מנהלי מדיה דיגיטלית – משאב במחסור

ההערכה היא שאחת הבעיות שארגונים ייתקלו בה ב-2014 היא מחסור וקושי חמור בגיוס טאלנטים לתחום המדיה הדיגיטלית, אולם אלה שיגויסו ייהנו משכר גבוה ביותר ● לכן, כדאי לעודד צעירים ללכת לתחום

המדיה הדיגיטלית תהיה ללא ספק אחד הנושאים המרכזיים שבהם נעסוק ב-2014. זו תהיה אחת מאבני הדרך להצלחת הקשר בין הארגון ללקוחותיו. כדי לעמוד בדרישות אלה ארגונים מוצאים את עצמם בפני מציאות המחייבת אותם לאתר טאלנטים מדור ה-Y שמכירים את המדיה, יודעים לתפעל אותה ומסוגלים להביא ערך לארגון, בעיקר בידול תחרותי. ככל שמתחילים להעמיק בסוגיה עולה תמונה די עגומה לפיה איתור אנשים מתאימים למקצועות אלה יהיה משאב במחסור.

לדברי קימברלי סמואלסון מחברת הייעוץ האמריקנית ECM, "אל מול הצורך בגיוס מתאים של הטאלנטים הללו, הארגונים נמצאים במצב שבו פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), לינקדאין (LinkedIn) ואינסטגרם (Instagram) עדיין מהוות חידוש לא מוכר ומוזר עבור מרבית המנמ"רים, אבל הם מבינים שבלעדיהן אי אפשר. מכאן שהם גם לא ממש יודעים איך לחפש אנשים כאלה. הצעד הראשון של ארגונים רבים בכניסה לעולם הדיגיטלי הוא: 'בואו נגייס 2-3 'ילדים' חכמים ובכך נכריז על כניסתנו לעולם הדיגיטל. אלא שמהר מאוד הם גילו שזה היה צעד לא הכי חכם ולא במקום הנכון".

הנה כי כן, מסתבר שלא מספיק שהצעירים הללו יהיו ילדי הפייסבוק והטוויטר, דרושות מהם מיומנויות נוספות.

מאמר שפורסם לא מכבר במגזין CIO מלמד שהמועמד חייב להיות בעל רקע או מודעות ארגונית, ועליו להכיר תהליכים ארגוניים וכיצד הם באים לידי ביטוי מההיבט של הלקוח. בנוסף, הוא צריך להיות מעורה באסטרטגיה עסקית, הכרת אפליקציות דיגיטליות וכיצד הן משתלבות עם התפיסה הדיגיטלית של הארגון.

עצה שנייה שמשיא המגזין היא להקפיד להצמיד לעובד שמגויס לצורך ניהול המדיה הדיגיטלית של הארגון את התואר "מנהל מדיה דיגיטלית", מה שבארגונים רבים מבוצע בפועל, אולם בלי תואר רשמי. בעלי תפקידים רבים מכהנים בארגונים וממלאים משימות של מדיה דיגיטלית, אבל אף אחד לא יודע על כך, כולל הם, כי זה לא כתוב בכרטיס הביקור שלהם.

טאלנט שמגויס לתפקיד מנהל מדיה דיגיטלית חייב להבין בתכנים ובהקשרים שלהם לליבת העסקים של הארגון. הוא לא צריך להיות מומחה בכלל הפעילות של הארגון, אבל עליו לדעת איך לחבר בין כל הדברים כדי להביא לארגון תועלת.

מובן שארגון שרוצה למצב את עצמו כבעל פלטפורמה דיגיטלית חייב לאט רק עובדים שמכירים את הרשתות החברתיות, אלא גם אנשי מקצוע בתחומים אחרים: טכנולוגיה, תקשורת ומוצרים.

כמובן שיש התמחויות שונות במגזרים שונים. עסק בתחום ה-Retail יחפש מומחי דיגיטל שיוכל להוביל את קבוצת המהנדסים שלו לשפר את תהליכי האוטומציה בעולם הדיגיטלי, שהם חלק מתהליכי הארגון. לא כל כך פשוט למצוא אנשים כאלה.

כמו כן, על העובדים החדשים להיות בעלי הבנה בענן, שירותי מיחשוב ומובייל, ומקצוענים עד לרמה של אוונגליסטים בתחום המדיה.

מכירים אנשים כאלה? אתם מוזמנים לעודד אותם להתחיל לשלוח קורות חיים לכל הארגונים. ההערכה היא שאחת הבעיות שארגונים ייתקלו בה ב-2014 היא מחסור וקושי חמור בגיוס טאלנטים לתחום המדיה הדיגיטלית, אולם אלה שיגויסו ייהנו משכר גבוה ביותר.

השורה התחתונה: אם יש לכם ילדים בגילאים המתאימים, שילחו אותם ללמוד את השילוב של ניהול מדיה דיגיטלית עם מיומנויות של אנשי מערכות מידע. כנראה שזה מה שהם יצטרכו בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים