תוכן שיווקי

עם רקורד מוכח של מיליוני דולרים: הישראלים שחוסכים לארגונים המון כסף בענן

10/10/2021 11:52
רועי פולניקוויאט, מנכ"ל קלאוד טים. צילום: ירין טרנוס

מאת: רועי פולניקוויאט, מנכ"ל קלאוד טים (CloudTeam)

זה לא סוד שהענן הפך למשאב מרכזי באסטרטגיית פיתוח ואספקת המוצר של חברות מובילות בתעשיית הטכנולוגיה, וההנחה שבעוד מספר שנים יהיה כזה גם בתעשייה המסורתית ובחברות האנטרפרייז.

לצד ההבנה המתגבשת שבשנים הקרובות לארגונים לא יהיה קיום ללא הענן, אנחנו מבינים שאם הענן לא ינוהל באופן אופטימלי, הוא יכול גם להוות איום קיומי על החברה, עם הוצאות עצומות ומתבזרות.

קצת מספרים: שוק הענן בישראל מוערך כיום בהיקף צריכה שנתי של כ-5 מיליארד דולר (כן קראתם נכון!).

חברות ישראליות, מרביתן חברות שנולדו בענן בהגדרה (Born on Cloud) – מחדי הקרן ששמענו עליהם רבות לאחרונה במדיה ועד חברות מוצר והזנק בשלבי ההנבטה – מוציאות סכומי עתק במצטבר לספקיות הענן המובילות (בישראל דומיננטיות כמובן גבוהה ל-AWS/Azure/GCP), והיקף הצריכה גדל בעשרות אחוזים משנה לשנה. ועם הכבוד הגדול ל-Startup Nation, השוק בישראל מבטא בין אחוז לשני אחוזים מכלל הצריכה העולמית! זה הזמן לפתוח מחשבון ולהבין את מימדי הצריכה, ואיתם את האתגר הניהולי כאן.

בזבוז ממוצע של 20% כמעט בכל ארגון!

כשהתחלנו לחקור את התחום לפני שנתיים, זיהינו בזבוז עצום באופן שבו ארגונים מתכננים ומנהלים את הענן. בעוד שניתן קשב רב לאסטרטגיית פיתוח המוצר ולסוגיות של זמינות וביצועים, הנושא של אופטימיזציית השימוש בענן נזנח, ולעיתים רבות גם אין את הידע לטפל בו בארגון. וכך יוצא שארגונים רבים שהתחילו עם צריכה קטנה, התפוצצו בהיקף הצריכה ומצאו את עצמם עם עלויות ענן עצומות, לא מנוהלות, ועם יכולת מצומצמת לטפל באתגר לבד.

כמעט חסר סיכוי לטפל באופטימיזציית העלויות בענן (FinOps) לבד!

רק לקוח אחד מכל 100 לקוחות שפגשנו בשנה האחרונה ממועד הקמת הפעילות, התגלה ככזה שמנהל את הענן באופן אופטימלי. האחרים חושבים שכן, ואנחנו מציגים להם עשרות אחוזי חיסכון נוספים על החסכונות הקיימים שהם השיגו בעצמם, או על ידי מאמצי ה-Reseller (הספק שמוכר את תצרוכת הענן). ומה הסיבה לכך?

  1. ה-Reseller לא ממוקד בחיסכון צריכת הענן של הלקוח, אלא במתן מענה לצרכים השוטפים ותפעול החשבון.
  2. הפוקוס של הלקוח תמיד יהיה בפיתוח המוצר, ולא ב"ניקוי העקבות" של אופטימיזצית הענן. "לא בפוקוס", שווה "לא מטופל", שווה בזבוז של המון כסף.
  3. FinOps משול לבצל. אנחנו מקלפים את הקליפה שכבה אחר שכבה, וזה דורש יכולות מולטי-דיסיפלינריות, מגוון מומחים שעוסקים רק ב-FinOps מכיוונים טכנולוגיים שונים, ואוסף של כלים ומוצרים – שירות מאוד ייחודי בתעשייה, גם ביחס לעולם.
  4. Accountability – לקוח לעיתים מחפש ייעוץ, לעיתים אחרות מחפש מוצר – כל אלו משאירים את האחריות בידו, ומהיעדר קשב והתמחות שלו, זה יפול מהר מאוד בין הכסאות ולא יביא לתוצאות.

אז שלא יספרו לכם סיפורים! שוכב שם הרבה כסף שלא מנוהל!

מה אנחנו עושים? בנינו מודל ייחודי שמשלב מומחים, תוכנה יעודית שמפותחת עבורנו ומבצעת ניטור חכם מאוד ואוטומציות מדהימות לפעולות חיסכון, תחת מתודולוגית Delivery ואחריות מקצה לקצה לחיסכון –  אנחנו מתחייבים על הישגים! ומתוגמלים בהתאם לחסכונות שהבאנו – ה-ROI מיידי – כבר בחודש הראשון לשירות.

אז כולם שונאים אתכם בטח?

באופן אבסורדי, מהבחור.ה החדש.ה בשכונה, הפכנו לפופולריים ונחשקים על ידי כולם!

הלקוח מרגיש מאוד טוב בענן איתנו, מקבל שקט נפשי להמשיך ולגדול בענן באופן נכון – אנחנו ה"דיאטה" התמידית שלו! אנחנו מעודדים את הגידול שלו, אבל דואגים שזה יעשה נכון, ממתנים את עקומת הגידול שמציגה יחס בין צורך לאופטימליות.

ספקיות הענן מבינות שעם FinOps טוב מצד הלקוח שלהם, הלקוח ימשיך לגדול איתם, איומי סגירת החשבון או החזרת הצריכה ל-onprem ו/או מעבר לספק ענן אחר – יורדים מהפרק.

ובאופן מצחיק, גם ה-resellers שמתפרנסים ממכירת הענן התחילו לחזר אחרינו ולבקש שנבצע אופטימיזציה על חשבונות הלקוחות שלהם עבור הלקוחות, גם במחיר פגיעה של עשרות אחוזים בהכנסות המיידיות שלהם, לטובת המשך גידול עתידי.

נשמע מגניב! – אז מה השלב הבא מבחינתכם?

בגדול לא דגדגנו עדיין את קצה הפוטנציאל! כיום אנחנו מספקים שירות לעשרות בודדות של לקוחות מובילים בישראל. התכנית שלנו היא להרחיב את השירות למאות לקוחות בארץ, ולסייע להם עם אתגר הענן, ובמקביל לצאת לשווקים מחוץ לארץ ולהביא את הבשורה.

לא במפתיע, אנחנו – ארבעת המייסדים — יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל.

דוד בן טולילה, ארז דייגי ואנוכי (רועי פולניקוויאט) גדלו באותו מדור באותה יחידה טכנולוגית באמ"ן, יחל"מ וסאם באבד גדל במד"ס, בחיל האוויר, היום יחידת אופק.

דוד הוא ממייסדי אנרג'י טים (Energy Team) וסגן יו"ר הלשכה לטכנולוגיות המידע, אני ניהלתי מספר קווי עסקים ביבמ (IBM), שם גם הצטלבה דרכי בשנית עם ארז, וסאם היה ממייסדי מידלינק.

לפרטים נוספים הקישור על הקישור הבא

אירועים קרובים