תוכן שיווקי

לוג'יקל BI הטמיעה מערכת בינה עסקית מבוססת Qlik-sense בתנועת הצופים

המערכת החדשה מותאמת במיוחד לאופי הארגון והוטמעה כחלק מתהליך חדשנות שעוברת תנועת הצופים

05/12/2019 10:47
לוג'יקל BI

חברת לוג'יקל BI מאור יהודה, המתמחה בהטמעת מערכות בינה עסקית וביג דטה, העלתה לאוויר לאחרונה מערכת בינה עסקית בתנועת הנוער הצופים.

המערכת החדשה, שהוטמעה כחלק מתהליך התייעלות של הצופים, עונה על הצרכים הייחודיים של הארגון, שמפעיל כ-100,000 חניכים בפריסה ארצית במסגרות הבלתי פורמליות, ומעניק לחניכים מסגרת חינוכית הכוללת טיולים, פעילויות העשרה חינוכיות, ועוד.

המערכת שהטמיעה לוג'יקל BI נועדה לסייע למקבלי החלטות לקבל תמונת-על מדויקת, וכך מאפשרת להם לראות את התמונה המלאה. המערכת כוללת שני מודולים עיקריים, האחד: מודול תקציבי-פיננסי, שמאפשר לתכנן את התקציב, לנתחו ביעילות כדי למקסם את ניצולו על מנת לעמוד ביעדים שהוגדרו מראש. המודול השני:  מודול לוגיסטי, נותן מענה לכל ההיבט הלוגיסטי שכרוך בניהול המפעלים של הצופים, דוגמת רישום חניכים, הסעות, ניהול רכש, ניהול מחנות ועוד.

שלמה הרשקופ, מנכ"ל לוג'יקל BI. צילום: יח"צ

שלמה הרשקופ, מנכ"ל לוג'יקל BI. צילום: יח"צ

שלמה הרשקופ, מנכ"ל לוג'יקל BI: "פיתחנו עבור הצופים מערכת ייעודית שמארגנת את מסד הנתונים הגדול בארגון, כדי שיוכלו להפיק דו"חות עדכניים בזמן אמת, לערוך השוואות ולנתחם. המערכת מאפשרת הן לדרגים הניהוליים והן לדרגים הביצועיים כלים של בקרה, שליטה וזיהוי מגמות, ביניהם: הפקת דו"חות מפורטים ומעודכנים אונליין, דו"חות חריגים, הפקת נתונים על פי קטגוריות כמו גיל, אזור גיאוגרפי ועוד. כמו כן, המערכת מאפשרת לנתח את הנתונים בקלות ולהציגם ויזואלית, כך שניתן לבצע השוואה ולהתייעל בהיבטים התקציביים והלוגיסטיים".

יוסי רוסט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של לוג'יקל BI, אמר כי "הפתרון שהוקם עבור הצופים עושה שימוש ביכולת האסוציאטיבית המתקדמת שמוטמעת במוצרי Qlik, על מנת לספק תמונת מצב של 360 מעלות אודות פעילות הארגון ולהעניק לו שכבה מתקדמת של Insights מעל הדו"חות התפעוליים שלו. במסגרת הפרויקט נעשה שימוש גם בפורטל ארגוני שהוקם על בסיס ה-NPrinting (מוצר ההפצה של Qlik), שמאפשר לדרגי השטח השונים לגשת למגוון דו"חות מתקדמים בזמן אמת".

עוד מציין רוסט כי "הפרויקט הובל על ידי מנחם פרדני, ראש צוות ומנהל פרויקטים בכיר בלוג'יקל BI, והוא עדות לכוח האדם האיכותי הקיים בחברה, אשר נמצא בחוד החנית הטכנולוגית בעולמות ה-BI והביג דטה".

תנועת הצופים (ע"ר) מתייעלת כל הזמן והטמעתה של מערכת בינה עסקית היא חלק מתהליך זה. בעזרת הכלים החדשים תוכל לעמוד בתחזיות ולפעול בשקיפות.

מירית בר-אור, מנהלת מערכות המידע בצופים: "תנועת הצופים היא תנועה הנוער הגדולה בישראל, המציינת השנה 100 שנים להיווסדה. התנועה מנהלת פעילויות חינוכיות לכ-100 אלף חניכים בכל הארץ ונמצאת בתהליכי התייעלות ושיפור תמידיים. כחלק מהעניין, ומתוך הרצון לפעול בשקיפות וביעילות מירביים בארגון כה גדול ומסועף, בחרנו להטמיע מערכות בינה עסקית המאפשרות לנו לנתח בזמן אמת את הנתונים. המערכת גם תאפשר לנו להיערך בצורה יעילה ונוחה יותר לקראת מפעלי הקיץ הקרובים, וכמובן בפעילויות השוטפות לאורך השנה כולה".

אירועים קרובים