תוכן שיווקי

המהפכה של האוטומציה התעשייתית

אסף ברגר, מנכ"ל בקהוף אוטומיישן ישראל: "אין לי ספק שדור מערכי הבקרה שמבוססים על קופסאות שחורות וסגורות, סיים את תפקידו כפתרון המוביל בבקרה התעשייתית"

02/06/2021 10:58
בקהוף ישראל. צילום: ליאת מנדל

שיחה עם אסף ברגר, מנכ"ל בקהוף אוטומיישן ישראל, על מהפכת האוטומציה התעשייתית.

איך היית מתאר את המהפכה שעוברת על התחום?
"אנחנו בעצם מדברים על תהליך "דיפוזיה" של טכנולוגיות מוכרות. בעבר, תחום הבקרה התעשייתית ותחום טכנולוגיית ה-IT היו נפרדים לחלוטין: מערכת רובוסטית יציבה עבור בקרה על מכונות ייצור, ומערכות נפרדות התומכות בטכנולוגיית מידע עבור תוכנות הניהול.
היום אנחנו רואים שיש תנועה לכיוון פתרונות של איחוד טכנולוגיות: שילוב טכנולוגיית מידע חדשנית וטכנולוגיות ייצור מסורתיות מאפשר לתת מענה לדרישות השוק המשתנות בתדירות גבוהה.
השוק גדל, וכמות המתחרים גדלה, ולכן נדרשת יעילות בייצור. טכנולוגיות כמו למידת מכונה (Machine Learning), בינה מלאכותית (Artificial Intelligence) וניהול המידע, מתחילות להיות יותר ויותר משמעותיות ולפעמים אפילו קריטיות.
בנוסף, יש גם שינוי בכח האדם הזמין: הרבה מהנדסי תוכנה היו רוצים לראות את העתיד שלהם בתעשייה".

במה מתבטא השינוי בשטח?
"מכונות ייצור במפעלי תעשייה מבוקרות ברובן באמצעות בקרים מתוכנתים (PLC). התחום נמצא בתהליך מואץ של שינוי: שילוב של גורמים, החל משינוי בכוח האדם ועד צורך מוגבר בגמישות פסי הייצור, פותח את הדלת למגמה של איחוד טכנולוגיות ויישור קו בין התעשייה המסורתית לתחום ההיי-טק. עכשיו, כשהטכנולוגיה כבר זמינה – השוק דורש לעבור למחשבים תעשייתיים מתקדמים ולבקרים מתוכנתים מבוססי תוכנה (Software PLC)".

האם זה נכון שחברות נרתעות מחידושים, במיוחד באמצעי הייצור?
"זה לא ממש מדויק. אנחנו חיים היום בתקופה של התפתחות טכנולוגית מואצת. ברור שחברות צריכות להתחדש ולהתקדם כדי להתאים את עצמן לדרישות השוק. חברות שלא יבצעו מהלכי התייעלות ושיפור, יישארו מאחור וייתקשו להתמודד עם ההתפתחות המואצת.
כל חידוש טכנולוגי שמיושם נכון יכול להביא לתוצאות בשטח מבחינת איכות המוצרים, מגוון המוצרים ועלויות הייצור. יחד עם זאת, ההחלטה לחדש היא עדיין תהליך משמעותי בכל חברה. כאן נכנסים לתמונה החזון של החברה, היכולת שלה לקרוא את השוק וההכרה עד כמה החידוש יהיה משמעותי.
ניתן להבין את החשש שקיים בחברות בכל פעם שמחליפים טכנולוגיה שכבר הוכיחה את עצמה. ב-בקהוף אנחנו מפתחים כבר 30 שנה את המחשבים התעשייתיים ואת תוכנת הבקרה שלנו, וחשוב להבין שגם הטכנולוגיה שנתפשת כחדשה עבור התעשייה, היא למעשה טכנולוגיה בשלה שהוכיחה את עצמה כבר כמה עשורים במגוון רחב מאוד של שימושים".

כמה מהר אתה רואה את התעשייה עוברת למחשבים תעשייתיים?
"לדעתי זה תהליך אקספוננציאלי. המשתמשים לא יסתפקו במכונה שעושה רק מה שהוגדר לה ב-Day1, הם יצפו לגמישות ההיברידית שמאפשר הדור החדש של מערכות האוטומציה המתקדמות. אין לי ספק שדור מערכי הבקרה שמבוססים על קופסאות שחורות וסגורות סיים את תפקידו כפתרון המוביל בבקרה תעשייתית".

זה חזון מאוד היי-טקיסטי. אתה באמת רואה את התעשייה מאמצת במהירות את המחשוב המתקדם?

"הצפי הוא שעד שנת 2025 תחום Software PLC בתעשייה יכפיל את עצמו. בישראל, ההתפתחות והגדילה המואצת של תעשיות המוליכים למחצה, הדפוס הדיגיטלי ואחרות, תאיץ את התהליך – אני מאמין שזה הקטר שיוביל את כל התעשייה במהירות קדימה". 

תראו בעצמכם: הדור החדש של מערכות האוטומציה המתקדמות

לאתר החברה – נא הקישו על הקישור

אירועים קרובים