אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב שישי: המלצות לאתר שלכם
"Backlinks", "קישורים", "הפניות" או "לינקים נכנסים" - הערפל שבתחום בקידום האתרים
בין אם תקראו להם "Backlinks" ובין אם תשתמשו בשמם העברי – "קישורים", "הפניות" או "לינקים נכנסים", מדובר בנושא מהותי, אך מעורפל, בתחום קידום האתרים. במאמר זה נסקור כמה מהצעדים הראשונים בניתוח הלינקים המקשרים לאתר שלכם.
מהו Backlink?
Backlink הינו קישור ברשת האינטרנט אשר מפנה לאתר כלשהו. גוגל (Google) מתייחס להפניה כזו אלו כאל המלצה. לטעמו, אם אתר בר סמכא מפנה לאתר שלכם, הרי שזה האחרון ראוי לטפס בצמרת תוצאות החיפוש.
כיצד ניתן להשיג לינקים לאתר?
הציעו לאחרים תכנים מעניינים ובעלי ערך – בחינם ושבצו בהם לינק. אם יענו לבקשתכם, זכיתם בקישור.
ניתן להצביע על מגוון שיטות יצירתיות שיסייעו לכם בכך:
• כתבו מאמרים הקשורים למוצרים או לשירותים שלכם. שגרו אותם לאחד מאתרי המאמרים החינמיים הפזורים ברשת.
• הציעו לכתוב מאמר אורח באתר רלוונטי.
• הוסיפו לינקים ברשתות חברתיות.
• נסו ליצור שיתופי פעולה בין אתרים.
• התנסו במענה לבלוגים בתחום הרלוונטי לעסק שלכם. הקפידו על תכנים רלוונטיים בעלי ערך מוסף (חלילה לא תכני ספאם).
• השתתפו בפורומים רלוונטיים ושבצו חתימה הכוללת לינק לאתר שלכם (בדקו בפורום מהם כללי החתימה. לעיתים נדרש ותק לשם כך).
• נסחו חוות דעת אודות שירותים ומוצרים, ברחבי הרשת.
• הכינו תכנים מסוג ""Link-bait (פיתיון). הכוונה למחקרים וסקרים אשר אחרים יבקשו לצטט ולשתף בבלוגים שלהם.
• ענו על שאלות באתרי שאלות ותשובות, שוב כמובן תוך שילוב לינק לאתר שלכם.
על מה לשים דגש?
• התמקדו בהשגת קישורים באתרים איכותיים.
• בעת ניסוח הלינק יש לבנותו כדוגמת Hyperlink בוורד (Word). להלן דוגמה ללינק בפורמט בעל ערך: מומחה קידום אתרים, לעומת לינק במבנה מומלץ פחות: www.kidum-seo.co.il.
• הקפידו על קצב קבוע של הוספת לינקים. מדד זה מכונה בעגה המקצועית Link Velocity ויש לו תרומה מכרעת על התקדמות האתר בצמרת תוצאות החיפוש.
קידום אתרים הינו תחום אנליטי מדיד
בבואנו לאמוד את תרומתם של הגורמים השונים לקידום אתר, אנו משתמשים במדדים שונים. אין זה פשוט לבודד את הקישורים ולהעריך את איכותם ואת כמותם. מנועי החיפוש המשומנים אוגרים מידע היסטורי על כל האתרים המפוזרים ברשת. הללו משקללים כל לינק ולינק על פי נתונים שונים כגון איכות התוכן, מהירות יצירת לינקים חדשים ועוד.
אם נקטתם בשיטות שהוזכרו לעיל והשגתם הפניות לאתר שלכם, אין ערבות כי הללו ישרדו לאורך זמן. לעיתים בעלי אתרים עורכים סדר וניקיון ומנפים מן האתר שלהם קישורים יוצאים. לכן אין זה מן הנמנע שלינקים שזכיתם בהם בעבר אינם קיימים יותר.
היכן ניתן לברר אילו מן הלינקים הנכנסים שהשגתם שרדו ועדיין קיימים?
גוגל איננו מספק מידע מדויק אודות הלינקים הנכנסים לאתר כלשהו. בעבר הסתמכנו על מידע שסופק על ידי יאהו! (Yahoo), אולם זו הסירה לאחרונה את הממשק אשר שימש את מקדמי האתרים, אשר היה ידוע בכינוי "yahoo site explorer". על מנת לגלות אלו קישורים שרדו ומצביעים על האתר שלכם, אמליץ לכם להיעזר בכלים יעודיים. הירשמו ל-Open Site Explorer. כלי מומלץ נוסף הינו מבית היוצר של SEO Moz, המציעה גרסת ניסיון ל-30 ימים בעזרתו תוכלו לבחון את יעילותו.
לסיום
קידום אתרים הינו תחום דינאמי מאוד. גוגל מעדכן את האלגוריתם שלו חדשות לבקרים ולעיתים גורם הדבר לרגרסיה במיצוב האתר בגוגל. אם תשכילו ליצור רשת ענפה של קישורים, תהיו מוגנים מפני השינויים. מנועי החיפוש ידרגו אתכם גבוה יותר ויותר ותטפסו במעלה תוצאות החיפוש, או בשפה המקצועית, SERP (ר"ת Search Engine Ranking Position / Page). כאמור, זכרו תמיד לשים דגש על איכות התכנים ולא רק על כמותם. כך אתרכם "יתחבב" עוד יותר על מנועי החיפוש וזה יהיה רק עניין של זמן עד שתיווכחו בתוצאות.
בהצלחה!
הכותבת הינה מומחית קידום אתרים, מנכ"ל אקזקיוטק קידום ושיווק ומרצה בנושאי קידום ברשת
תגובות
(0)