בכירים מסכמים את השנה: קרין מאיר רובינשטין

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: קרין מאיר רובינשטין. מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יורם רשף.

איזו תופעה בהיי-טק בלטה במיוחד בשנה האחרונה?

"השנה האחרונה הייתה בולטת במיוחד באקזיטים יוצאי הדופן, אך אני מעוניינת לציין מגמה בולטת וחשובה לא פחות עבור כלל התעשייה – שיתוף הפעולה המתפתח באופן עקבי בין הסקטור הפרטי והציבורי, ה-PPP (ר"ת private public partnership)".

"במהלך השנה האחרונה הצלחנו ב- IATI להוביל יחד עם המגזר הממשלתי שיתופי פעולה משמעותיים עבור תעשיית ההיי-טק, הן בטווח הקצר והן הארוך. שיתופי פעולה אלה ואחרים צפויים לתת מענה בעתיד הקרוב והרחוק למחסור בידיים עובדות, וזאת למען המשך פריחת תעשיית ההיי-טק".

אילו מגמות צפויות לבלוט בשנה הבאה?

"אני רוצה להאמין שבשנה הבאה נשכיל להמשיך ולהרחיב את שיתוף הפעולה עם הממשלה ושנוביל יחד פרוייקטים להרחבת כניסתן של אוכלוסיות נוספות למעגל העבודה בתחום ההיי-טק החל מנשים, חרדים וערבים והמשך התרחבות לאזורי הפריפריה".

"ההון האנושי במדינת ישראל הינו הנכס המרכזי שלנו והמוחות הטובים נמצאים בכל מגזר ואזור בארץ ולאוו דווקא באזור המרכז. ככל שנשכיל לחבר עוד ועוד אוכלוסיות לתעשיית ההיי-טק כן ייטב, היות ואנו משוועים לכוח אדם איכותי. תהליך ארוך טווח זה של הכשרה מואצת ועידוד למגוון אנושי ייטיב כמובן עם הכלכלה הישראלית בכללותה".

מיהו איש השנה שלי בהיי-טק?

"איש השנה שלי הוא ללא ספק מישהו שעוד נשמע עליו רבות: היזם או היזמת שלא עברו במסלול המקובל ובכל זאת נכנסים לתעשייה ומשתלבים בה באופן מעורר הערכה. אני פוגשת אנשים מוכשרים רבים כאלה מכל הסקטורים – חרדים, ערבים, אתיופים, תושבי פריפריה, מבוגרים מעל גיל 50 מתוכם לא מעט שעוברים את מסלולי ההכשרה של ה- bootcamp (סיירות התיכנות) ושעושים הסבה ממקצועות לא טכנולוגיים".

"בין אלו כמובן גם נשים שהחלק שלהן בעוגת ההיי-טק קטן הרבה יותר מחלקן באוכלוסייה. העבודה המשותפת שלנו עם מרכזי הכשרה, מאיצים טכנולוגיים, תכניות עידוד בתמיכת מרכזי מו"פ של חברות רב לאומיות ועוד, מסייעת להבליט ולמצות את העושר האנושי המרשים הזה שקיים בישראל. אני בטוחה שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר מגוון (diversity) בקרב הכוחות העולים בתעשייה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים