השעמומון של ריי אוזי

אוזי לא אמר כלום. לצערי, לא למדתי מהנאום הממושך שלו בכנס Think Next שום דבר חדש, מעבר לכך שהוא כנראה ביורוקרט משרדי לא רע ● הוא דיבר על חדשנות, אולם כדי שתהיה כזו צריך לצאת מהקופסה, וארכיטקט התוכנה הראשי של חברת התוכנה המובילה בעולם עמד על הבמה וסגר הכול בקופסאות מסודרות, מרובעות, ואפילו סימטריות ● בשורה התחתונה - אכזבה רבה

אני בטוח שריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, לא קיבל את התפקיד שאותו הוא ממלא מזה שלוש שנים לערך כלאחר יד. האיש מגיע מעולם התוכנה והגיע למיקרוסופט כשברזומה שלו חבילות תוכנה רציניות ומשמעותיות למדי, כמו Lotus Notes ואחר כך גם Groove, שהוא עבר למיקרוסופט בעקבות הרכישה שלה על ידי ענקית התוכנה ב-2005.

אני גם בטוח שיש לו חזון, ועל הבמה הענקית והמרשימה בהאנגר 11 היה ברור שהוא מאוד מתרגש מהאפשרויות שגלומות במיחשוב העננים, במיוחד מהחיבור שהוא יציע בסופו של דבר עבור כל רמות המיחשוב, החל בארגוני הענק וכלה ברמה הביתית; החל בשרתי הענק המודרניים שמציעים מכולות של מחשבים שרק צריך לחבר לחשמל כדי לחבר אותן לרשת (הדור השלישי של השרתים) וכלה בטלוויזיה חכמה ששואבת את החומרים שלה מאותו ענן בדיוק. הוא גם מאוד התרגש ממגוון המחשבים שיש כיום בשוק, ונלהב לראות כיצד המחשבים הזולים, מחשבי ה-NetBook, הצליחו להביא את המיחשוב האישי למקומות חדשים ונרחבים בהם הוא לא היה קיים לפני כן, מה שפותח כמובן עוד יותר את האופקים עבור יצרנית תוכנה כמו מיקרוסופט.

אבל, בסופו של דבר, אוזי לא אמר כלום. לצערי, לא למדתי מהנאום הממושך שלו בכנס Think Next שום דבר חדש, מעבר לכך שהוא כנראה ביורוקרט משרדי לא רע. לטוב ולפחות טוב, ויש שאומרים גם לרע, כשארכיטקט התוכנה של מיקרוסופט עולה לדבר, כל מי שקשור לענף המחשבים, ובעיקר לענף התוכנה, רוצה מאוד לשמוע מה שיש לו לומר ומה הוא חושב על העתיד. מספרים שכשביל גייטס היה עולה על הבמה, הייתה תמיד באולם מעין המיה, רחש קליל של ציפייה לשמוע ממנו באמת מה חדש בחברה שאותה הוא מוליך.

הבחירה של אוזי הייתה לספר איך החדשנות של מיקרוסופט מתחלקת לקטגוריות ומה היא עוברת כדי להפוך למוצר סופי. בשביל חדשנות צריך לצאת מהקופסה, וארכיטקט התוכנה הראשי של חברת התוכנה המובילה בעולם עומד על הבמה וסוגר הכול בקופסאות מסודרות, מרובעות, ואפילו סימטריות. הוא אף מציג אותן בצורה הזו על המסך שמאחוריו.

אחד הדברים שאליהם הוא התייחס היה כיצד תקופה כזו של משבר מספקת גם דלק לחידושים אמיתיים, כיצד דווקא בתקופה כזו גארג'-גיקס מצליחים לשלוף פתרונות שחברות ארגוניות גדולות לא יכולות אולי לעשות בגלל הצורך בקיצוצים ובגלל הגודל שלא מאפשר מספיק גמישות. כמה דקות אחר כך, בנאום הארוך, והדי משעמם שלו יש לציין, הוא הוכיח זאת במדויק והראה שגם מיקרוסופט הוא ככל הנראה ארגון גדול ולא מספיק גמיש.

ולא שאין חדשנות במיקרוסופט, דווקא יש, ומשה ליכטמן, מנהלך מרכז הפיתוח וסגן נשיא במיקרוסופט, בקצב מהיר ומעניין, בהחלט הראה שיש לחברה כמה וכמה דברים עתידיים בשרוול, אבל אוזי נראה כמו אחד שרק יושב מלמעלה ואומר זה לפה וזה לפה, ויותר ממה שהוא מוביל, הוא רק מנהל.

בשורה התחתונה, אכזבה רבה. במידה מסוימת הוא מזכיר את הנשיא גייטס, מעין חנון ופריק מחשבים שאוהב את מה שהוא עושה ומחפש את הדרך קדימה, אבל אין לו את הברק שיש לאדם שהוא נכנס לנעליו, לפחות לא לפי הנאום שהוא נשא בכנס. אולי בחירת הנושא הייתה נוראית, אבל הרגעים הכי טובים בנאום שלו היו בין החלק הראשון לשני, כשעל הבמה הוצגו כמה טכנולוגיות תוכנה חדשות של מיקרוסופט מרשימות באמת שגם הראו כמה רב הפוטנציאל שיש בכל זאת בקבוצות המו"פ של החברה. הלהט הזה נמצא שם בגלל האנשים מהשורה, ואני לא בטוח עד כמה לאוזי עצמו יש חלק בכך, עד כמה הוא עצמו מנווט ואחראי לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים