תוכן שיווקי

"ההוראה צריכה להתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי"

ד''ר תומר סיימון, סמנכ''ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל, מסביר מדוע המשבר הביא לגידול בשימוש בפלטפורמת השיתופיות של הענקית מרדמונד, ומה היתרונות הגלומים בה

01/04/2020 13:09
ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

כתב: הילל יוסף.

"המצב והמשבר הנוכחי מחייבים ארגונים להתמודד עם מציאות שונה מאד, בתנאי אי ודאות גבוהה – ולאפשר למידה מרחוק למשתמשים – תלמידים, סטודנטים ועובדי ארגונים. ארגונים שהכינו את עצמם מראש למצב, מוכנים הרבה יותר להתמודדות עם המשבר כיום. מיקרוסופט פועלת להנגשת פלטפורמת השיתופיות שלה בחינם עבור כל ארגון הרוצה התייעלות בצד שיתופיות ועבודה מרחוק", כך אמר ד"ר תומר סיימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל.

לפני כשבוע מיקרוסופט ציינה 3 שנים להשקת Teams, פלטפורמה המאחדת את כל שירותי ה-Productivity היומיומיים של המשתמשים לסביבת עבודה אחת – דואר, פגישות וידיאו, שיחות ועבודה על קבצים משותפיה. החברה חשפה פיצ'רים חדשים וגם את כמות המשתמשים, ההולכת וגדלה.

"טכנולוגיות הרשת הביאו לאפשרות לצרוך תוכן מרחוק ומשם זה התקדם ללמידה מקוונת", הסביר ד"ר סיימון. "למידה מרחוק היא קטגוריית העל, ובתוכה, אחד הסוגים הואe-Learning . אנו רואים מהלך מקיף להטמעת כלל הטכנולוגיות".

לתחום, הסביר, "יש שני היבטים. האחד, שילוב למידה מרחוק לטובת חולים ומוגבלים פיזית. השני, לאפשר להתמודד עם אירועי קיצון, המונעים הגעה לבית הספר, עם רציפות תפקודית למערכת החינוך. ללמד באונליין זה לא כמו ללמד מול כיתה: הפדגוגיה ושיטות ההוראה נדרשות להתאים עצמן לפלטפורמה הטכנולוגית. מורים מובילים יודעים למנף את הפלטפורמה כדי להטמיע שיטות הוראה מותאמות, ולנצל את האינטראקטיביות. יש להבדיל בין צפייה בטלוויזיה, מה שמכונה 'הישענות לאחור', בכורסה, ובין עבודה מול מחשב, אז זו 'רכינה קדימה'. אסור לפספס את התלמידים: יש לנצל את הפלטפורמה והלימוד המקוון כדי שההוראה לא תהיה פסיבית, להפעיל את הלומדים, לעבוד בצורה אינטראקטיבית, לערוך סקרים, לשתף מסמכים וטקסט".

קהל יעד שני, ציין ד"ר סיימון, "הוא סטודנטים. הפלטפורמה מאפשרת רב-שיח, קבוצות למידה, שיתוף חומר ועבודה משותפת על מטלות, חיברות, יכולת שאלת שאלות, גישה למרצים ולמקורות ידע, התעמקות בלימוד עצמו ולא בכתיבת דברי המרצה, בשל יכולת תמלול ההרצאות, הנגשה של לינקים. עוד יש יכולת לחבר את כלל הלמידה במקום אחד – עם לוח שיתופי. כך מתהדק הקשר של הסטודנטים לתהליך הלמידה".

לדבריו, "מעבר ללמידה וחוויית הלימוד המתאפשרות בעזרת הפלטפורמה הדיגיטלית, דוגמת Teams – המשתמשים בה מקבלים ערך מוסף נוסף. מדובר באוריינות הדיגיטלית, הכוללת את הכישורים והמשמעת של עבודה ושימוש בכלים דיגיטליים. אוריינות דיגיטלית היא אחד מהכישורים הנדרשים של העובדים החדשים, לאור השינויים בשוק העבודה. מערכות החינוך וההשכלה הגבוהה יכולות לקבל ערך כפול משימוש בפלטפורמות למידה מרחוק, שיעניקו לתלמידים ולסטודנטים כישורים מעשיים ורלוונטיים מאוד לקריירה שלהם".

קהל היעד השלישי, אמר ד"ר סיימון, "הוא העובדים, ולא רק בארגוני היי-טק. העובדים מונגשים בפלטפורמה למגוון תכנים, כולל הרצאות פרונטליות, עם יכולת ליצור קהילות ידע. מחקרים מראים כי עובדים מבזבזים בין 25-38% מזמנם בחיפוש אחר מידע, מקורות מידע ובעלי ידע. Teams מייעלת את העבודה משמעותית ומאפשרת גישה ישירה ובלתי אמצעית למקורות הידע ולמומחים בארגון".

הוא הוסיף כי "בכל קהלי היעד, הדגש הוא על מינוף האינטראקטיביות, כי הידוק הקשר של המשתמשים לאוניברסיטה, לבית הספר ולארגון – מאד חשוב. את כלל תהליכי העבודה והלימוד עוטפים רכיבי אבטחת מידע והגנת הפרטיות".

"יותר מ-44 מיליון משתמשים ברחבי העולם מנצלים את יכולות Microsoft Teams. מדובר בזינוק של יותר מפי 2 בתוך שבועות ספורים. ההיקפים הללו אינם מפתיעים, והם משקפים את המעבר המסיבי לעבודה מרחוק וללימוד מהבית, ואת הצמא של הציבור לפלטפורמה", ציין ד"ר סיימון.

"הדיגיטל הפך לתשתית קיומית בארגונים ומאפשר לפעול בשגרה ובחירום", סיכם. "המשבר יאיץ את ההטמעה של פלטפורמות כמו שלנו. הפלטפורמה מאפשרת לעבוד וללמוד על גבי כל רכיב, על כל מערכת הפעלה – ומכל מקום".

אירועים קרובים