הצקצוק של האנדרואידים

כצפוי, מתנשאי האנדרואיד ממעיטים בערך של ההשקה שביצעה אפל אתמול (ג') ● אלא שכשחושבים על זה, אפל עשתה אמש מעשה אנדרואידי - ורק בגלל זה הם צריכים לאכול את התפוח

10/09/2014 16:43
ההשקה של אמש: האנדרואידים מזלזלים, האייפוניסטים מהללים

אמש (ג') הכריזה אפל (Apple) בקול גדול על התכשיטים החדשים שלה: iPhone 6 ולצידו +iPhone 6 ו-Apple Watch. מאז יש קטטות בשכונה. עם תום ההכרזה התגודדו חבורות האנדרואידים וצעקו: iPhone 6? זה כל כך אנדוראיד 2012. כל מה שאפל הכריזה אמש מבחינתם הוא חדשות ישנות. מה החבר'ה האלה מאפל מתלהבים מ-NFC? הם שואלים. הלוא אנדרואיד (Android) שם כבר זמן רב.

נתחיל בעובדות: נכון. זה נכון שאפל או יותר נכון מערכת ההפעלה שלה פחות משוכללת ממה שיש למכשירים תומכי אנדוראיד להציע. אבל, כמו שאומר כל פוליטיקאי משופשף: זאת לא השאלה.

מאז ימי ה-iPhone הראשון והשני, אפל מעולם לא התיימרה להיות חברה שהטכנולוגיה היא חוד החנית שלה. המומחיות של אפל היא ותמיד הייתה לקחת טכנולוגיות ולהפוך אותן למוצר, לסיפור שלם. את טכנולוגיית הזיהוי הקולי היא הפכה לסירי (Siri), חברתנו הטובה, ואת טביעת האצבע הלא ממש מתוחכמת היא הפכה להמנון לשמירה על הפרטיות.

בעוד האנדרואידים מצקצקים על קטנות הצעד שעשתה אמש אפל, חייבים לשאול אותם: אתם מתהדרים ב-NFC. מתי בפעם האחרונה רכשתם מכשיר כי הייתם מוכרחים שיהיה בו קצת NFC? האם יצא לכם להמליץ לחבר על כוס קפה ומאפה שהוא חייב את ה-Galaxy 3 של סמסונג (Samsung) פשוט כי ה-NFC בו משהו משהו?

המכשירים התומכים באנדרואיד מלאים במגוון תכונות טכנולוגיות שאפשר לייצר מהן עשרות מסיבות עיתונאים, אבל דבר אחד אין בהם: מעטפת כוללת של מוצר, של סיפור. דווקא בשל ביזור האנדרואיד על כל כך הרבה מכשירים וחברות נכשלת הטכנולוגיה שלו להיות החלוץ ההולך לפני הסמארטפון עליו הוא מותקן. לאפל, לעומת זאת, אין בעיה כזו, מאחר שמערכת ההפעלה שלה ייחודית ולכן מקדמת את המכשירים הסלולריים של החברה.

הסוד – במערכת ההפעלה

נחזור לנשף התפוח שנערך אמש בקליפורניה: השמועות אומרות שסטיב ג'ובס מתרוצץ בקברו.. עוד אקסיומה שיצר נופצה לה. אפל הציגה לראשונה סמארטפון עם מסך הגדול מחוק ה-3.5 אינץ' אותו ניסח המייסד המנוח של אפל. נכון שב-2014, הגדלה של מסך אינה בשורה גדולה, אבל היא מצביעה על השינוי שעשתה ועושה החברה בניהולו של טים קוק. אחרי שנים של בדלנות עם מערכת חוקים נוקשה נפתחת אפל ומציגה שינויים רבים.

גרם לאפל להיפתח. טים קוק

גרם לאפל להיפתח. טים קוק

מפתיע לשמוע את האנדרואידים מצקצקים על כך שאפל לא חידשה הרבה במכשיר הסלולר שהכריזה עליו כשהם עצמם מתגאים במערכת ההפעלה שלהם ולא במכשיר בו היא מותקנת. אמש, אפל הציגה את המסגרת שבתוכה יתמקם השינוי הכי גדול שלה: iOS 8. אם לשפוט לפי כנס המפתחים שנערך ביוני האחרון, iOS 8 היא השינוי האמיתי. בה מצטמצם למעשה הפער שפתחו האנדרואידים בשנים האחרונות, בעזרת היכולת הגדולה של אפל להפוך מפרט טכנולוגי משמים לעולם ומלואו.

אי אפשר לסיים את הוויכוח מול חובבי האנדרואיד מבלי להתייחס לתינוק החדש של אפל מאמש: השעון. אני לא מבין את מסיבת השעונים שמתרחשת לאחרונה בחברות רבות, ובטח שלא את הסיטואציה בה אתה יושב בפגישה ומקבל הודעה לשעון, מגניב מבט אל היד כדי לענות למי שבדק מה שלומך.

אולם, למרות זאת, אפשר להגיד שאל מול כל השעונים שהוצגו עד עכשיו – סמסונג, אמזון (Amazon) ואפילו חברת הרכב ניסן (Nissan) – השעון של אנשי התפוח הוא השלם ביותר. אם המתחרים הציגו מוצר שמכיל פיסות טכנולוגיה, באה אפל והניחה על השולחן דבר שלם שאמנם, רק ימים יגידו האם הוא הצליח להיות גדול מסך חלקיו, אבל כך או כך, מדובר בשעון שמכיל מערכת הפעלה שלמה. ניתן לקבל בה סמסים, להוציא הודעות מהירות, לנטר מדדים ועוד, והיא ממחישה שבכל הקשור לקשירת קצוות, אפל היא המובילה.

גילוי נאות: אין לי אמנם מניות באפל, אבל תמיד היה לי iPhone – למעט אולי לשנייה וחצי. אומרים שלאייפוניסטים, ולאפליסטים בכלל, יש גאוות יחידה, ולכן הם לא יסכימו לגעת ב-Nexus ובטח שלא ב-Galaxy גם עם כפפה. אלא שגם בניכוי הגאווה והדעה הקדומה אפשר להגיד שביום שאחרי, אפל יותר רלוונטית ממה שהייתה ביום שלפני, ומוכנה לקרבות הטכנולוגיים שצפויים לה בעתיד.

טים קוק סידר אתמול את הקלפים של אפל מחדש, כך שיהיה דגש לדברים שהיא יודעת לעשות הכי טוב ושכדאי ללכת עליהם ולצעוק אותם. כשחושבים על זה, אפל עשתה אמש מעשה אנדרואידי – ורק בגלל זה צריכים כל מתנשאי האנדרואיד לאכול את התפוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים