תוכן שיווקי

פלאפון מציגה: תעשייה חכמה במרחק נגיעה

ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, אמר בכנס IoT Networking: "תעשייה חכמה (Industry 4.0) היא אחד התחומים המבוקשים בעולם התעשייתי, שהולך ומשנה פניו"

25/07/2019 14:40
שירות ה-IoT Networking של פלאפון

פלאפון קיימה באחרונה כנס שני בסדרת מפגשי IoT Networking בנושא תעשייה חכמה, בו חשפה בפני הבאים את מגוון השירותים והפתרונות שמציעה החברה עם הכניסה למהפכה התעשייתית הרביעית. בפורטפוליו החברה לתחום זה נמצאים החל מקמפוסים ומבני תעשייה חכמים, תקשורת ארגונית באמצעות PTT, שירות Smart Data וכן הוצג פתרון חדש לעסקים – IoT In a Box.

בכנס לקחו חלק נציגים מארגונים מובילים במשק, מתעשיות שונות: תשתיות מים ושפכים, נמלים, בטון, רפואה, פלסטיקה ועוד.

"הקפיצה הבאה בשוק העסקי – הכניסה לעולם ה-IoT"

ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, פתח את הכנס ואמר כי "התעשייה החכמה (Industry 4.0) מדברת על חיבור מפעלים תעשייתיים לאינטרנט של הדברים. זאת, תוך שילוב אלמנטים חדשניים של טכנולוגיה דיגיטלית, בדגש על תפעול חכם ואינטגרטיבי, שמטרתם לייעל את תהליכי הייצור ולסייע למפעלים לעמוד בתחרות הבינלאומית".

אייבי הוסיף כי "אנחנו צופים שהקפיצה הבאה בשוק העסקי תהיה הכניסה לעולם ה-IoT, כאשר קצב הגידול בו יהיה פי שניים מאשר זה של השוק הפרטי". לדבריו, "מדובר בהכרח ממשי ועסק שלא ידע לצעוד אל הקדמה יישאר מאחור, יאבד מהרלוונטיות שלו ויפסיק להיות שחקן משמעותי בשוק שבו הוא פועל".

עסקים קטנים? כך תחסכו מכם מכה אנושה

בהמשך, גלית מור-משורר, מנהלת אגף שיווק עסקי וערוצי הפצה בפלאפון, הרחיבה ואמרה כי החברה "נותנת פתרון מקצה לקצה, שמותאם לכל לקוח. כל עסק מהווה עבורנו הרפתקה חדשה. זו מיומנות לקחת את כל המרכיבים והגורמים הרלוונטיים ולדעת לשכלל אותם לכדי פתרון המותאם ללקוח הקצה".

מור-משורר הציגה את מוצר ה-IoT In a Box של פלאפון וציינה כי מדובר בפתרון אפקטיבי בעלות מינימלית, שיכול למנוע הוצאות לא צפויות, שעלולות להוות מכה אנושה לעסק קטן. כך, היא תיארה מקרה שבו בעל מסעדה יצא לחופשת סוף השבוע, שבמהלכה מקרר הבשר התקלקל. עם שובו, היה עליו לזרוק בשר בשווי של 30 אלף שקלים. עם התקנת חיישן על המקרר, ששולח התראה בזמן אמת על כל חריגה מהטמפרטורה הקבועה, ניתן היה לפקח ולטפל במקרה באופן מידי, ולהציל עשרות אלפי שקלים.

בחלקו השני של הכנס סקר אילן אלתר, הבעלים והמנכ"ל של אלתרנט, את שורשי המהפכה הרביעית בתעשייה. מדובר ביוזמה של ממשלת גרמניה, שבאה לפתור את החשש מהיעלמות התעשייה ובפועל יצרה מתודולוגיה. לדבריו, "עסקים צריכים לשאול את עצמם בכל יום איך הם מייצרים טוב יותר, מהר יותר, פרסונלי יותר ובסוף – איך לא נשארים עם סחורה שוכבת על המדף". הוא הוסיף כי "ה- Industry 4.0 הוא אמנם רעיון שנולד בגרמניה, אבל מדובר בסוגיה שמעסיקה את המגזר התעשייתי בכל העולם".

מימין: גלית מור משורר, מנהלת אגף שיווק עסקי וערוצי הפצה בפלאפון; אילן אלתר, המנכ"ל והבעלים של אלתרנט; ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון; ואמיר שוורץ, משנה למנכ"ל קומפיוטרגרד. צילום: אידן בן ישי

מימין: גלית מור משורר, מנהלת אגף שיווק עסקי וערוצי הפצה בפלאפון; אילן אלתר, המנכ"ל והבעלים של אלתרנט; ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון; ואמיר שוורץ, משנה למנכ"ל קומפיוטרגרד. צילום: אידן בן ישי

בכנס אף הוצג שיתוף הפעולה בין פלאפון לקומפיוטרגרד, שבמסגרתו מונגשים פתרונות IoT של בלוויז'ן הבינלאומית, שבבעלות HID. אמיר שוורץ, משנה למנכ"ל קומפיוטרגרד, הסביר על יישומן של הטכנולוגיות בתעשייה החכמה. לדבריו, "האסטרטגיה המנחה בהפיכת מפעל לתעשייה חכמה היא להתחיל מלמטה, להקשיב לעובדים בשטח ולשאול אותם עם אילו בעיות הם נאלצים להתמודד". שוורץ סיפר על הטכנולוגיות שמאפשרות ניטור של כל מכונה במפעל, וכיצד באמצעות מעקב אחר ויברציה וטמפרטורה ניתן לחזות את אורך חייו. הוא הוסיף כי "היכולות המשותפות הללו הביאו לכך שבמספר פרויקטים כבר ביום הראשון להתקנה, החיישנים הפשוטים התריעו על תקלות מהותיות מראש ובכך חסכו למפעלים כסף רב".

אייבי סגר את הכנס וציין כי "נושא התעשייה החכמה נשמע ככזה שמצריך השקעת משאבים וזמן רבים מדי, בעוד שבפועל, הפתרונות הקיימים כיום, כמו אלה שפלאפון מציעה, מביאים זאת לכל מפעל ועסק בצורה פשוטה ונגישה ביותר".

למידע נוסף ניתן ללחוץ כאן.

אירועים קרובים