תוכן שיווקי

משבר הקורונה: חמשת כללי הזהב להמשכיות עסקית – והיתרונות ליום שאחרי

כיצד נערכים במהירות וביעילות למצב החדש ומאפשרים לעובדים רבים לעבוד מהבית בתוך פרק זמן קצר ביותר?

31/03/2020 13:30
פתרון מאובטח - כדי שאפשר יהיה לעבוד מהבית בנוחות. צילום אילוסטרציה: BigStock

עכשיו, יותר מתמיד, ארגונים נדרשים לספק לעובדים גישה מרחוק לסביבת העבודה הארגונית. האתגר רק גדל לנוכח ההחמרה המהירה במצב וההכרח לשלוח בבת אחת עובדים רבים לעבוד מהבית, בתוך פרק זמן קצר ביותר. מצב זה מייצר עומסים גבוהים על מחלקת התמיכה בארגון, גורם למחסור בציוד קצה (דוגמת מחשבים ניידים עמם יוכלו העובדים לעבוד מהבית) וחושף את הארגון לפרצות אבטחה חמורות.

חשוב לציין כי לאחר סיום מצב מיוחד זה, הניסיון שנצבר בארגונים בעבודה מרחוק והיתרונות שהם יפיקו מכך, אופן עבודה זה ימשיך להיות אתנו, ויתקבע כחלק מדרך העבודה הארגונית. מובן כי פריסה מתאימה עם התשתית הראויה תשפיע מאוד על שביעות הרצון ויעילות הארגון למשך שנים.

איך אפשר להתמודד עם אתגרים אלה ולייצר המשכיות עסקית, בצורה מהירה ויעילה? לפניכם חמישה כללים שמאפשרים זאת.

כלל 1#: להתחבר לסביבת העבודה מכל מכשיר ובצורה מאובטחת

עובדי הארגון מתחילים לעבוד מהבית בבת אחת, מבלי שלארגון היה זמן להיערך ולספק לכולם מחשבים ניידים? יצירת המשכיות עסקית תלויה במידה רבה ביכולת לספק להם גישה לסביבת העבודה הדיגיטלית מכל מחשב, סמארטפון או טאבלט. כאן נכנס לתמונה Citrix Virtual Apps and Desktops – פתרון הווירטואליזציה של אפליקציות ושולחנות עבודה המוביל בשוק, עם מאות אלפי לקוחות מסביב לעולם, ובכלל זה בישראל. פתרון זה מעניק גישה לסביבת העבודה מכל מקום, מכשיר וזמן, ובעל ההרכב הגבוה ביותר של שכבות אבטחה והגנה. צורה זו משחררת את הארגון מהצורך לחלק מחשב נייד לכל עובד. בנוסף, ה-Citrix ADC (ה-Netscaler לשעבר) מאפשר לאבטח את ההזדהות והכניסה לאפליקציות ושולחנות העבודה הווירטואליים כרכיב Proxy ואיזון עומסים.

כלל 2#: הוספה מהירה של כמויות משתמשים גבוהות

הצורך לאפשר לעובדים רבים לעבוד מהבית בפרק זמן קצר מייצר עומסים גבוהים על מחלקת התמיכה, שצריכה להגדיר בצורה פרטנית את החיבור של כל עובד ועובד. עומסים אלה יכולים להוביל למספר תרחישים: התרחיש הראשון הוא זמן תגובה ארוך, שלא מאפשר לחלק מהעובדים לעבוד מהבית ובכך פוגע ביכולת ההמשכיות העסקית. זאת ועוד, התמיכה לאורך זמן בכמות מתחברים גדולה תיצור משברי אמון וקריסת מערכות. התרחיש השני הוא ויתור על ההגדרה הפרטנית, שחושף את הארגון לפרצות אבטחה.

הפתרון של סיטריקס מאפשר חיבור מהיר של העובדים לסביבת העבודה הדיגיטלית תוך שימוש בתשתית הקיימת, ללא צורך להוסיף עוד כלי ניהול או להשקיע משאבים מרובים בחיבור פרטני.

כלל 3#: יצירת גישה מאובטחת למשאבי הארגון

גישה למערכות הארגון מהבית עלולה לחשוף אותן לפרצות, וירוסים ותוכנות ריגול, שיעמידו בסכנה את המידע הארגוני ואת ביצועיו. זאת, לצד דליפה של מידע חיוני מפתחי הארגון. איך אפשר למנוע את כל אלה?

הפתרון של סיטריקס מאפשר להזרים אפליקציה או שולחן עבודה למשתמש הקצה מבלי לסכן את המידע הארגוני: המידע לא מגיע אל תחנת המשתמש ולא יוצא מהארגון, מלבד הסטרימינג של המסך. מנגנון נוסף המייצר אבטחה מרבית הוא השימוש בפרוטוקול ICA/HDX – פרוטוקול ייחודי עם מגוון אפשרויות שליטה על התעבורה, שהופכות אותו לבעל הביצועים הטובים ביותר והמאובטח ביותר בהשוואה למתחרים.

בנוסף, חיבור משתמשים מתבצע דרך ה-Citrix ADC (כאמור, ה-Netscaler לשעבר), המשמש הן כמנגנון הזדהות רב גורמים והן כ-Reverse proxy, באופן שמבטיח חשיפה מבוקרת ומאובטחת למשאבי הארגון.

כלל 4#: מתן גישה רציפה לעובדים מרחוק

כמות גבוהה של עובדים מהבית מקבלים גישה למשאבי הארגון, באופן שעלול ליצור עומסים על התשתיות, להאט את זמן התגובה ולפגוע בתפוקות העובדים. מכאן גובר הצורך בפתרונות לוויסות והפחתת עומסים. אחד מפתרונות אלה הוא SSL Offload, שמוריד את עומס תעבורת ה-SSL משרתי הבק אנד, על ידי הסטת התנועה דרך Reverse Proxy. הסטה זו מאפשרת לשרתי הבק אנד לספק שירות מיטבי לכלל העובדים מרחוק.

כלל 5#: קלות ונוחות השימוש

אחת הדרכים להקל על העובדים ולאפשר להם לעבוד מרחוק בקלות היא באמצעות שימוש במנגנון SSO לצורך הזדהות חד פעמית. לאחר ההזדהות הראשונית, יוכל העובד לעשות שימוש בשאר המערכות הארגוניות, ללא צורך להזין סיסמאות נוספות.

קבוצת אמן וחברת אינוקום מאפשרות לארגון להטמיע את הפתרון של Citrix Virtual Apps and Desktops בשילוב Citrix ADC (ה-Netscaler לשעבר), ולהיערך במהירות וביעילות לעבודה מרחוק של מספר עובדים רב. כל זאת, ללא התפשרות על אבטחת מידע, ביצועים וחוויית המשתמש.

נשמח לשוחח. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים