איך לנהל נכון את הרכיבים הניידים בארגון?

אחד האתגרים המרכזיים של ארגונים הוא למצוא את התמהיל הנכון בין הצורך לשמר את המידע בארגון למתן חוויית משתמש נעימה ● השאלה היא איך עושים את זה

דלויט (Deloitte) פרסמה לא מכבר נתון מעניין לפיו הגיל הממוצע של בעלי הטלפונים החכמים הוא 55 וחלקם בשוק הולך וגדל לעומת שכבות גיל אחרות.

לנתון זה יש השלכות רבות. אחת מהן היא על השוק העסקי: חלק גדול מהשימושים של בני אותה קבוצת גיל בטלפונים החכמים מבוצעים במסגרת העבודה, לצד האפליקציות הפרטיות. עובדות אלה מצטלבות עם נתונים של חברות אחרות לפיהם ניהול הרכיבים הניידים יהיה אחד הנושאים שיעמדו בעתיד הקרוב על סדר היום של המנמ"ר.

התחום הזה הנקרא EMM ואחד האתגרים המרכזיים בו הוא התמהיל הנכון בין ניהול ואבטחת האפליקציות הארגוניות לאפליקציות האישיות אותן מוריד העובד – בין אם מדובר במכשיר האישי שלו או במכשיר שניתן לו על ידי מקום העבודה. אתגר מרכזי נוסף הוא שמירה על המידע הארגוני. ככל שרמת הניידות עולה, יכולת השליטה של הארגון על המידע נפגמת. הארגונים לא רוצים לקחת סיכונים, אבל גם מעוניינים לתת למשתמש חוויית גלישה נעימה, כדי שיפיק תועלת.

בנושא זה יש פתרונות יצירתיים של סטארט-אפים, חלקם ישראליים, שיודעים להתריע בפני בעל הטלפון אילו סכנות אורבות לו בעת הגלישה בנייד ואילו פעולות הוא יכול לעשות כדי להתגונן.

גדי גילאון, מנכ"ל מוביסק, אומר שהדילמה אינה טכנולוגית אלא ניהולית-תפיסתית. מנהלי אבטחת המידע לוקחים סיכונים מחושבים בכל מה שקשור לנתונים ולמידע במכשירים הניידים, למשל, בהפצת ושיתוף המידע, ניהול האפליקציות והתמודדות עם פיתוח אפליקציות פנים ארגוניות, שישרתו את הלקוחות הפנימיים והחיצוניים של הארגונים.

כאן נכנסת לתמונה חוכמת ההמונים. במקרה הזה, היא יכולה לסייע לשימור הידע הארגוני ולאפשר לבעלי הטלפונים החכמים לנייד אותו מאחד לשני, ללמוד דברים חדשים ולהגביר תפוקה – והכול תוך כדי תנועה.

תשלומים ופרסום
שני תחומים נוספים שבהם המובייל צפוי להתחזק הם התשלומים באמצעות מכשירים ניידים והפרסום בסלולר. על פי מחקר של גרטנר (Gartner), סך כל הטרנזקציות של תשלומים במובייל עבר ב-2013 את רף ה-200 מיליארד דולר ועד 2017 הוא יגדל ב-35%. נתונים אלה יחריפו את המאבק בין השחקנים בשוק ה-mPay בארץ ובעולם, שיבקשו לשכנע אותנו לשלם באמצעות המכשיר הנייד, בכרטיסים חכמים או באמצעים אחרים. בקרב הזה משתתפות כל חברות האשראי וחברות נוספות שמשתמשות בטכנולוגיות כמו NFC. במקביל, אנחנו צפויים לראות יותר ויותר פיתוחי אפליקציות למשתמש הבודד, במסגרת עסקי המסחר B2B , רכישות אונליין ועוד. גם בישראל התחום הזה הולך ומתפתח ורק באחרונה פורסם קמפיין של אחת מחברות האשראי, שמאפשרת תשלום באמצעות הסלולר בחניונים מסוימים

שילוב המובייל בפרסום ובמדיה הוא נושא שפחות מדברים עליו. עד לפני חמש שנים איש לא כלל את המובייל כשחקן משמעותי בזירת הפרסום, אולם העלייה החדה בחדירת המכשירים החכמים בעולם מחייבת את החברות ומנהלי השיווק להתייחס לכך. למשל, מספר הטלפונים החכמים בארצות הברית רשם באחרונה זינוק של 60% ולאחד מכל שלושה בתי אב בבריטניה יש מחשב לוח. החברות לא יכולות להתעלם גם מהחדירה המהירה של טלפונים מהדור הרביעי, שמאפשר למשתמשים חוויית גלישה מהירה ויעילה. החברות יכולות להציע קמפיינים שיווקיים יעילים יותר, שיגרמו למשתמש לנצל את המכשיר שלו בצורה אינטראקטיבית.

נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז הוועידה השנתית Mobility 2014 של אנשים ומחשבים, שתתקיים בנובמבר הקרוב במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים