תוכן שיווקי

כך הענן של מיקרוסופט מסייע ל-NeoGames להנגיש פתרונות ברחבי העולם

סלע מעבדות תוכנה ערכה בחברה פרויקט מיגרציה מבוסס כלים של ענקית הטכנולוגיה

30/09/2020 14:25
דורון מור, מנהל IT ו-TechOps ב-NeoGames. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

סלע מעבדות תוכנה ערכה פרויקט הערכה (Assessment), אבטחה ומיגרציה בחברת Neogames, המתבסס על כלי ההערכה של מיקרוסופט. הטמעת הפרויקט הובלה על ידי מחלקת ה-TechOps בניהולו של דורון מור, מנהל IT ו-TechOps ב-NeoGames.

Neogames מפתחת פלטפורמות ושירותים אינטרנטיים עבור חברות לוטו ממשלתיות ברחבי העולם. החברה, שקמה לפני למעלה מתריסר שנים, ממוקמת ברמת החייל בתל אביב ומונה כ-320 עובדים, מתוכם 160 בישראל. לקוחותיה הינם גופים ממשלתיים וחברות מורשות בעלות רישיון מממשלות באירופה ובארצות הברית, והיא מציעה להן פתרונות טכנולוגיה ושירותים מלאים למכירת וניהול משחקי לוטו בסביבות האינטרנט הדיגיטליות.

אמיר רגב, מנהל מכירות ענן בסלע מעבדות תוכנה, אמר כי "אנחנו שותפי הענן המובילים של מיקרוסופט. החברה פועלת כבר 30 שנים, ובתוכה חטיבה שהוקמה לפני כחמש שנים, שמונה יותר מ-50 מקצוענים סביב הענן. על לקוחותינו נמנים גופים כגון Namogoo, Logz.io, ארד, כתר פלסטיק, ארגונים מהמגזרים הביטחוני והפיננסי, ועוד".

מה בוצע במסגרת הפרויקט?

רגב ציין כי "Neogames היא החברה המובילה בארצות הברית באספקת שירותי טכנולוגיה לחברות הלוטו הממשלתיות ולבקשתה, ערכנו עבורה פרויקט הערכה, שבו מיפינו את סביבת השרתים המקומית, הרשת והאבטחה, וביצענו מיפוי טופולוגי של השרתים. לאחר מכן בנינו עבורה תוכנית עסקית, ובמסגרתה חידדנו את הממצאים שעלו בהערכה הטכנולוגית ובנינו ארכיטקטורה ב-High Level Design, לטובת מיגרציה מהדטה סנטר המקומי לענן של Azure. אחד הדגשים בפרויקט היה עמידה ברגולציות בתחום הלוטו האלקטרוני, מה שהצריך את התאמת הארכיטקטורה לקונפיגורציית High Availability ברמת אבטחה גבוהה ביותר".

אמיר רגב, מנהל מכירות ענן בסלע מעבדות תוכנה. צילום: יח"צ

אמיר רגב, מנהל מכירות ענן בסלע מעבדות תוכנה. צילום: יח"צ

לדבריו, "עבודתנו המשותפת עם Neogames החלה לפני כשנתיים, עם תחילת המעבר שלה לענן. בתחילה, פעילות הענן של החברה הייתה רק בסביבות הפיתוח והבדיקות. סביבות הפרודקשן עדיין נפרסו ב-On-Premise, או באירוח. במהלך חודש מרץ השנה, בסגר הקורונה הראשון, החברה חתמה על חוזה רב שנתי אסטרטגי עם ממשלת אלברטה שבקנדה, שאיפשר, מבחינה רגולטורית, ביצוע פרויקט בסביבת ענן במדינה זו. ביצענו הערכה לדטה סנטר שלהם והעברנו אותו ל-Azure. כך, בפעם הראשונה Neogames העלתה לקוח 'חי' בענן – בקנדה". "חשוב לציין", הדגיש, "שמיקרוסופט מממנת את כלי ההערכה ואת ימי העבודה של הארכיטקטים שלנו".

רגב אמר כי "לאחר תהליך ההערכה בנינו עבור החברה תוכנית עסקית, שמציגה את הדרך המיטבית לעבור לענן ואת העלויות הנגזרות מכך. ההערכה בוצעה במרץ, במאי החלו הבדיקות ובימים אלה מסתיים תהליך המסירה".

"המעבר", ציין, "מאפשר ל-Neogames לפעול בסביבה עם האפליקציה שלהם ולנהל את שלל המערכות באופן דיגיטלי. בזכות התמיכה של סלע מעבדות תוכנה, המעבר לענן היווה סנונית ראשונה, וכעת אנחנו נמצאים לקראת בחינה ומעבר של סביבות נוספות בארצות הברית ובאירופה".

הוא סיכם באומרו כי "התועלות ש-Neogames קיבלה מהפרויקט הן רבות: צוות ה-TechOps המוכשר שלה קיבל ליווי צמוד מהארכיטקטים שלנו, וצבר ידע וניסיון רב בניהול ופיתוח על גבי פלטפורמת Azure. ניסיון זה מאפשר להתקדם ולהעלות סביבות נוספות. כחלק מהאצת תהליכי הדיגיטל בארגונים רבים שמשבר הקורונה הביא איתו, סייענו להם לעבור מעולם של שרתים לענן ולשירות מנוהל, מתשתית כשירות (IaaS) לפלטפורמה כשירות (PaaS), וכן ערכנו פרויקט מודרניזציה של ה-IT, שזה סוג של 'הדובדבן שבקצפת'. הפרויקט נוהל על גבי פלטפורמת Teams של מיקרוסופט – כל הפגישות היו וירטואליות, והוא נחל הצלחה אדירה".

לדברי איסר אלישקוב, Solution Assessment lead במיקרוסופט ישראל, "מטרת פעילות ההיערכות היא להביא אסטרטגיות מוכחות לניהול ואופטימיזציה של נכסי IT ארגוניים. הפעילות מתבצעת על ידי שותפים מוסמכים ומקצועיים של מיקרוסופט, שמנתחים את הנתונים שנאספים ממערכות הלקוח דרך כלי אוטומציה, שיודעים לנטר, לנתח ולהציג תמונת מראה של נכסי התוכנה הטכנולוגיים שלו".

אלישקוב ציין כי "תוכנית המיגרציה כוללת המלצות הטמעה של פתרונות מידיים, ניתוח איומי סייבר, הכנה למצע של דיון בנושא עלות בעלות כוללת, תוכנית השקעות נכונה לארגון בניהול נכסי התוכנה ועוד".

אירועים קרובים