תוכן שיווקי

אמן דיגיטל מובילה את טרנד ה-Low Code העולמי

פלטפורמת ה-Low Code מאפשרת לארגונים לקדם תהליכים דיגיטליים מהירים ● זיו אברמוביץ, סמנכ"ל פיתוח באמן, משיב על כמה שאלות ומפרט על יתרונותיה

24/10/2021 12:00
זיו אברמוביץ, סמנכ"ל פיתוח בקבוצת אמן.

מי לא חולם לרשום שורות קוד גם ללא ניסיון או רקע בתחום? לפעמים זהו לא רק חלום אלא הכרח המציאות. כיום, כאשר יש צורך בפיתוח מהיר, נעשים יותר ויותר מאמצים לקדם ולממש כלי עזר נוחים, שיאפשרו ליצור אפליקציות ללא צורך בכתיבת קוד ובתכנות מסורתי. פלטפורמות ה-Low  code יכולות לייצר אפליקציות מלאות לחלוטין או כמעט מלאות, בין אם מדובר באתרים, באפליקציות או במערכות מורכבות.

ארגונים רבים וגופי מערכות מידע ברחבי העולם כבר משתמשים בפלטפורמות Low Code או NO code, מכיוון שהם הבינו שיישומים אלה מאפשרים להם לבנות מערכות מורכבות, אפליקציות ואתרים במהירות שמאפשרת Time To Market  מהיר החל משלב התכנון וכלה בשלב היישום. היישומים נבנים באמצעות תשתית המוצר, המכילה בסוויטה אחת את הממשקים הגרפיים, מנועי החוקה, התהליכים העסקיים ומסדי הנתונים, והכל מבלי להשתמש בכלים המסורתיים לכתיבת קוד.

אמן דיגיטל (Aman Digital) המייצגת את פלטפורמת Outsystems באמצעות זרוע החברה בפורטוגל, הצליחה להבין את משמעות הפלטפורמה, את חשיבותה ונחיצותה לארגונים הרבים, ומשום כך היא בחרה בפלטפורמת ה-Low code המובילה בעולם.

כדי להבין יותר לעומק על הפלטפורמה הספציפית ועל הטרנד העולמי שכובש לו מקום של כבוד, שאלנו כמה שאלות את זיו אברמוביץ, סמנכ"ל הפיתוח באמן דיגיטל.

השאלה המתבקשת הראשונה היא איך הגעתם למסקנה שפלטפורמות ה-low code הן הטרנד העכשווי?

"לאחרונה רכשנו, חברת שירותים פורטוגלית, ובביקורנו הראשון בפורטוגל, כחלק מתהליך הצגת היכולות של מנהל הטכנולוגיות של החברה, הציגו לנו החברים את כמות המערכות והפרויקטים שהחברה מבצעת בשימוש בטכנולוגיות Low Code. כשחקרנו האם טכנולוגיה זו מספיק בשלה והאם היא נפוצה בתחום מערכות המידע בפורטוגל, ציינו החברים, כי מרבית היישומים המפותחים כיום בפורטוגל ובאירופה בכלל מבוצעים באמצעות פלטפורמות אלו. כל גופי האנטרפרייז הגדולים, כמו בנקים, חברות ביטוח, חברות אנרגיה וטלקו, מבססים פתרונות יישומיים על גבי טכנולוגיות No Code. אז כמובן שהבנו, שאם זה טוב לארגונים גדולים וחשובים, זה יהיה מעולה גם לארגונים קטנים יותר".

האם כלים אלה לא היו קיימים שנים רבות? מה גרם להבשלתם לדעתך?

"לפני מספר שנים היכולת לשלב כלים אלו לטובת פיתוח מהיר,  Rapid Application Development, הייתה קיימת אבל כלים אלה סבלו מאבולוציה שבעצם הפחיתה ממהירות הפיתוח וממהירות הביצועים. האתגר לתחזק כלי RAD ברמת עדכניות גבוהה הפחית את הערך המוסף שלו. נכון להיום, עם ההתקדמות הטכנולוגית והמעבר למחשוב ענן, נושא הביצועים מטופל בקנה מידה אחר, והוא שגורם לחזרת כלי הפיתוח המהיר לשולחן. מספר יצרני פלטפורמות Low code הולך ועולה כיום, אולם מספר המוצרים הטובים באמת הינו מוגבל. לאחר הביקור שלנו בחברה HCCM בפורטוגל נוכחנו לגלות, כי נעשה שימוש רב בכלי תשתית לפיתוח מהיר, ולמעשה הוא יכול לשמש ביעילות ובאופן מיטבי כל ארגון גם בישראל".

עד כמה חשוב בעיניך לארגונים שונים להשתמש בפלטפורמת הפיתוח הזו?

"אני מאמין בכל ליבי בפלטפורמות האלה. ככל שהארגונים יתבססו וייהנו מעובדים בעלי ידע עסקי שיוכלו לבנות פתרונות מלאים, הם יוכלו ליהנות מקיצור זמני פיתוח, גם אם העובדים לא יהיו טכניים. אולם לשם כך הם יידרשו לאפליקציות NO code, אשר מביאות תובנות ישנות לידי מימוש עכשווי. אמן דיגיטל, כאמור, מציעה להם להשתמש באפליקציה הטובה והאיכותית ביותר".

אז מה אתם מציעים בתחום זה?

אמן דיגיטל תייצג את פלטפורמת Outsystems, שהינה הפלטפורמה המובילה כיום בתחום ה-Low Code וה-Multi Experience באמצעות HCCM, שהיא שותף בכיר של Outsystems.

"הפלטפורמה שאנו מציעים נחשבת למובילה ולאיכותית ביותר מכיוון שהיא מהווה סביבת פיתוח עשירה ורחבה, בת-הרחבה על ידי ממשקים קלים, ומאפשרת שימוש ב-Market Place עבור מערכות ואפליקציות שפותחו על ידי הקהילה".

לבסוף, לאילו ארגונים או חברות היית ממליץ על פתרון זה?

"פלטפורמת ה-Low code מתאימה במיוחד לחברות שמעוניינות להוציא את המוצר שלהן לשוק באופן חכם ומהיר ככל האפשר, כאשר ישנו חשש שאם המוצר לא יובא לידיעת המשתמשים באופן מיידי, הם עלולים לפנות למוצר של חברה אחרת. בניגוד לעבר, כאשר חלק גדול מזמן הפיתוח מולא על ידי תכנות וכתיבת קוד, פלטפורמה זו, אשר משתמשת ב-Low code, היא ללא ספק חכמה יותר בהבאת המוצר או השירות לפלטפורמה הדיגיטלית.

"אם יורשה לי", מוסיף זיו ואומר, "אני מאמין גדול בצורך ובחיוניות המוצר לשוק הישראלי ובכלל. לכן, אנו שמחים על הוספת המוצר ויכולות השימוש בו לחטיבת הדיגיטל ומשוכנעים, כי במהלך השנים הקרובות יהווה תחום זה מנוע צמיחה עיקרי לפעילות אמן דיגיטל".

אירועים קרובים