תוכן שיווקי

מיישמים עכשיו את הטכנולוגיה של הדור הבא

בתום עבודה מאומצת השלימו בזק בינלאומי ואקסטרים נטוורקס את שלב א' ברישות המחודש לקמפוסים במכללת סמי שמעון ● במרכז העשייה: שדרוג ששת הדאטה סנטרים ומעבר לאוטומציה מלאה בטכנולוגיית Fabric Connect החדשנית

12/06/2023 10:43
מכללת סמי שמעון (SCE).

לאחר כשנה וחצי של עבודה משותפת, נפגשו בשבוע שעבר נציגי מכללת סמי שמעון (SCE) עם אנשי בזק בינלאומי וראשי חברת אקסטרים נטוורקס (Extreme Networks) לטקס הרמת כוסית חגיגי. העילה: סיום מוצלח של השלב הראשון בפרויקט הענק של מכללת סמי שמעון לרישות מחודש של התשתית הטכנולוגית בשלושת הקמפוסים שהמכללה מפעילה בבאר שבע ובאשדוד. חלק מרכזי של תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית התמקד בששת הדאטה סנטרים של המכללה, שם הותקנו מערכות מבוססות אוטומציה מטכנולוגיית Fabric Connect.

אלי קנדל, מנהל פעילות קסטרים נטוורקס בישראל ובמדינות נוספות באירופה.

אלי קנדל, מנהל פעילות קסטרים נטוורקס בישראל ובמדינות נוספות באירופה. צילום: פרטי

"בדרך כלל אנחנו שומרים את הטקסים האלה לסוף הפרויקט", הכריז באירוע החגיגי אלי קנדל, מנהל הפעילות של ענקית התקשורת אקסטרים נטוורקס בישראל ובמדינות נוספות באירופה, "אבל במקרה הזה, מאחר שמדובר באמת בפרויקט גדול, וסיימנו בו שלב מאוד משמעותי, החלטנו שראוי לעשות עצירה ולתת הכרה לכל האנשים הטובים שעבדו כאן – גם מטעם האינטגרטור, בזק בינלאומי, גם מהנדסי המערכת ואנשי הטכנולוגיה של מכללת סמי שמעון, וכמובן, האנשים שלנו, שפעלו כדי לייצר ללקוח את סביבת העבודה המאובטחת והמתקדמת ביותר". 

שיתוף פעולה מנצח עם טכנולוגיה מתקדמת

חידוש ושדרוג התשתיות התבצע במקביל בשלושת הקמפוסים שמפעילה המכללה, כאשר כל אחד מהקמפוסים מתבסס על פעילות דאטה סנטר נפרד, ובנוסף, בכל קמפוס פועל דאטה סנטר מקביל לשם הבטחת שרידות. פעילות הדאטה סנטרים הללו מבוססת על דאטה סנטר וירטואלי פעיל במוד אקטיב/אקטיב, דבר שמבטיח רבדים מתקדמים בתפעול הרשת והגנה מקסימלית על המידע הרשתי, כאשר בהקשר זה יש לציין שטכנולוגיית Fabric Connect נחשבת למאובטחת במיוחד ולמעשה, מעולם לא נפרצה!

אריאל טובל, מנהל לקוח, בזק בינלאומי.

אריאל טובל, מנהל לקוח, בזק בינלאומי. צילום: פרטי

אריאל טובל, מנהל הלקוח מטעם בזק בינלאומי, מתאר את התהליך והתוצאה הפרויקט המורכב: "בעזרת שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של היצרן והלקוח, הצלחנו תוך שנה וחצי בלבד להגיע למצב בו ששת מרכזי המידע של המכללה מחוברים ביניהם ופועלים יחדיו, ללא הרף, בצורה מושלמת. אחד האתגרים המרכזיים היה הצורך לספק מענה במקביל למספר קמפוסים, כאשר הקמפוסים מקושרים ומשלימים זה את זה – כל זאת בזמן שפעילות המכללה נמשכת על בסיס שוטף ותהליך ההטמעה שלנו כלל לא מורגש".

