אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב אחד-עשר: כתובות ידידותיות לגוגל

האם יש חשיבות לשיבוץ מילות המפתח בכתובת הדפים?

בחירה נכונה של כתובת האתר מהווה את אחד הצעדים הראשונים והחשובים בבנייה ובקידום אתרים בגוגל (Google). כתובת ידידותית הינה כזו הכוללת מילים בעלות משמעות בעברית או באנגלית. יש המגדילים לעשות ומקפידים שביטויים אלו יכללו את מילות המפתח. שימוש ב-URL Friendly (כך מכונה הנושא בעגה המקצועית) עבור דף הבית והעמודים הפנימיים, יעניק לגולשים הבנה כללית במה עוסק האתר וזאת בהצצה חטופה. הדבר עולה בקנה אחד עם החיפזון המאפיין את הגולשים ברשת, אשר מעדיפים להתמקד במידע הנחוץ להם. זיהוי מהיר של המוצר שלכם יסייע ליצירת תנועה ממוקדת ורלוונטית יותר לעסקיכם.

יתרון נוסף וחשוב עוד יותר בכתובות ידידותיות, הינו נגישותן למנועי החיפוש. אני מציינת זאת בעקבות בדיקות שערכנו בנושא. כך, שיבצנו בכל האתרים שאנו מקדמים מספר דפים ללא כתובת ידידותית. ניסינו לשמור על זהות בכל שאר הפרמטרים. הממצאים העלו יתרון ברור ל-URL Friendly, שנתגלה כפרמטר חשוב בקידום בגוגל.

ניתן למצוא היגיון רב בכך, שכן הכתובת הידידותית ובעל המשמעות yoursite.co.il/top-seo-info, למשל, הינה בהירה יותר מן הכתובת הבאה yoursite.co.il/index.php?postId=679 – הן למנועי החיפוש והן לגולשים ברשת. גולש ממוצע אשר מוצא כתובת כזו בין תוצאות החיפוש, יכול להבין במבט חטוף האם אתרכם רלוונטי לצרכיו והאם ברצונו להקליק עליו או לא – מצב שאהוב על הרובוטים של מנועי החיפוש.

יתרון נוסף הגלום בשימוש בכתובת ידידותית, הוא העובדה שכתובת מסוג זה מסתירה מידע פנימי אודות הטכנולוגיה בה פותח האתר. אנשי המקצוע מכנים אותה בשל כך "כתובת URL נקייה". היא איננה חושפת את עקבות התכנות והקוד ובכך מונעת מהאקרים גישה לתכנים מוסתרים באתר. לכן, האתר יהיה פגיע פחות לעומת אתרים בעלי כתובת "מלוכלכת".

עיקרון זה פועל גם על דפים פנימיים באתר שלכם. לכן ישנה חשיבות רבה ליצירת דפים סטאטיים ולא דינאמיים. כאמור, הכתובת yoursite.co.il/top-seo-info הרבה יותר ידידותית לגוגל מאשר yoursite.co/il/index.php?postId=499.

נשאלתי לא פעם האם נדרש לשבץ ב-URL אך ורק מילים בעברית. תשובתי שלילית. כל ביטוי בעל משמעות יניב תועלת. מעקב אחר עשרות אתרים מעלה, כי הרובוטים של גוגל הינם מכונת תרגום מופלאה. אם תשתלו בתוך כתובת הדף מילות מפתח באנגלית, קיים סיכוי גבוה שגוגל יפענח במה מדובר.

טיפים ליצירת כתובת ידידותית למנועי החיפוש:

•    צרו כתובת קצרה ובעלת משמעות: שימוש ב-yoursite.co.il/seo-info עדיף הרבה יותר מאשר yoursite.co.il/the-best-seo-info-you-ever-got, היות ואין הוא כולל שימוש במילות מפתח בלתי רלוונטיות. ודאו שאורך הכתובת לא יעלה על 115 אותיות.

•    הימנעו משימוש ברווחים: רווח מקבל סימן של % במנועי החיפוש השונים והופך את הכתובת לרלוונטית פחות. לדוגמה: example.co.il/some info here תוצג כ-example.co.il/some%info%here.

•    העדיפו אותיות קטנות: BestSoupRecipe.html אולי נראית ככתובת אולטימטיבית, אך במערכות מסוימות, כגון יוניקס (UNIX), אותה הכתובת תוך שהיא רשומה באותיות קטנות – bestsouprecipe.html, תיחשב לכתובת נפרדת. חלונות (Windows) לעומת מערכות אחרות מתייחסת לשתי הכתובות כאל זהות.

•    הפחיתו שימוש בסימנים וניקוד: אם בכל זאת עליכם לעשות שימוש שכזה, תמיד העדיפו מק"ף (-) מאשר קו תחתון (_).

כיצד ניתן ליצור כתובות ידידותיות לגוגל באתר בעל דפים דינמיים?
בין אם ברשותכם אתר מושתת וורדפרס (Wodpress), מערכת ניהול תוכן או קוד חופשי – תוכלו למצוא מגוון כלים, פלאגים ותוספים, אשר באמצעותם תוכלו להגדיר כתובות ידידותיות הכוללות את מילות המפתח שלכם.

הכותבת הינה מומחית בקידום אתרים בגוגל וברשתות חברתיות
קראו אודות הכותבת

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חמי

    אני מסכים לגבי הכתובת הידידותית. לעומת זאת, עד שנה שעברה הייתה חשיבות (או לפחות היה נהוג לחשוב כך) לשם הדומיים, והיה מומלץ למצוא שם שמכיל את ביטויי החיפוש שלך. היום זה לא כך. כל דומיים אם כתוב נכון ומקודם נכון יכול להתקדם. תגיות: דרופל

אירועים קרובים