תוכן שיווקי

"בלקברי הפכה לחברה שהיא 100% אבטחת מידע בתוכנה"

11/05/2021 13:08
מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

מאת הילל יוסף

 

"בלקברי (Blackberry) החלה לפעול לפני 35 שנים בעולמות של נקודות מכירה, עם מיקוד בחומרה, ומשם עברה לעולם הטלפונים החכמים. החברה הייתה הראשונה להבין שמכשיר הטלפון הוא המשך טבעי לכף היד, לא רק לפנאי – אלא גם בעבודה, עם חיבור לאפליקציות ותוכנות הארגוניות. בשנים האחרונות, לאחר שהפסדנו את שוק הטלפונים הסלולריים, פנינו למקום אותו תמיד הובלנו והיינו הטובים ביותר בו: אבטחת מידע. לא בכדי כל קרטלי הסמים באמריקה הלטינית השתמשו במכשירים תוצרת בלקברי, בשל יכולות האבטחה המעולות שלנו", כך אמרה מיטל בלס, מנהלת אזורית בחברת בלקברי לישראל, טורקיה ואפריקה.

"בלקברי", הסבירה בלס, "הייתה מאובטחת אך סגורה – כמו הגן הסגור של אפל (Apple), וכך נשארה בסופו של דבר בלא משתמשים. האבטחה הייתה נר לרגליה, אבל היא לא הייתה מוכנה להתפשר בתחום האבטחה, וזה היה בעוכריה. כעת, הפכנו את החיסרון של אבטחה בלא פשרות – ליתרון".

"בלקברי היא ה-CISO הארגוני הלכה למעשה"

מיטל בלס, מנהלת אזורית בחברת בלקברי לישראל, טורקיה ואפריקה. צילום: מיטל בלס

מיטל בלס, מנהלת אזורית בחברת בלקברי לישראל, טורקיה ואפריקה. צילום: מיטל בלס

נכון להיום, לאחר שמונה שנות עבודה מאז המעבר, בלקברי "מחזיקה" את רוב העשירייה הפותחת בכל סקטור, מצב המדגיש את רצינות החברה לעשות כן גם בשוק המקומי. לדבריה, "העולם הטכנולוגי השתנה רבות בשנים האחרונות, וכעת אנו בעיצומה של מגמת האנטרפרייז של הדברים, EOT – הכל מחובר: מהמקרר והטוסטר עד לטביעות אצבע בעבודה. ככל שיותר דברים מחוברים לרשת, יש יותר מקומות בהם הרעים עלולים להיכנס לתוך הארגון. הדבר נכון עוד יותר בעידן הפוסט קורונה, בו העולם הפך נייד וגלובלי, בו מנהל האבטחה בארגון מאפשר למשתמשיו לעבוד בכל מקום מכל זמן ומכל רשת, כולל זו של בית הקפה השכונתי. המשרד שהורגלנו ללכת אליו, לא רלוונטי. בלקברי היא ה-CISO הארגוני הלכה למעשה, עם אספקת גמישות מחויבת המציאות".

"על מנהל האבטחה בארגון מוטל המון לחץ", אמרה בלס. "הוא נדרש לאפשר גמישות, שקיפות וידידותיות למשתמשים, לצד אבטחה ללא פשרות. ראינו כי בזמן שחלק מהעולם היה בחל"ת, מגזר אחד לא היה בחופשה: ההאקרים. הם עבדו הרבה יותר קשה בקורונה, עם מתקפות APT בלא הפסק. מנגד, מנהל האבטחה נדרש לתת פתרון לאיומי הסייבר ההולכים וגדלים, שנהיים יותר ויותר מורכבים. חלפו הימים בהם היה ניתן להסתפק באנטי וירוס מסורתי. יש להתמודד מול מתקפות מתוחכמות בהם נעשה שימוש בכלי פריצה חזקים".

"נסתער ונעמיק את החדירה במגזר הפיננסי, הציבורי והממשלתי"

בנובמבר 2018, אמרה בלס: "בלקברי רכשה את סטארט-אפ ההגנה על עמדות קצה סיילנס (Cylance) תמורת 1.4 מיליארד דולר במזומן. זאת, כדי לסייע לצפות תרחישי אבטחת מידע והגנת הסייבר ולמנוע פגיעה של איומים שאינם ידועים Zero-day על מכשירי הקצה של המשתמשים. הרכישה הניבה לנו גישה חלוצית לתחום, בשל השימוש של Cylance PROTECT בטכנולוגיית בינה מלאכותית, מדע אלגוריתמי ולימוד מכונה – בקשר לתרחישי הגנת סייבר. הסוכן המתקדם וקל המשקל של סיילנס יושב על נקודת הקצה, פועל באופן עצמאי, ומכיל 100% מהמוח האלגוריתמי, המחליט מה טוב ומה רע עוד לפני שהקובץ הזדוני נפתח, ללא צורך בניתוח התנהגות ואנומליות למיניהן וללא צורך בענן. כמו כן דורש מינימום זיכרון וכוח עיבוד על מנת לפעול. Cylance מנבא ומגן מפני איומים ידועים ובלתי ידועים, ופרוס ביותר מ-15 מיליון נקודות קצה בעולם. הכלי מסוגל לזהות איומים ולנתח אותם 25 חודשים – בממוצע – לפני שהם מופיעים בשטח".

"בדרך זו", סיכמה, "אנו נותנים 'פייט' מול כל חברות ה-EDR והאנטי וירוס המסורתיות, החברות מהדור החדש, וכראייה מערכתית וכוללת גם מול מיקרוסופט (Microsoft) ו-VMWare, עם סביבת הגנה מבוססת קונטיינרים.

"בלקברי נמצאת בישראל באופן ישיר זה שלוש שנים ומיוצגת על ידי חברת Cloudway, אשר התחילה את פעילות סיילנס בישראל. לבלקברי עשרות רבות של לקוחות, ביניהם בנק ישראל ורוב הבנקים במדינה, רוב חברות הביטוח, חברות היי-טק ולקוחות ביטחוניים על שלל פתרונותיה. נגדיל את היקף הפעילות שלנו השנה בכ-50%. נסתער ונעמיק את החדירה במגזר הפיננסי, הציבורי והממשלתי".

אירועים קרובים