התהליך אליו התייחס טובל כלל הטמעת מערכות ניהול ואנליטיקות אחודות, באופן המנקז את שלל הפעילויות ברשת ל-NAC מנוהל. המערכות נהנות מיכולת נראות (Visibility) מלאה, דבר המאפשר לזהות אנומליות ולספק מידע בזמן אמת על כל אפליקציה במערכת, גם ב-לבל אפליקטיבי וגם ב-לבל תקשורתי (דהיינו, גם ב-Layer 4 וגם ב-Layer 7). בנוסף, ניתן כמובן גם להוציא דו"חות היסטוריים, במטרה לזהות מגמות בפעילות הרשתית ולעלות על כשלים עתידיים פוטנציאליים עוד בטרם התרחשו.

פעילות ללא מגע יד אדם

היתרון המרכזי בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שעברה הרשת בסמי שמעון ממוקד במעבר לאוטומציה מלאה.

אייל כהן-אור, אחראי הפתרונות הטכניים של חברת אקסטרים נטוורקס.

אייל כהן-אור, אחראי הפתרונות הטכניים של חברת אקסטרים נטוורקס. צילום: פרטי

"ביצענו שדרוג משמעותי למערכות הישנות של המכללה, תוך הישענות על יכולות AI & Machine Learning, כשכיום כל האקסס-פוינטס של הרשת מנוהלים מהענן של אקסטרים", מספר אייל כהן אור, אחראי הפתרונות הטכניים של חברת אקסטרים נטוורקס, אשר מתמחה ברישות, בונה קמפוסים של רשתות אלחוטיות ומספקת מערכות ניהול אנליטיות לשכבת הרשת.

"בראש ובראשונה זה יתרון עצום לאנשי הטכנולוגיה שמטפלים ברשת", אומר כהן אור. "כיום כל מוצר שתרצה להוסיף לרשת, בין אם מדובר במתג חוטי או אלחוטי, צריך רק להתחבר וברגע שזה יקרה – המערכת תדע לזהות אותו, לעדכן לו גרסה, לתת לו את ההרשאות הנכונות ולסיים תהליך, שבעבר היה לוקח שעות, בתוך דקות אחדות. בלי עבודת שטח, בלי מהנדסים. מה שנקרא ZTP (ר"ת Zero Touch Provisioning) – אפס מגע יד אדם".

כהן אור אף מספק הצצה אל העתיד של הרשת החכמה: "חלק אינטגרלי מפתרונות הענן שאנחנו מקימים בימים אלה הם פתרונות Guest essentials ללא תוספת תשלום. זה יאפשר לסטודנטים התחברות לרשת באמצעות חשבון פייסבוק, גוגל או לינקדאין. במקביל, זה יאפשר למנהל המערכת לדעת על כל משתמש אלחוטי ברשת מתי הוא התחבר, מאיזו נקודה בקמפוס ואיזה אפליקציות הוא צרך. ואלה באמת רק דוגמאות נקודתיות ובסיסיות. יש עוד אינספור פתרונות שהרשת החכמה מציעה".

שרון עזרא, מנהל אגף לקוחות אסטרטגיים בבזק בינלאומי מסכם: "בפרויקט מורכב ומשמעותי כמו במכללת סמי שמעון, ההצלחה נובעת בראש ובראשונה מהבנה של צרכי הלקוח. בתור חברה שמאמינה בחיבור בין הטכנולוגיה לאנשים, היה לנו חשוב לקיים בחינת עומק של הרצונות, הכלים והיכולות, לבנות טופולוגיה של המהלך ולצאת לדרך באופן שיבטיח הטמעה שקטה ושדרוג מערכות מושלם. אני שמח לבשר שגם בפרויקט הזה – בזק בינלאומי עמדה במשימה בהצלחה מרובה".

אירועים קרובים