תוכן שיווקי

חוות השרתים – האבולוציה של אבטחת המידע בעולם החדש

23/01/2022 13:35
חוות השרתים של אינפיניטי. הדמיה.

הצמיחה בכלכלת המידע והצורך לשדרג משמעותית את אבטחת המידע הביאו לישראל בשנים האחרונות שחקניות בינלאומיות בעולמות הטכנולוגיה ושירותי אבטחת הענן, ובכך, באופן טבעי, עלה הביקוש בקרב חברות וארגונים ישראליים לאחסון שרתים במקומות בטוחים יותר.

התהליך המרכזי בתחום זה הוא הקמתן של חוות שרתים המאכלסות את המידע של חברות וארגונים רבים בקומפלקס אחד מאובטח ומוגן. זאת, בשונה מהעבר, כששרתי החברה או הארגון מוקמו באחד החדרים בקומת המשרדים.

חוות שרתים נבדלות זו מזו בשטחן, בהספק החשמלי וברמת הגיבוי והשרידות שהן מספקות (TIER), שנמדדת בזמינות (Uptime) שעליה מתחייב בעל האתר ללקוחותיו. מאפיין נוסף וחשוב הוא הגיבוי ורמת האבטחה, כאשר הסטנדרט האופטימלי הוא מיקומו של חדר המחשב מתחת לקרקע, במבנה ממוגן, שבו חדרי החשמל והמערכות האלקטרומכניות ממוקמות מחוץ לחדר, עם הפרדת שטחי אש מלאה.

גם להתפשטות מגפת הקורונה הייתה תרומה בגידול הביקוש לחוות שרתים. זאת, בעקבות השינויים המבניים והתפיסתיים בעולם העבודה. המגפה חשפה את החשיבות של היערכות לעבודה ממושכת מחוץ למשרד, רחוק מחדר השרתים של החברה, ללא נוכחות פיזית (במידה ששרת החברה "נופל") – דבר שמשפיע על איכות ויכולת העבודה מרחוק.

חדרי תקשורת ושרתים עצמאיים של חברות מוזנים בדרך כלל מלוח חשמל קומתי בודד וממערכות Single line פשוטות ולא אמינות, שנוטות לחוסר יציבות. במקרים שכאלה, עם "נפילת" המערכות יש צורך להזעיק טכנאי יחד עם נציג החברה כדי לאתר ולתקן את התקלה – דבר שכרוך בזמן לא מבוטל, חשיפה לאיבוד מידע וביטול היכולת לעבודה מרחוק. לכל אלה מתווספים הפסדים כספיים, כמו גם פגיעה בזמינות ללקוחות ובתדמית החברה.

חוות השרתים של אינפיניטי

חוות השרתים של אינפיניטי

Infinity Data Center

בימים אלה מסתיים השלב האחרון של הקמת Infinity Data Center בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה, שממוקם בצומת רעננה-כפר סבא דרום. את הדטה סנטר מקימות החברות ריט 1 ו-ס.ע.ן זהב, בהשקעה של יותר מ-110 מיליון שקלים. זהו פארק התעסוקה הראשון בארץ שצפוי לשלב אולם שרתים כחלק אינטגרלי מהפרויקט.

יזמיות הפרויקט יציעו שירותי שמירה, אבטחה פיזית ואבטחת מידע לחברות ולארגונים שיאכלסו את הפארק ואת האתר עצמו, כמו גם לחברות מחוץ לקמפוס.

חוות השרתים Infinity Data Center כוללת שטח בנוי של כ-1,000 מ"ר ברוטו ותכיל מקום אחסון רב בסטנדרט גיבוי של בין Tier 3 ל-Tier 4. האתר הינו בעל יכולת שרידות פיזית גבוהה ובנוי כמעין "בונקר" מתחת לפני הקרקע, עם מעטפת בטון ודלתות פלדה ברמת שרידות גבוהה ביותר.

דגש מיוחד ניתן לנושא איכות התשתית והמערך החשמלי והמכני, שתוכנן ונבנה ביתירות מלאה בגיבוי כפול (2n). הוא כולל, בין היתר, צנרת מים שבנויה באופן טבעתי, עם ברזי תפעול לפני ולאחר כל יחידת מיזוג אוויר – מה שמאפשר הזרמת מים מכל כיוון כדי לבודד כל חלק של הצנרת הראשית ללא השבתה. במילים אחרות, אין Single Point Of failure. כלומר, אין מקום לטעויות – לא ברמת המערכות ולא ברמת קווי ההולכה.

החדר צויד ואובזר במערכות הטובות ביותר של החברות המובילות בעולם, וכולל הסכמי שירות, אחריות ואחזקה (SLA) שנחתמו מראש.

צוות ניהול החדר מורכב ממומחים ותיקים, בעל ניסיון בינלאומי של מעל 20 שנים בתכנון, ביצוע ותפעול הקמת חדרי מחשב בהספקים שונים בארץ ובחו"ל, ללקוחות ולגופים גדולים.

נטלי מרשל, נציגת הבעלים בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה, ציינה כי "חוות שרתים במיקור-חוץ מגדילה את אבטחת המידע, השרידות של אמצעי הגיבוי ופעילותם השוטפת של השרתים, ומקטינה את הסיכוי לאבד, חלילה, מידע. כאן מדובר בגיבוי משולש, בלתי תלוי האחד בשני, ואף יותר מכך. היתרונות בהוצאת ארונות השרתים מקומת המשרד ובהעברתם לחוות השרתים במיקום בטוח הם בכך שהחברה מרוויחה עוד שטח משרד ויכולה להיות רגועה ובטוחה לגבי הנגישות למידע שלה בכל רגע נתון, אפילו כשהעבודה צריכה להתבצע מרחוק, כפי שחווינו בתקופת הקורונה".

פרויקט אינפיניטי פארק רעננה יכלול 150 אלף מ"ר בשלושה מבנים, בהם המגדל הגבוה ביותר באזור השרון ולצידו קמפוס אמדוקס לשעבר, שעתיד לעבור שיפוץ מסיבי ולהפוך לבניין מודרני, כולל פטיו ענק של Co-working, לרווחת עובדי המתחם. המסחר ישתרע על שטח של 10,000 מ"ר, המיועדים גם לבילוי, כולל חדר כושר ומלון עסקים. כמו כן, יוקם במסגרת הפרויקט פארק אורבני בשטח של שישה דונם, שנושק לתחנת הרכבת וכולל פינות ישיבה, פבליוני מסחר ושטחים ירוקים. הפרויקט יעמוד בתקן האמריקני לבנייה ירוקה, LEED – מה שאומר שהוא יענה לקריטריונים ולסטנדרטים גבוהים ביותר לאחריות סביבתית, ויכלול שימוש במשאבים בצורה יעילה וטבעית במקום העבודה.

לאתר Infinity Data Center לחצו כאן.

אירועים קרובים