תוכן שיווקי

הערים כבר חכמות, אבל מתי ראיתם מערכת בקרת כניסה ב-"כתב כמויות"?

ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל, מסביר מדוע בקרת כניסה היא חלק מפתרון המיגון החיוני עבורכם

08/01/2023 13:24
מעברים מהירים של סינאל לכניסה למשרד.

בקרוב, כל מקום הצפוי לאכלס אלפי אנשים – בין אם הוא במגזר הציבורי או העסקי – יהיה חייב לדאוג לבטיחות של חיי האדם ולמבנה, בין אם זו בטיחות פיזית, או הגנה ומידור של מחלקות העובדים וכניסה למורשים בלבד.

מכרזים גדולים ואף מכרזי זוטא לרוב מכילים בקרות מבנה, מיגון ומתח נמוך, גילוי אש ועשן. ב'כתב כמויות' ניתן לראות את כל הדרישות של המבנה, ולהבין עד כמה ניסיון מקצועי נדרש, שאין מקום לטעויות בהתקנה, ואת הדרישה לקבל שירות מיידי במקרי חירום דחופים.

חטיבת הביטחון של סינאל במשרדי כאן.

חטיבת הביטחון של סינאל במשרדי כאן. צילום: יח"צ

כבר מכינים קפה שחור, ומתחילים את הראיון שלנו עם מר ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל.

ארז, למה צריך בקרת כניסה במבנים מסחריים?
"הדוגמה הכי טובה היא להראות עד כמה המערכת חשובה במקרי חירום, או בפעילות היומיומית השוטפת. איזו דוגמה תרצו לקבל?" שואל אותנו ארז.

פעילות יומיומית נשמעת לי כמו דוגמה טובה כדי להמחיש את החשיבות
"חברות וארגונים אשר מעסיקים החל מעשרות עובדים ועד לאלפי עובדים, בין אם אלו ענפים שצריכים אבטחה פיזית, כמו בתי חולים או חוות לגידול קנאביס, או חברות שבסך הכל צריכות מידור פנים-ארגוני, כך שהמזכירה לא תוכל להיכנס למחלקת השיווק – בקרת כניסה היא הפתרון לפעילות יומיומית שוטפת ויעילה שלהם.

הכל צריך לזרום ובטח שלא לעכב את האנשים המורשים להיכנס למקום העבודה, וכמובן כשיש מצב חירום אז בהחלט חשוב שכל המערכות יעבדו כשורה כי מדובר כאן בחיי אדם".

אם כך, אילו מערכות מותקנות בבניינים מסחריים?
"בבניית מבנים מסחריים פועלים מספר ספקים מקצועיים, ולכן כל ספק – בין אם הוא אחראי על תעלות, בידוד, אביזרי פיזור אויר ואביזרי תעלה, פתרונות גילוי אש ועשן, ספרינקלרים, מערכות חשמל ובקרה, לוחות חשמל, מערכות אינטרקום וכריזה, מערכות גילוי פריצה או בקרות כניסה – הוא חייב להיות מקצועי ביותר. כל פרויקט כזה מקבל את מלוא תשומת הלב לפרטים הקטנים ביותר, כולל סדר ומתן פתרון מותאם אישית, הניתן לביצוע. בחירה מתוך אלפי פריטים (מק"טים) ושילוב של עשרות אם לא מאות בקרים אמינים, מערכות חשמליות ומגנטיות מגובות בסוללות ופרוטוקולי תקשורת, אשר עומדים תחת תקני אבטחת מידע קפדניים".

הפתרונות צריכים להיות עמידים ושרידים, איך הם מתאימים גם לאורך שנים קדימה?
"אף אחד לא צריך פתרון שיחזיק שנה אחת", אומר לנו בוגנים.

"תחום בקרת הכניסה משתפר משנה לשנה, וניתן לזהות שהפתרונות מודולריים ובנויים כך שיוכלו להשתלב ולתקשר בין כמה סוגי מערכות. זה כבר מתאפשר בעקבות התפתחות הננו-טכנולוגיה, אופטיקה, מעבדים חכמים ויכולות המזעור המדהימות בשנים האחרונות. חלק מאותן דרישות בטיחות הן בסיסיות ואף MVP (לגמרי סטנדרטיים ולא מיוחדים), וחלק דורשים פתרונות מותאמים אישית, לדוגמה, בחטיבת הביטחון שלנו, סינאל סקיוריטי, מכירים בחשיבות של בקרת כניסה ואת הנקודות החלשות שכדאי להתמקד עליהן בכל מבנה".

המנכ"ל הוסיף והדגיש ש-"מערכות מתח נמוך יכולות לאבטח כל מבנה רק כאשר הותקנו בהתקנה מקצועית עם הציוד המתאים. הבעיות יכולות לקרות בתפעול בסיסי ובטח שבמצבי חירום, ולכן ההיתכנות והתכנון צריכים להתחשב במצבים כאלו ביסודיות".

אז לסינאל יש חטיבת ביטחון שאחראית לתחום בקרת הכניסה?
"חטיבת הביטחון של סינאל סקיוריטי צברה ניסיון רב בפרויקטים ממשלתיים, מוניציפליים, מוסדות ליבה כמו בתי חולים, משרדי ממשלה ואלפי עסקים במגזר העסקי בענפים השונים.

החל מבקר זיהוי פנים, שנמצא בכניסה ומוודא שהעובד שנסרק אכן רשאי להיכנס למשרדי החברה ועד למעבר מהיר למבקרים במשרדים ממשלתיים, אשר מצד אחד נדרשים לעכב את הבאים למטרת בידוק ומצד שני צריכים ליצור כניסה מסודרת ורציפה או נעילת דלתות חשמלית, אשר נועדה למידור של המחלקה מפני מחלקות אחרות. ויש עוד כל כך הרבה דוגמאות לשימושים במערכות בקרת כניסה.

פתרונות בקרת הכניסה יהפכו מהר לפנים של החברה, כחלק ממערך אבטחת העובדים, בתפקיד המידור העסקי, כך שסודות עסקיים יישארו במחלקות המסוימות בלבד, ביצירת סדר וזרימה של העובדים לקפטריה ובהעצמה ושיפור התרבות הארגונית.

אנו צפויים לראות יותר תהליכי טכנולוגיה ואוטומציה בשנים הקרובות, ולכן את הפעולות ה'מרובעות' יחליפו הטכנולוגיה ומערכות בקרת כניסה מתקדמות, ואת תכלית העבודה הסופית והביצוע המוצלח יעשו העובדים", אמר ארז בסיכום הראיון שלנו.

מחפשים ספק אחד שיתן לכם מעטפת של פתרונות? בקרו באתר הרשמי של סינאל

אירועים קרובים