Salesforce מחכה ליבמ הלוהטת

משחקי אמש (ב') במונדיאל מקרבים את האפשרות שצ'ילה-Salesforce תתמודד בשלב הבא מול ברזיל-יבמ, בקרב מרתק בין שתי ענקיות ● גם מכסיקו-אימפרבה עשויה להפתיע ולגרור את הולנד-פייסבוק לקרב שיוכרע לא בלייקים, אלא בפנדלים

יום של חגיגת שערים במונדיאל – נראה שהמשפט הזה יכול לפתוח כל אחד מהטורים כאן. בכל יום מתקיימים בגביע העולם בכדורגל משחקים מרהיבים בהם נכבשים שערים רבים. למעשה, נכון לעכשיו, זהו אחד המונדיאלים עם הכי הרבה גולים.

הגענו לשלב ההכרעות בבתים והמגמה ברורה: הנבחרות האמריקניות עושות חיל בטורניר הנוכחי. שלוש מארבע הנבחרות שכבר הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר מגיעות ממנה. אולם, גם מדינות באירופה ניצחו אתמול (ב'): ספרד-גוגל (Google) רשמה ניצחון ראשון ואלופת העולם, שהודחה מהמונדיאל, לא תחזור הביתה עם 0 נקודות.

נבחרת אירופית נוספת שיצאה אתמול וידה על העליונה היא הולנד-פייסבוק (Facebook), שממשיכה לככב עם מאזן מושלם. הניצחון שלה אתמול הושג מול צ'ילה-Salesforce, שניסתה להוכיח שגם היא יודעת לחדש. המשחק היה די מאוזן אבל בסופו של דבר, הכישרון, החדשנות והחברים של פייסבוק הוכיחו לה שעל אף אפליקציית ה-CRM של Salesforce, שמאפשרת לה לדעת הכול על המתחרים, חסרים לה הברק והפופולריות שיש לרשת החברתית הגדולה בעולם. גם בכדורגל, להגנה החזקה של צ'ילה היה אמש קשה מאוד להתמודד עם ההתקפות המהירות של הולנד בכלל ושל רובן בפרט.

בסופו של דבר, הגול שהכריע את המשחק לא נבע מהמתקפה המתפרצת הקטלנית של הולנד בסוף המשחק אלא מכיבוש מהראש. כך או כך, המתקפה הקטלנית של ההולנדים הזכירה את מסע הרכישות המהיר שעושה פייסבוק במטרה להשתלט על תחומים חדשים שבהם היא רוצה להוביל ולנצח את גוגל (Google), המתחרה הגדולה שלה בתחום הפרסום באינטרנט. להפסד של צ'ילה-Salesforce יש משמעות רבה, כי היא תצטרך לשחק נגד ברזיל-יבמ (IBM), אולם אם יש קבוצה שיכולה לעשות בשלבים האלה "צרות" לברזיל-יבמ, צ'ילה-Salesforce היא האחת, (אבל גם היא לא תעצור אותה).

הנבחרת המארחת השיגה אתמול, כצפוי, ניצחון ענק וככל שעובר הזמן, היא מבססת את ההערכות שזאת תהיה אליפות שלה. אמנם, מדובר בניצחון על קמרון, שממש לא הבריקה באליפות, כמו כל הנבחרות האפריקניות האחרות, אולם כמו מנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי, נימר הוכיח שיש בקבוצה בעל בית. הוא מוביל את ברזיל במנהיגות, בכריזמה ובעיקר בשורה התחתונה – הגולים והניצחונות. זאת, בדומה למנכ"לית יבמ, שעושה בשנים האחרונות צעדים מדהימים ומוציאה את ענקית המיחשוב מתחומי הליבה שלה, שכבר אינם מנועי צמיחה, לתחומים חדשים עם מנועי צמיחה מוכחים. הכניסה של יבמ לתחומי הסייבר, ה-Big Data והשיווק לארגוני האנטרפרייז מבריקה ונכונה.

קרואטיה-גט טקסי (Get Taxi) נתקעה בחומת ההגנה והסייבר של מכסיקו-אימפרבה (Impreva) ונראה שלמוניות שלה נגמר הדלק. המכסיקנים הוכיחו שיש להם לא רק הגנה ושוער מצוין, כפי שהוכח במשחק נגד ברזיל-יבמ, אלא גם התקפה קטלנית. בניית אסטרטגיית סייבר ואבטחת מידע ברמה לאומית חייבת להיות מקצה לקצה, לא רק להגנה אלא גם להתקפה, ולמכסיקו יש את זה. בתור אבא לשני בנים אוהדי הולנד, אני חושש שמכסיקו עוד תפתיע את הנבחרת הכתומה ותגרור אותה לקרב פנדלים בין שני שוערים ענקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים