במסגרת מהפיכת הרפואה ההיברידית – פרויקט מקיף בקופ"ח מאוחדת
הפרויקט מאפשר בדיקה ומעקב שוטפים של מערכות המידע וחוויית המשתמש
קופת חולים מאוחדת האיצה במהלך מגיפת הקורונה את מהפיכת הרפואה ההיברידית, המאפשרת לכל לקוח לצרוך שירותים רפואיים ולנהל את הקשר שלו עם מאוחדת בכל ערוץ שיבחר.
במסגרת המהפיכה ההיברידית, ביצעה לאחרונה מאוחדת פרויקט רב היקף לניטור מערכות ה-IT וחוויית המשתמש. הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה עם נספרו (NessPRO) – קבוצת מוצרי התוכנה של נס.
מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל, והיא משרתת יותר ממיליון לקוחות בכל רחבי הארץ. מאוחדת מפעילה למעלה מ-400 מרפאות ועשרות בתי מרקחת, מעסיקה כ-4,000 רופאים ורופאות, ומציעה שירותים מגוונים (כגון הדמיה ובדיקות לב) בעשרות מכונים.
הפרויקט מתבסס על מערכות ניטור המתקדמות והחדשניות בתחום. המערכות (ובהן Aternity, Glassbox ו-Nimsoft) מספקות למנהלי מאוחדת תמונת מצב הוליסטית שוטפת של התשתיות וחוויית המשתמשים במערכות הליבה של מאוחדת, הן משתמשים פנימיים (כגון הצוותים הרפואיים) והן משתמשים חיצוניים (לקוחות ומטופלים).
בקרה ומדידה של ביצועי האפליקציות והשימוש בהן
הפרויקט כולל ניטור כלל התשתיות וקבלת התראות על בעיות בתשתית ובתקשורת, ניטור חוויית המשתמש של הרופאים באפליקציה של מאוחדת, ניטור חוויית הלקוחות/מטופלים באתר ובאפליקציית המובייל, וקבלת תובנות על הנעשה בתשתיות הארגון, כולל הפקת תובנות עסקיות.
המערכות החדשות שהותקנו על ידי נספרו מבצעות בקרה ומדידה של ביצועי האפליקציות והשימוש בהן, הן מנקודת המבט של מנהלי ה-IT והן מנקודת המבט של משתמשי הקצה. כך יכולים מנהלי ה-IT לנטר את מערכות המידע ולמנוע תקלות עוד לפני התרחשותן. יתרה מזו – מערכות הניטור לא רק מספקות למנהלי ה-IT מידע על חוויית משתמשי הקצה, אלא גם מקנות להם מידע כיצד הביצועים משפיעים על התוצאות העסקיות. המערכות מאפשרות למנהלים לראות בצורה מקיפה כיצד המשתמשים צורכים את משאבי המיחשוב, ומאפשרות להם לבצע אופטימיזציה אמיתית של תשתית ה-IT, תוך תכנון היישומים, ועלויות רישיונות התוכנה – דברים שמשפיעים ישירות על הפרודוקטיביות של משתמשי הקצה.
היכולת לקבל נתונים בזמן אמת על חוויית המשתמשים הפנימיים והחיצוניים מאפשרת להתריע מיידית על חריגות מהנורמה. במקביל נבחנת מיידית ההשפעה של יכולות חדשות על חוויית המשתמש.
"מצעיד את קופ"ח מאוחדת צעד גדול קדימה"
"פרויקט הניטור מצעיד את קופ"ח מאוחדת צעד גדול קדימה, ומאפשר ניהול מיטבי של התשתיות וחוויית המשתמש", אמרה קטי בר-שלום, מנהלת אגף מערכות מידע במאוחדת. "למרות הזמן הקצר שחלף מאז הופעלו מערכות הניטור, הן כבר מוכיחות את היתרונות הגלומים בהן, כולל שיפור השירות לציבור המטופלים והסרת חסמים בשירות הדיגיטלי".
"אנו שמחים לתרום לקופת חולים מאוחדת את ניסיוננו ומומחיותנו, ולסייע לה ביישום מהפיכת הרפואה ההיברידית", אמר דדי דבורסקי, מנכ"ל נספרו. "בפרויקט החדש בא לביטוי הניסיון הרב של נספרו במגוון רחב של מודולים ותהליכים בפתרונות הניטור המתקדמים שאנו מספקים".
"אנשי נספרו ומאוחדת ביצעו את הפרויקט תוך שיתוף פעולה הדוק, גמישות רבה ומציאת פתרונות יצירתיים לסוגיות שונות שעלו במהלך היישום", אמר עמית ארמוזה, סמנכ"ל ומנהל חטיבת Enterprise Management & Cyber ב-נספרו. "היישום המוצלח של המערכות המורכבות מאפשר להפיק מהן את המיטב, והוא עדות נוספת ליכולותיהם המקצועיות של צוותי מאוחדת ו-נספרו שפועלים בשיתוף פעולה הדוק לכל אורך הפרויקט".
נספרו היא קבוצת מוצרי התוכנה של נס ישראל, והנציגה בישראל של למעלה מ-30 חברות בינלאומיות וישראליות, המפתחות מוצרי תוכנה אשר מיועדים לשוק הארגוני. הקבוצה פעילה 40 שנה בשוק הישראלי ומשרתת מאות לקוחות. בנוסף למכירת מוצרי התוכנה במודלים עסקיים שונים, מתמחה נספרו גם באינטגרציה, שיווק, שירות, הדרכה ותחזוקה של מוצרים אלו.
פרטים נוספים ניתן למצוא בקישור הבא.