תוכן שיווקי

SMBiT הקימה תשתית תקשורת אופטית מבוססת נוקיה במוזיאון הסובלנות בירושלים

14/09/2020 12:06
כך עתיד להיראות מוזיאון הסובלנות בירושלים. מקור: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

SMBiT הקימה במוזיאון הסובלנות הנבנה בירושלים תשתית תקשורת Passive Optical LAN מבוססת נוקיה. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה.

הקמת מוזיאון הסובלנות בבירה הינה ביוזמת ובמימון מרכז שמעון ויזנטל, שמפעיל מזה שנים רבות את מוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס. לאור ההצלחה בקליפורניה החליטו במרכז ויזנטל להקים מוזיאון דומה בירושלים. הפרויקט השאפתני, שעלותו נאמדת במיליארד שקלים, יתפרש על שטח של כ-15 אלף מ"ר, בארבע קומות. המתחם יכיל אמפיתיאטרון פתוח לציבור עם 1,000 מקומות ישיבה, בית כנסת, ספרייה, אולמות תיאטרון וכנסים לרבי משתתפים, חדרי הרצאות, מוזיאונים למבוגרים ולילדים, מעלית ל-80 אנשים וגשר שיחבר בין המוזיאון למרכז העיר. את המתחם יצפו קירות זכוכית ענקיים.

לדברי יואב לודמר, מנכ"ל SMBiT, "אנחנו על סף מהפכה המייתרת את התקנות הכבילה מנחושת. עד היום היינו 'כבולים' למרחק של 100 מטרים בכבילת קמפוסים במתגי נחושת. כיום, נכנסנו לעידן חדש של 'הסיב אל שולחן העבודה'. כך, ניתן להביא קצבים גבוהים בתשתית אופטית לנקודות הקצה, עם קצב של יותר מ-1,000 מגה-ביט לשנייה (MBps). כבלי נחושת מתקשים להגיע לרמה שכזו במרחקים אלה".

מהם יתרונות הטכנולוגיה האופטית ומה התרומה של נוקיה לכך?
"הם באים לידי ביטוי בכך שמתייתר הצורך בארונות תקשורת בתוך המבנה. יש רק ארון אחד מרכזי, שבו יושבת המערכת של נוקיה והיא משרתת את כל הארגון בפריסת עשרות אלפי נקודות תקשורת. קמפוס ברמת שכונה או אוניברסיטה, עם אלפי נקודות, מוקם בצורה קלה וזולה יותר מהקמת תשתיות נחושת. הוא מניב חיסכון של עד 50% וגם פשוט לתפעול.

אנחנו רואים תנופה בהקמת פתרונות תקשורת בתצורת Passive Optical LAN. חברות תקשורת בישראל כבר פורסות את הטכנולוגיה הזו ברמה ארצית, לאחר שבחנו אותה לעומק וגילו את היתרונות הטמונים בה. בבניין ובקמפוס, היא מספקת רוחבי פס וקצבים שלא ניתן להגיע אליהם בכבילת נחושת – 2.4 ג'יגה-ביט בזרם יורד ו-1.4 ג'יגה-ביט בזרם עולה. הפתרון מאפשר תשתית אחודה לכל צרכי הארגון, בלא יוצא מן הכלל, ברמת השירות ורוחבי הפס. הסיב האופטי הוא השקעה לשנים רבות, ללא בלאי, והוא יוכל להכיל קצבים עתידים. חיסכון נוסף הוא בנדל"ן: כבר אין צורך בחדרי תקשורת. אם נדרשת הרחבה, הפיצול נעשה ברמת הסיב. כך מתקבלת גמישות הפעלה יוצאת דופן".

מוזיאון הסובלנות העתידי בירושלים - מבט מבפנים. צילום: יח"צ

מוזיאון הסובלנות העתידי בירושלים – מבט מבפנים. צילום: יח"צ

"מדובר בפתרון ירוק", הסביר לודמר. "אין זיהום, אין רעש וצריכת החשמל מצטמצמת. נקודות הקצה מאפשרות בנייה של רשת אחודה ויצירת תשתית תקשורתית לכל צרכי הארגון".

הוא ציין כי "על התשתית במוזיאון הקמנו סביבת HCI לכל שירותי המחשוב, מערכות FW, טלפוניה, חיבור רשת Wi-Fi , שמספק פתרון של סיור מודרך על ידי שירות מבוסס מיקום, מצלמות, בקרת כניסה, ניהול מערכות חשמל ומיזוג אוויר, וכן ניהול חניונים ומעליות. הכול יושב על הרשת. כך ניתן לתת שירותים לכל בעלי העניין בקמפוס".

לסיכום אמר לודמר ש-"אנחנו מובילים את התחום הזה גם בעולמות ארגוני האנטרפרייז וגם בתחום החינוך. הרמנו קמפוסי תקשורת כאלה ביותר מ-100 בתי ספר וערכנו עשרות רבות של פרויקטים דומים בקמפוסים ברחבי תל אביב-יפו ובעיריות נוספות. הטכנולוגיה כובשת את מקומה כפתרון זול ואיכותי".

"מהפכה בעולם התקשורת – ובהוצאות התקשורת"

תמר אוסטר, מנהלת פעילות ארגוני אנטרפרייז בנוקיה ישראל, אמרה כי "מדובר במבנה בשטח של יותר מ-15 אלף מ"ר, עם צרכים תקשורתיים ענפים שלא תוכננו עבור חדרי תקשורת, ולכן, הפתרון שבנינו היה היחידי ליישום. מוצרי נוקיה בנויים בשני מרכזים – אקטיבי ופסיבי, עם זמינות גבוהה וחיבור HyperConverged. נדרש לתכנן את מערך התקשורת מוקדם ככל האפשר, כדי לחסוך את עלות בניית תעלות התקשורת".

תמר אוסטר, מנהלת פעילות ארגוני אנטרפרייז בנוקיה ישראל. צילום: יח"צ

תמר אוסטר, מנהלת פעילות ארגוני אנטרפרייז בנוקיה ישראל. צילום: יח"צ

לדבריה, "הדגמנו בארגונים חסכון של עשרות אחוזים ב-Capex לציוד הקצה וההקמה וב- OPex לתפעול והוצאות שוטפות לאורך שנים. תשתית Passive Optical LAN מייצרת מהפכה בהוצאות התקשורת".

הצטרפו לסמינר המקוון של ה-Association for Passive Optical Lan ב-23 בספטמבר, כדי להרחיב את הידע שלכם כיצד פועלת רשת LAN אופטית פסיבית גם מעבר ליסודות הבסיסיים. הוובינר יעסוק באופן שבו POL מקשר בין אלמנטי אינטרנט של הדברים ובקישוריות בניין חכם על פני סיבים, כולל כל סוגי האודיו, הווידיאו והאלחוטי הארגוני.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים