אימוץ מואץ של פתרונות IoT ארגוניים מעלה את רמת החשיפה להתקפות

מחקר חדש מבית אקסטרים נטוורקס מעלה, כי ארגונים המשלבים מכשירי IoT בעסקיהם עשויים להיות פגיעים יותר להתקפות מבוססות IoT

25/08/2020 12:39
אלי קנדל, מנהל פעילות אקסטרים נטוורקס בישראל ורומניה.

מחקר חדש מבית אקסטרים נטוורקס (Extreme Networks) מעלה, כי ארגונים המשלבים מכשירי IoT בעסקיהם עשויים להיות פגיעים יותר להתקפות מבוססות IoT.

הסקר, אשר כלל 540 אנשי IT ממגוון ענפי תעשייה בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, מצא, כי כ-84% מהארגונים שנדגמו משתמשים באופן שוטף במכשירים משולב IoT, המחוברים לרשתות הארגוניות שלהם.

מבין הארגונים שאישרו כי הם משתמשים בציוד משולב IoT אישרו 70%, כי הם מודעים לכך, שקיימת הסתברות לפריצות או לפחות לניסיונות לפריצה באמצעות מכשירים אלו, אך למרות כך יותר ממחציתם דיווחו, כי אינם משתמשים באמצעי אבטחה ייעודיים כדי למנוע זאת, מעבר לשינוי סיסמאות ברירת המחדל אשר התקבלו עם אותם מכשירים.

מכשירי IoT הם עדיין יעד מרכזי להתקפות סייבר. מיקרוסופט תבצע את אבטחת ה-IoT באמצעות Azure Sphere.

עוד עולה מהדו"ח, כי 9 מתוך 10 אנשי IT בארגונים שנדגמו אינם בטוחים כי הרשת שלהם מאובטחת לחלוטין מפני התקפות או הפרות רשת. הענפים אשר דיווחו על החשש הגדול ביותר בהיבטי אבטחת הרשת הארגונית הם: ענף השירותים הפיננסיים – 89% מהם דיווחו, כי הם לא בטוחים שהרשתות שלהם מוגנות ברמת ביטחון נאותה, ענף הבריאות – 88% וענפי השירותים המקצועיים – 86%.

אימוץ IoT מוגבר

אחת הסיבות העיקריות לכך שההתקפות מבוססות IoT גברו לאחרונה נובעת מאימוץ עולמי מוגבר של מכשירים מבוססי IoT לשימושים ארגוניים. מהסקר עולה, כי כ-83% מהארגונים ב-EMEA וכ-85% בצפון אמריקה פורסים ומטמיעים בעת הזאת מכשירי IoT.

עם התגברות המודעות לאיום הנשקף ממתקפות IoT, ארגונים בוחנים שיטות חדשות לשליטה ברשתות, כך עולה מהדו"ח.

עוד עולה מהסקר, שכ-7 מתוך 10 (68%) מהנשאלים מעדיפים שהגישה לרשת תנוהל מהענן – נתון שמחזק את הערכתה של אקסטרים נטוורקס, אשר צופה כי יותר ממחצית ממערכות הרשת הארגוניות יעברו לרשתות מבוססת SaaS עד סוף 2023.

אימוץ ארגוני של IoT/OT, בשילוב עם עלייתם המהירה של מחשוב ענן וקצה, מרחיב באופן מסיבי את פוטנציאל ההתקפה, אך האיום הגדול ביותר בתחום אבטחת הסייבר כיום הוא האינרציה. נתוני הסקר מוכיחים באופן ברור וחוצה מגזרים, כי אנשי ה-IT בארגון אינם בטוחים באבטחת הרשת שלהם.

למרות זאת, ארגונים רבים עדיין סומכים על אותם כלי אבטחה מדור קודם, טרום מכשירי ה-IoT, שעליהם הם מסתמכים מזה שנים רבות. אנו באקסטרים נטוורקס מאמינים, כי קיים צורך בפתרונות אבטחת רשת רב שכבתיים, דוגמת הפתרון הייחודי שלנו לסביבת IoT, המספק את אבטחת הרשת בצורה מרכזית ומציע פתרון אמיתי ועדכני לארגון המודרני וההיברידי.

אבי בן שבת, מנכ"ל IPT Mobile, נציגת אקסטרים נטוורקס בישראל, מסר, כי "אקסטרים נוקטת גישה משולבת ורב שכבתית לאבטחת הרשת ונראות ההתקנים, באופן המשלב את הרמה הנכונה של אוטומציה ובקרות מבוססות מדיניות – זאת כדי לנהל בצורה האופטימלית את הסביבה שהולכת ונעשית מורכבת יותר ויותר".

מידע נוסף ניתן למצוא בקישור זה.

בתאריך ה-8.9.2020 תקיים החברה הדרכה אונליין בנושא זה עבור לקוחות ושותפים. ניתן להירשם בקישור זה.

 

הכותב הוא מנהל הפעילות בישראל ורומניה בחברת אקסטרים נטוורקס.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים