תוכן שיווקי

אסף סלנט, גוגל קלאוד: "המומחיות שלנו בדטה מספקת חוויית גיימינג מהירה וחזקה"

24/12/2020 16:18
גם בעולם הגיימינג. Google Cloud

"עם התפרצות הקורונה, הביקוש לגיימינג בסטרימינג שלא מצריך התקנה נמצא בשיא חסר תקדים. אנחנו רואים את זה בזינוק של מעל 57% בחיפוש גיימינג בענן בגוגל (Google)", כך אמר אסף סלנט, מוביל תחום הגיימינג והסייבר בגוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל.

סלנט אמר את הדברים בוועידת הגיימינג המקוונת Gaming 2020, שנערכה השבוע בהשתתפות מומחים ואנשי מקצוע מובילים מהארץ ומחו"ל, והופקה על ידי אנשים ומחשבים.

בדבריו הוא הצביע על נתונים של חברת המחקר NPD, שלפיהם 32% מהגיימרים מציינים שהם משחקים יותר מאז שפרצה מגפת הקורונה.

אסף סלנט, מוביל תחום הגיימינג והסייבר בגוגל קלאוד ישראל. צילום: שרית קוזין סלנט

אסף סלנט, מוביל תחום הגיימינג והסייבר בגוגל קלאוד ישראל. צילום: שרית קוזין סלנט

לצד סלנט, בין משתתפי מושב הגיימינג של הכנס, Boost your Games with Google Cloud, היה גיא שפיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של WideOps, שותפה מובילה של גוגל קלאוד. השניים דנו בכמה מהנושאים החשובים ביותר לחברות גיימינג, שמשפיעים יותר מכל על חוויית המשחק של הגיימרים: שירותי אירוח (Hosting) בתקופה שבה שרתי משחק עוברים יותר ויותר לענן, שירותי פלטפורמה ובקאנד נפוצים, ויכולות מתקדמות לניתוח משחקים – כולל טלמטריה של משחקים, ניתוח ביצועים של שחקן יחיד, ותרחישי למידת מכונה עבור צוותי הפיתוח והשיווק.

"המומחיות של גוגל קלאוד בתחום הדטה עוזרת לחברות הגיימינג להבין את השחקנים שלהן בצורה עמוקה יותר, ולמצות את הנתונים באופן מיטבי, באמצעות יכולות מובנות של בינה מלאכותית ולימוד מכונה. אנחנו מאפשרים לנטר, לעבד ולנתח זרמי אירועים בזמן אמת, כדי לענות באופן מיידי ואפקטיבי לצרכי הגיימרים בחוויית משחק מהירה וחלקה, וכן להפיק מניתוח הפעילות של שחקנים תובנות מקצועיות ועסקיות, שיאפשרו לחברות הגיימינג לשפר את רמת השירות ואת חוויית המשחק שלהן", אמר סלנט.

לממש את הפוטנציאל העסקי מניתוח הנתונים

לדברי שפיר, להרבה מאוד ארגונים, כולל לחברות גיימינג, יש מידע רב שהם לא מודעים אליו או לפוטנציאל העסקי שאפשר להפיק מניתוח שלו. הטכנולוגיה של גוגל קלאוד מאפשרת לעשות זאת בקלות עם אפס שרתים, ולהפיק תובנות עסקיות בעלות ערך עצום לארגון. ״כלים כמו BigQuery, Cloud Pub/Sub ו-Cloud DataFlow מאפשרים לחברות גיימינג לנתח שאילתות ולהפיץ הודעות ועדכונים לגיימרים במהירות מטורפת, ולא דורשים כל ניהול או שרתים מהלקוח – מה שמאפשר גם ביצועים מהירים ויציבים, וגם יעילות אופטימלית ברמה התפעולית והתקציבית", אמר.

גיא שפיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של WideOps. צילום: יח"צ

גיא שפיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של WideOps. צילום: יח"צ

סלנט הציג רשימה מכובדת מאוד של לקוחות מתעשיית הגיימינג, שמשתמשים בפתרונות החדשניים של גוגל קלאוד, בהם רוביו, סגה, ג'לי באטן, פניקס לאבס, יוניטי וקינג. לדבריו, גוגל קלאוד סייעה למשחק הפופולרי Apex Legends להגיע למיליון שחקנים בתוך שמונה שעות מהשקתו, ול-50 מיליון שחקנים שונים בתוך חודש בלבד. ז'אק ארסמוס, המנמ"ר של ענקית הגיימינג קינג, שאחראית ללהיט קנדי קראש וליותר מ-200 משחקים נוספים, אמר כי "התשתית שלנו צריכה לתמוך במאות אלפי חיבורים מקבילים בכל שנייה… לגוגל קלאוד יש את היכולת להתמודד עם הצרכים שלנו".

לסיכום, אמרו סלנט ושפיר, "חברות הגיימינג מבינות היטב את מה שכל גיימר יודע: חוויית השחקן היא החשובה ביותר. השירותים והפתרונות של גוגל קלאוד לתעשיית הגיימינג מאפשרים לחברות להעצים את מפתחי המשחקים שלהן ולספק לקהילת הגיימרים חוויות משחק יוצאות דופן. גוגל קלאוד עוזרת לענקיות הגיימינג לבנות משחקים טובים יותר, ולשפר את חוויית השחקן בעזרת יכולות בינה מלאכותית מתקדמות. היא מאפשרת להפעיל ולנהל בקלות משחקים בעזרת רשת גלובלית של שרתי משחקים ברחבי העולם, ולספק חוויית משחק חלקה ומרובת משתתפים".

אירועים קרובים