תוכן שיווקי

כוח הדאטה על פי שיא דאטה: לסיוע בהישרדות וצמיחה עסקית

כיצד לחסוך ולשפר את פלטפורמת הדאטה כדי לשגשג גם בימים של שוק מאתגר ותחרותי יותר?

02/01/2023 12:22
ממנפת את כוח הדאטה. שיא דאטה.

קרנות הגידור טייגר גלובל, סופטבנק וקוטו – מגדולות המשקיעים בחברות טכנולוגיה בישראל – לוקחות צעד אחורה מהשקעות בזירה המקומית, כך דווח בנובמבר 22 ב-גלובס. במציאות המורכבת הזאת, חברות טכנולוגיות נדרשות לחשיבה מעמיקה על דרכים להבטחת ההישרדות והצמיחה שלהן בעתיד הקרוב והרחוק.

אלון אלדי, מנכ"ל חברת שיא דאטה (SeaData), מכיר היטב את חוסר הוודאות שמאז ומתמיד היווה חלק בלתי נפרד מהעבודה בזירה הטכנולוגית. לאורך דרכו הארוכה בתחום, הוא חווה על בשרו משברים דומים, אך משוכנע שגם הפעם, התעשייה הטכנולוגית תצלח את האתגרים ותצא מחוזקת. אלדי סבור שחשוב שחברות ינצלו את התקופות האלה להתייעלות כלכלית וגם טכנולוגית.

אלדי, שמילא שורה של תפקידים בחברות היי-טק, הקים לפני כעשור את חברת שיא דאטה, אשר מתמחה בטכנולוגיות בסיסי נתונים מבוססי Open Source, בדגש על בסיסי נתונים רלציוניים, NoSQL, ביג דאטה ושירותי ענן. לדבריו, "חברות שלא בוחרות את הטכנולוגיה המתאימה בשלב פיתוח המערכת, או שלא עושות אדפטציה מהירה לטכנולוגיות החדשות והמובילות בשוק, עלולות להגיע למצב שבו המערכות האלו לא יתפקדו כנדרש כאשר הפעילות גדלה".

לדבריו, הכשלים במקרה כזה יכולים לבוא לידי ביטוי בפגיעה בשירותים ובביצועים שמספקות מערכות הדאטה, ולעיתים אף לגרום לפגיעה ממשית בצמיחה של החברה.

כדי להימנע מכך, הוא קורא למנהלים לבצע ארגון מחדש בתחום זה, לבנות או לשפר את בסיסי הנתונים, על מנת להביא לחיסכון בעלויות מצד אחד ומצד שני להבטיח ביצועים טובים גם בהווה וגם בימים שבהם (לתקוותינו) השוק יחזור לאיתנו ומספר העובדים יגדל.

לחשוב מחדש על תשתיות הדאטה בארגון – לתכנן אותן בחוכמה

מתוך עבודתו בעולמות בסיסי הנתונים, אלדי נתקל לאורך הדרך בלא מעט חברות שבוחרות את טכנולוגיות הדאטה שלהן על פי "באז וורדס" כאלו ואחרות, או על פי המלצות של עובדים או קולגות. "הרבה פעמים, הטכנולוגיות האלו פשוט לא מתאימות לצרכים או ל-Use Case של אותן החברות", אמר. "במצב כזה, המערכת אולי תעבוד כמו שצריך בשלבים הראשונים, אבל בהמשך, כשהפעילות תגדל, הביצועים של המערכת יפגעו והעלויות יזנקו".

שיא דאטה נחשבת למומחית בתחום ה-Data Architecture וסייעה לחברות רבות לבצע מיגרציה או לבחור את בסיס הנתונים המתאים להן על פי אופי הפעילות של המערכת והחברה. זה יכול להיות, לדוגמה, בסיס נתונים רלציוני של MySQL, שמבוסס על קוד פתוח וחינמי, או בסיס נתונים NoSQL.

בנוסף, החברה מתמחה במתן שירותי DBA ובונה פתרונות דאטה, החל משלב הארכיטקטורה ועד הקמה וניהול שוטף של מאגרי מידע. "בחירת בסיס הנתונים מתבצעת תוך התאמה מרבית לצרכי הלקוח ורק לאחר אפיון מדויק של הצרכים ובחירת הטכנולוגיה המתאימה ביותר", הסבר אלדי.

מיגרציה למערכות המידע: האם זו הדרך להוזיל את עלויות התפעול?

מיגרציה לענן עשויה לאפשר גישה לתשתית אמינה, בעלות נמוכה, שכמעט ולא תדרוש התערבות של מומחה DBA או DevOps. ב-שיא דאטה ביצעו מיגרציות רבות של בסיסי נתונים לסביבות עבודה כמו Cloud SQL בגוגל ו-Amazon RDS ומכירים היטב את היתרונות של התהליך. עם זאת, אלדי מציע לעשות זאת רק לאחר ששוקלים לעומק את הצורך הארגוני, מול אילוצי התקציב.

"כמו כל תהליך עבודה בחברות טכנולוגיות, גם שיפור העבודה עם מאגרי מידע חייב להתבסס על מתודולוגיה ברורה שלוקחת בחשבון את צרכי הארגון, מטרות העל, התקציב והחזון להמשך", אמר. "אחרי שהובלנו תהליכים כאלו בחברות רבות לאורך השנים, ראינו כי הטמעה מושכלת של השינויים האלו יכולה לשפר את ביצועי הארגון, תוך חיזוק אבטחת המידע והבטחת רצף עבודה תקין, גם במקרה של קריסת מערכות אחרות. כדי להבטיח שזה יקרה, אנחנו גם מקפידים לספק תמיכה 24/7, לטפל בזמן בכל תקלה וגם לגבות את כל המידע החיוני בצורה מאובטחת, כך שניתן יהיה לשחזר אותו בקלות במידת הצורך".

מעבר למתן שירותי מומחה בתחום הדאטה, חברת שיא דאטה עוסקת גם בפיתוח תוכנה ופיתחה בשנתיים האחרונות את פלטפורמת אקספוינט – פלטפורמת דרושים הייטק, המרכזת את כל המשרות מהחברות והסטארט-אפים המובילים בארץ ובעולם. הפלטפורמה כבר זמינה לשימוש ומסייעת ליותר מ-10 אלפים משתמשים למצוא את משרת ההיי-טק הבאה שלהם.

אירועים קרובים