תוכן שיווקי

רלוונטי במיוחד: פתרון יבמ למתקפות – העתקים סמויים וקלטות מגנטיות

פתרון Safeguarded Copy החדש של יבמ מאפשר המשכיות עסקית והתאוששות מהירה במצב של מתקפה על המידע הייצורי והעתקי הגיבוי הסטנדרטיים

07/12/2021 11:46
ניר קליינמן, מנהל טכנולוגיות בקבוצת מערכות, יבמ ישראל.

בימים אלו אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של מתקפות סייבר. האמצעים הקיימים כיום בשוק אינם נותנים מענה להתאוששות מהירה מתקלה כזו. יבמ השיקה לאחרונה מערכת הגנה אשר מספקת מענה לכך.

Safeguarded Copy, הפתרון החדש שיבמ פיתחה, הינו עותק סמוי ומוגן לחלוטין בתוך מערך האחסון, המצריך גישה פיסית אל המערכת עצמה ובכך מונע אפשרות שהאקר יוכל לחדור למערכת מרחוק. היישום של Safeguarded Copy נדרש לצורך המשכיות עסקית והתאוששות מהירה במצב של מתקפה על המידע הייצורי והעתקי הגיבוי הסטנדרטיים. פתרון זה הוא הוא חלק מארכיטקטורת  Zero Trust, חבילת ההגנה של יבמ.

מדיניות ההעתקים מוגנת על ידי סופר יוזר שנמחק בתום התהליך

מנגנון ניהול הרשאות מאובטח מאפשר לסופר יוזר להגדיר את מדיניות ניהול ההעתקים. בתום התהליך, הסופר יוזר יכול להימחק מהמערכת כדי להשיג רמת אבטחה גבוהה ביותר.

לדברי ניר קליינמן, מנהל טכנולוגיות בקבוצת מערכות, יבמ ישראל, "מטרתו של ההאקר היא זיהוי של כל ההעתקים והגיבויים בארגון ותקיפה של עותקי המידע בו זמנית על ידי הצפנה, מחיקה או שינוי. באמצעות ההעתקים החסינים (Safeguarded Copy) שאינם נגישים, אך זמינים להתאוששות בכל רגע נתון, הארגון יכול לקבל בחזרה את הנתונים המוגנים ולקצר את תהליך ההתאוששות משבועות לשעות בודדות. יכולת זו מוטמעת בכל מערכות האחסון מסדרת IBM Flash System , כאשר הרעיון מקורו בתחום המיינפרייים והוא זמין היום גם בסביבת המערכות הפתוחות. Safeguarded Copy כבר נמצא בשימוש של הלקוחות הגדולים ברחבי העולם. בישראל אנו נמצאים בשלבי ההטמעה בקרב לקוחות רבים".

למה טייפים מגנטיים?

"יבמ מאמינה שישנו הכרח לנתק את המידע מהרשת כדי להגן עליו, וזאת באמצעות קלטות טייפ מגנטיות שאינן נגישות, מחיקות או בנות שינוי. חלק מהחוזקות הבולטות של הקלטות הללו שהן אמינות, כלכליות ואינן חשופות למתקפות סייבר, ובכך מציעות אלטרנטיבה הטובה והבטוחה ביותר לייצור עותק בטוח, שיעמוד לרשות הארגון ברגע האמת. בשל כך, יבמ מעודדת ארגונים לשלב בפתרון האבטחה הארגוני גם ספרייה של טייפים מגנטים.

ספריית Quntum Computing-Safe Tape Drive.

ספריית Quntum Computing-Safe Tape Drive. צילום: מעבדות יבמ ציריך

"התקן החדש ביותר של הקבוצה, LTO-9, כולל קלטות מגנטיות במסד 19, המאפשר לאגור מידע דחוס בנפח של עד 45טרה-בייט בכל קלטת, ולאחזר אותו בקצב של עד MB/s 400. כיום יבמ הינה בעלת הסמכות למוצרים העומדים בתקן LTO-9. בימים אלו החלו הדיונים על תקן הדור הבא, LTO-1060, שיופיע יחד עם הצפנה קוונטית. הדור הבא יהיה אחד ממוצרי החומרה הראשונים בשוק עם הצפנת קוונטום ורמת אבטחה שלא ניתנת לפריצה. יבמ מעריכה, כי הטייפים היוו ויהוו פתרון הכרחי בעידן התקפות הסייבר".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים