אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב תשיעי: בעיות טכניות באתר

לבעיות טכניות באתרי אינטרנט יש השלכות מרחיקות לכת בקידום אתרים ● כל תקלה, קטנה ככל שתהיה, תשפיע לרעה על דירוג האתר שלכם ● התקלות הנפוצות באתרים והדרכים לפתור אותן

השקעתם בעיצוב, הכנתם תכנים רלוונטיים, מילאתם אחר הנחיות האופטימיזציה של האתרים ויש לכם אתר לתפארת. מה נותר עוד לעשות על מנת שהאתר יטפס במעלה תוצאות החיפוש? התשובה: למנוע תקלות טכניות.

תקלות באתרי אינטרנט הן בעיה נפוצה ברחבי הרשת, אשר לרוב לא מקבלת התייחסות ראויה. כל תקלה, קטנה ככל שתהיה, תשפיע לרעה על דירוג האתר. אם ברצונכם להיות ראשונים בסולם תוצאות החיפוש של גוגל (Google), מומלץ מאוד לוודא שאין לאתרכם קשיים טכניים באשר הם.

מה משותף לכלל הבעיות הטכניות?
ניתן להצביע על מגוון תקלות באתרי אינטרנט. המכנה המשותף לכולן הוא היכולת להרוס את מאמציכם לאופטימיזציה של מנועי החיפוש, או לכל הפחות לגרום לירידה בדירוג.

אלו הבעיות הנפוצות ביותר:

•    אתר מושבת. נסו לצמצם עד למינימום את השבתת האתר. אם נדרשת תחזוקה, חפשו דרך אחרת לבצע זאת, שכן אם מנוע החיפוש ינסה לסרוק את האתר שלכם בדיוק כשהשרתים למטה, תזכו לנקודת חובה אצלו.

•    תוכן כפול באתר עצמו. רבות דיברנו על ההסתייגות של גוגל מדפים משוכפלים ברשת. אותו הדין חל גם על התכנים באתר שלכם עצמו. תכנים כפולים מקשים על מנועי החיפוש בפענוח ובתעדוף הדפים הפנימיים באתר. במידה והדבר חיוני, השתמשו בתגי Canonical, אשר יועדו על ידי גוגל לטפל בסוגיה זו.

•    מפת אתר (Sitemap). באחת מן הכתבות הקודמות דנו בחשיבותה של מפת האתר. היעדרה פוגע ביכולת המיפוי וכפועל יוצא, מכביד על מנועי החיפוש להתמצא בו. קיימים כיום ברשת כלים חינמיים אשר ניתן לבנות באמצעותם מפות אתר בפורמט XML.

•    כתובות דפים (URL) בלתי ידידותיים. שמות מתחם בלתי קריאים הכוללים ספרות ופרמטרים הינם קשים לפענוח ואינם מעידים על תוכן האתר או המוצר שברצונכם לקדם. בעבר יצרו מערכות בניית האתרים הישנות כתובות דפים המלאות בפרמטרים. מערכות ניהול התוכן החדשות לעומתן, הינן מוכוונות גוגל ותומכות במתן כתובות URL בעלות משמעות. אם באפשרותכם ליישם זאת – עשו זאת. הדבר יסייע לגוגל להבין מה נושא הדף.

•    כתובות עם וללא WWW. אם דף הבית שלכם מוצג ברשת בשתי דרכים שונות, עם ובלי WWW, מנועי החיפוש יראו בהם שני דפים כפולים ברשת. בקשו ממנהל האתר לבצע הפניה מתאימה. בנוסף, השתמשו בכלי ניהול האתרים של גוגל כדי להגדיר לו שיתייחס אל שתי הכתובות הללו כאל כתובת אחת.

•    הודעת שגיאה מסוג 404. הודעה שכזו אינה סוף העולם. בכל אתר ניתן למצוא דף מסוים שאינו קיים יותר. עם זאת, גוגל מבקש שנאמץ פרוצדורה מרכזת לדפים בלתי קיימים. ודאו כי גם אצלכם קיים טיפול בכלל דפי האתר המקבלים הודאת שגיאה זו.

•    דפים משוכפלים באתר שלכם וברשת. במידה וברצונכם להפיץ מאמר, מחקר או כל נושא אחר גם באתר שלכם וגם בעולם החיצון, "הודיעו" על כך למנועי החיפוש. כיצד? השתמשו בתגית הייעודיות לטיפול בכך (תגי מטה מסוג Robots ואחרים).

•    שינויי כתובות הדפים. הפתרון לבעיה זו הינו שימוש בכתובת נרדפת באמצעות הפניית 301. כמו תמיד, מומלץ לבדוק אלטרנטיבות נוספות לפני שינוי כתובות הדפים.

הכותבת היא מומחית בבניית אתרים שגוגל מבין, בקידום אתרים ומרצה לארגונים בנושאי קידום ברשת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים