מה חושבים מנהלי קרנות ההון-סיכון על המנמ"רים וה-IT?

שורה של מנהלי קרנות השיאו במפגש שנערך באחרונה עצות למנמ"רים איך לנהל את השיח הטכנולוגי איתם

הסוד הוא לדעת איך לנהל את השיח בין המנמ"רים למנהלי ההון-סיכון. אילוסטרציה: BigStock

מנמ"רים ומנהלי קרנות הון-סיכון מגיעים משתי קבוצות אוכלוסיה שונות, על אף שהם חיים באותו ספקטרום טכנולוגי. בעוד שמנהלי הקרנות הם מוטי חדשנות, המנמ"רים הם יותר מוטי טכנולוגיה. הדיאלוג ביניהם הוא חשוב, כי המנמ"רים חיים את חזית הטכנולוגיה. אלא שמנהלי הקרנות יכולים להשיא לעמיתיהם המנמ"רים כמה עצות איך למצב ולהתייחס לשיח הטכנולוגי המתנהל ביניהם.

הנושא הזה נדון בין היתר במפגש מקצועי שנערך בבוסטון בשבוע שעבר, ביוזמת מספר קרנות הון-סיכון. בפנל שנערך לסיכום אותו כנס קיבלו המנמ"רים ממנהלי הקרנות את הטיפים הללו.

טיפ ראשון הוא בעולם מחשוב הענן. מנמ"רים מרבים לעסוק בנושא הזה ואחד האנליסטים אמר בפנל כי הוא נכנס כעת לשלב השני שלו. הוא כבר לא מהווה רק פלטפורמה לתפעול מערכות כמו CRM או ניהול כוח אדם. מנהלי הקרנות רואים בענן כמנוע שבזכותו נולדו עסקים ושירותים בכלכלה החדשה וגורסים שכך המנמ"רים צריכים להתייחס לנושא כשהם מדברים עליו איתם.

אחת הדוגמאות שהובאו לכך בפנל היא זו של שירות המוניות הווירטואלי Uber, שמחולל הרבה רעש בעולם בגלל התחרות מול Get Taxi. בזמן האחרון הוא נכנס גם לשוק המקומי של Get Taxi – ישראל. ללא הענן לא יכולות היו החברות האלה לתת את השירותים האטרקטיביים שלהן – וזה מה שמעניין את מנהלי קרנות ההון-סיכון.

טיפ נוסף שלמדו המנמ"רים בכנס עוסק בהטמעת טכנולוגיה בשוק הארגוני. זו דורשת שעות רבות, הן של הטמעה והן של הדרכה, אולם כיום, בעזרת פיתוחים חדשים בצד של הלקוח, הוא דורש מערכות שיעבדו במהירות, עם עקומת לימוד מהירה וחוויית משתמש ברמה גבוהה מאוד. המנמ"רים, טוענים מנהלי הקרנות, לא מפנימים את זה. מנמ"ר רואה את תפקידו כמי שדוחף טכנולוגיות ומעדכן אותן בתדירות גבוהה. אבל כאשר תהליכי הפיתוח וההטמעה אורכים זמן רב, המשתמשים הופכים להיות חסרי סבלנות. על המנמ"רים להיות ערניים למציאות זו ולפעול לשינוי.

"אם אתה מטמיע מערכת אחסון אצל משתמש שהוא זקוק לבצע בה פעולה אחת ביום, ואם ההטמעה הזו דורשת יום הדרכה, איבדת את הלקוח", מתריעים מנהלי הקרנות. הם גם קוראים לספקים לשחרר יותר בקלות ובמהירות גרסאות חדשות, עם חזון וחדשנות, כי אחרת הם יישארו מאחור.

מנמ"ר מוכוון לקוח

עצה נוספת, שחוזרת על עצמה בכל דיון על מנמ"רים ולקוחות: המנמ"רים צריכים לשים את הלקוחות שלהם במרכז, לפני הטכנולוגיה. החברות כבר הפנימו שהלקוח הוא קודם לכל וצריך לתת לו את האפשרות לבחור מה טוב לו. רק המנמ"רים עדיין מתקשים לשנות את סדרי העדיפויות וכאשר הם מדברים עם הלקוחות שלהם, פנימיים או לקוחות של הארגון, הטכנולוגיה מדברת מגרונם.

בהמשך הפנל אמרו מנהלי הקרנות כי הכלכלה החדשה צומחת במהירות, היא אג'ילית ומבוססת על ביקושים. הם, המנהלים, מחפשים חברות ומנהלים שחיים את הכלכלה החדשה ופועלים על פי הכלכלה החדשה. "נגמרו הימים שבהם אני חותם על עסקות לחמש שנים", אמר אחד האנליסטים.

מנמ"רים עדיין מחפשים את החברות שיש להן את הטכנולוגיה של מחר, אבל הם לא מספיק ערניים לסוגיה כיצד החברות האלה ישרתו טוב יותר את הלקוחות של הארגון בו הם עובדים.

נקודה נוספת שעלתה היא שמנהלי הקרנות עצמם צריכים להתקדם ומי מהם שלא ייקח בחשבון את מגמת מימון ההמונים עלול להישאר מאחור.

השורה התחתונה: המפגש בין המנמ"רים למנהלי הקרנות הוא מפגש מעניין, שיכול להניב פירות רבים. מנהלי הקרנות מצפים מהמנמ"רים שיבינו שהם פועלים בכלכלה חדשה, שבה הטכנולוגיה היא המניע ולא המרכז. לדבריהם, גם הם רוצים להשקיע בטכנולוגיות החדישות ביותר ולהטמיע אותן, אבל הם לא מוכנים בשום אופן שהטכנולוגיה תהיה גורם מעכב או גורם לחוויות משתמש לא טובות. התוצאה בדרך כלל תהיה שהטכנולוגיה תישאר בצד וההשקעות ירדו לטמיון. זה דבר שאף מנהל קרן הון-סיכון לא אוהב. חומר למחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים