תוכן שיווקי

היתרונות והחסכונות בהוצאת תפעול מערכות הליבה לחברה חיצונית

14/10/2020 11:01
שי פרדו, מנהל מחלקת יישומים עסקיים, אלעד מערכות תוכנה. צילום: ויקטור לוי

מערכות ליבה הן הבסיס של כל אופרציה גדולה. בנקים, שדות תעופה, בתי חולים, משרדי ממשלה ואזורים אישיים באתרי אינטרנט – המערכות הללו צריכות להיות פעילות ותקינות בכל רגע נתון, וכאשר זה לא קורה הדבר עולה לחברה הרבה מאוד כסף וגם פוגע במוניטין שלה.

תחשבו על חברת תקשורת סלולרית אשר לא מאפשרת ללקוחות שלה להוציא ולקבל שיחות במשך שעה, שעתיים, יום שלם? הלקוחות ינטשו מהר מאוד, וה-downtime יעלה לחברה כסף רב. מערכות ליבה הן הסיבה שהלקוחות נשארים בחברה, והן הבסיס של כל פעילות הארגון. אתם יכולים לדמיין בנק שלא פעיל כל כך הרבה זמן ולא נפגע מכך?

לכן חשוב שהתחזוקה והתפעול יהיה בידיים של חברה יציבה, מקצועית אשר ניתן לפנות אליה עם כל תקלה, בכל זמן.

הפיכת הוצאה קבועה למשתנה
ארגון תקין משלם משכורות לעובדים רבים לצורך תפעול ותחזוקת מערכות הליבה. המשכורות קבועות, והרבה כסף יוצא מהחברה כל חודש עבור זה, גם אם אין תקלות או צורך תפעולי בכלל. העברת הפיקוד לחברה חיצונית מאפשרת לשלם תשלום קבוע המותאם לצרכים המשתנים – לא משלמים משכורות קבועות לאורך זמן, לא צריכים לשמר אנשי מקצוע יקרים. ולא פחות חשוב – האיכות רק עולה. מקבלים פתרון שניתן לבקר ולדרוש זמני תגובה ושימור ידע לאורך זמן.

שינויים בשוק העבודה
הקורונה הוסיפה אי וודאות לשוק העבודה. חברות מפטרות עובדים, מגייסות עובדים מבחוץ ובעיקר נמצאות בחוסר וודאות לגבי המשך התפעול, דבר העלול להשפיע על היציבות של מערכות הליבה. הוצאת הפעילות והתחזוקה של מערכות הליבה החוצה מאפשרת שליטה מלאה בכל הנוגע לתפעול ותמיכה במערכות חשובות אלו, מבלי להיות מושפעים מ"כוחות" מבחוץ. השליטה נשארת בחברה החיצונית, גם אם בחוץ אי הוודאות תימשך.

ריכוז המידע אצל חברה יציבה ולא אצל איש אחד
אתם מכירים את זה שצריך לבצע שינוי חשוב במערכת הליבה או שיש תקלה ש"רק דוד יכול לטפל בה"? אז מה קרה כשדוד לא נמצא, חולה, או בחופש? אתם לא יכולים להסתמך על אדם אחד עם מערכת שלמה שכל כך חיונית לחברה. כאשר המידע והשליטה אצל חברה גדולה, זה לא משנה איפה דוד, משה או יואל, כי תמיד תקבלו מענה. העבודה מול חברה גדולה, היא עבודה מול מספר אנשים, כך שגם אם אחד מהם לא זמין – יהיו אחרים אשר ימלאו את מקומו. יהיה לכם קשה למצוא מחליף אחד ל"דוד" אז תמצאו מספר מחליפים.

קיום ועדכון שוטף של נהלי רגולציה
השוק משתנה כל הזמן, כמו עם הטכנולוגיה. אם פעם חשבנו ש"פרטיות" הוא מושג נחמד שאפשר לשקף מול הלקוח ואפשר שלא, כוחות רגולטורים היום בעולם מחייבים חברות גדולות לעמוד בנהלי אבטחה, נגישות ופרטיות חמורים. ה-GDPR הוא רק דוגמה אחת לכך. כאשר אתם עוסקים בתחזוקה ותמיכה של מערכות הליבה בחברה, לא תמיד אתם יודעים מה הנהלים הקיימים, בייחוד כשיש עדכון. מעבר של הפעילות לחברה חיצונית יאפשר לכם להיות "עם היד על הדופק" ולהישאר מעודכנים גם בשינויים רגולטורים.

סיכום
ניתן לראות שהעברת פעילות התמיכה והתחזוקה של מערכות הליבה לחברה אחרת, אשר מתמחה בנושא, מאפשרת שליטה בהוצאות ובאיכות השירות והפתרון, ואף מוביל לחיסכון בהוצאות.

אלעד מערכות תוכנה – קיימת כבר 37 שנה בשוק ומספקת פתרונות תכנות, תפעול ושירות למגוון חברות במשק. בין לקוחותיה הנהנים מתמיכה במערכות הליבה ניתן למצוא את: בנק דיסקונט, חברת ארקיע, קבוצת קל אוטו, חברת נמל אילת, בית החולים אסותא, משרד התחבורה ועוד חברות גדולות במשק.

לקבלת פרטים נוספים ושיפור תפעול ותחזוקת מערכות הליבה שלכם יש לפנות לשי פרדו, מנהל מחלקת יישומים עסקיים: [email protected].

אירועים קרובים