות 10. הענקית מרדמונד רוצה ליצור להם סביבה מוכרת ולא משנה אם הם משתמשים בטלפון, שרת, תוכנת ענן או מחשב שולחני. היעד השאפתני מכל שלה הוא יצירת חנות אפליקציות אחת ויחידה שתדע לעדכן את כל האפליקציות המותקנות לכל ההתקנים השונים.

עדיין לא ברור כיצד זה אמור בדיוק לעבוד, אבל ייתכן מאוד שזה יחזיר את הארגונים לשולחן העבודה של מיקרוסופט. אם התמונה הסופית תהיה מנהלן IT שבוחר בזמן ההתקנה האם מדובר במחשב שולחני, נייד, שרת חדש או טאבלט לביצועה, והכול מקובץ הרצה אחד שלוח הבקרה שלו נמצא מול עיניו, המגזר העסקי יראה זאת בעין יפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים