פואד מבין עניין

אלישע ינאי הגה תכנית לממן את העסקתם של בוגרי לימודי המחשב בענף על ידי הממשלה - ובנימין בן אליעזר, שר התמ"ת - אישר ● אם התכנית תצליח ותתממש, הרי שיש לברך את השניים על סיועם להיי-טק המקומי

משרד התמ"ת צפוי לממן את משכורתם של כ-5,000 בוגרים במקצועות המחשב, אשר יסיימו בקרוב את לימודיהם. המימון יארך כשנה, ויסייע להקל על קליטתם בשוק העבודה הסובל מפיטורים רבים, כמו גם בענף.

כפי שמתפרסם במהדורה זו, את הרעיון הגה אלישע ינאי, מנכ"ל ונשיא מוטורולה ישראל, שבעבר כיהן גם כיו"ר התאחדות תעשיות האלקטרוניקה וההיי-טק. ינאי מסתובב עם הרעיון הזה מזה זמן רב, עוד מתחילת המיתון. הוא ניסה "למכור" אותו לשרי הממשלה הקודמת בראשות ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. מלבד סימפטיה והבנה – ינאי לא קיבל דבר.

הרציונל של ינאי פשוט וברור: שימור כוח האדם, לרבות הידע, של אותם צעירים שמסיימים את לימודיהם במדעי המחשב ורוצים למצוא עבודה. כאשר היה ינאי בתפקידו הציבורי, הוא נלחם במשך שנים, על מנת להגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים מדעי המחשב. את המצגות המפורסמות שלו, על הסכנות הצפויות לעלות בשל אבדן ההון האנושי – שמעו וראו כל ראשי הממשלות ושרי האוצר בעשור האחרון, לרבות ראשי הממשלה לשעבר אריק שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו.

טרום המיתון, ענף ההיי-טק הישראלי סבל ממחסור תמידי של 3,000 מהנדסים. ינאי נהג אז להציג נתונים, לפיהם מדי שנה מסיימים את לימודי המחשב כ-8,000 בוגרים, ואילו המשק הישראלי זקוק ל-11,000. הפער הזה סבור ינאי, לא נעלם גם בשל המיתון.

את ינאי מטרידה הסוגיה החשובה: מה יעשו אותם 8,000 הבוגרים שיסיימו בשנה הקרובה או בשנה הבאה את לימודיהם? הרי הסיכוי שלהם למצוא תעסוקה בענף, הוא קלוש ביותר, בגלל המצב במשק. ברור כי מתוך כלל הבוגרים, חלק יעבור לעבוד בענפים אחרים, כלומר הידע שלהם יירד לטימיון, ואילו אחרים ישכירו את מוחותיהם בחו"ל. אלה יצטרפו אל 70 אלף המהנדסים והמדענים הישראלים, שכבר פזורים ברחבי העולם. התמריץ שהממשלה תעניק למעסיקים ולעובדים, יאפשר לקלוט את אותם עובדים, מתוך תקווה שעד שהם יסיימו את השנה שבה הממשלה מסיימת את שכרם – המיתון כבר יהיה מאחורינו. ולחילופין – המעסיקים יכירו ביכולות שלהם וימצאו דרך לשמור על מקום עבודתם.

יש לברך את משרד התמ"ת ואת השר העומד בראשו, בנימין (פואד) בן אליעזר. למרות שהוא מכהן בתפקידו זמן קצר, הרי שהוא הוכיח כי הוא מסוגל להיכנס לעובי הקורה של הבעיות המרכזיות בענף, ואף לנפק להן מענה מיידי. יש לקוות שכמו במקרים דומים, הרצון הטוב של פואד לא יטורפד על ידי ראשי האוצר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי לוי

    מה עם מהנדסי תוכנה מנוסים שפוטרו והם לא עובדים יותר מחצי שנה, ואין להם היום דמי אבטלה. הבעיה בעיקר לבני 50+ שהחברות מתעלמות מהם ומגייסים רק צעירים. מדוע לא דואגים גם לאוכלסיה הזאת שהיא יותר בעייתית וזקוקה יותר לסיוע מהמדינה.

  2. חגית עזר

    אשמח לקבל פרטים נוספים על התוכנית + טלפונים, למי ניתן לבנות על מנת להעסיק סטודנטים בברכה חגית עזר

אירועים קרובים