תוכן שיווקי

המרכז הרפואי אסף הרופא הטמיע את פלטפורמת השו"ב Foglight של Quest

05/02/2019 11:26
חדר המיון של המרכז הרפואי אסף הרופא על שם יצחק שמיר. צילום: Aharofe, מתוך ויקיפדיה

המרכז הרפואי אסף הרופא על שם יצחק שמיר הטמיע את פלטפורמת Foglight של חברת התוכנה Quest לשליטה ובקרה על תשתיות המחשוב. עוד כללה ההטמעה מהלך מקביל ליישום הפלטפורמה במרכז הלאומי לרפואה משפטית שבאבו כביר.

פלטפורמת Foglight של Quest מיועדת לספק למנהלי תשתיות המחשוב ואבטחת המידע יכולות ניהול וניטור הביצועים של מערך תשתיות ה-IT, המספקים, במקרה של אסף הרופא, שירותי מחשוב לכ-4,000 משתמשי מחשב וכ-2,700 תחנות עבודה. סביבת התשתיות במרכז הרפואי כוללת מאות שרתים המייצרים את תשתיות המחשוב בארגון, ואשר סופקו על ידי מגוון יצרניות מובילות.

ההטמעה בוצעה על ידי חברת האינטגרציה ACS – שותפה עסקית וטכנולוגית של Quest. זאת, כחלק מהסכם מסגרת לאספקה של פתרונות Quest שקיים מול משרד הבריאות ומיושם בבתי החולים הממשלתיים.

אסף הרופא הנו הרביעי בגודלו במערכת בתי החולים הממשלתיים בישראל, ומשרת אוכלוסייה של כמיליון תושבים באזור המרכז והשפלה. התלות במערכות ה-IT הנה קריטית להפעלת המערכות הרפואיות, הניהוליות והאדמיניסטרטיביות של המרכז הרפואי, ולהמשכיות תפעול סדיר בשגרה ובחירום. מכאן נגזר היעד להבטיח את הפעילות התקינה של תשתיות המחשוב, ברמת ביצועים גבוהה ומסביב לשעון.

מכלי שו"ב ייעודיים למערכת אחת כוללת

קודם להטמעתה של פלטפורמת Quest לא הייתה קיימת באסף הרופא מערכת שליטה ובקרה מרכזית לניהול ולניטור תשתיות המחשוב, כאשר לכל אחד מרכיבי תשתיות המחשוב היה כלי שו"ב ייעודי. התוצאה הייתה שלמנהל תשתיות ה-IT במרכז הרפואי חסרה ראייה אחודה ומרכזית של ביצועי התשתיות, הפתרונות השונים היו חסרי יכולת אינטגרציה ביניהם, יכולת ראיית העומק שלהם הייתה פשוטה ולא התאפשר תחקור עומק של בעיות או תקלות שנוצרו.

פלטפורמת השו"ב של Quest נבחרה בשל יכולתה לספק פתרון רחב, אחוד וכולל לניטור וניהול כלל החלקים המרכיבים את תשתיות המחשוב הארגוניות, היכולת של פלטפורמת Foglight לספק תוך זמן קצר תחקור מתקדם של תקלות והיכולת שהיא מאפשרת להשיב את המערכות במהירות לעבודה תקינה.

טל אביטן, ה-CTO וממונה אבטחת המידע והסייבר במרכז הרפואי אסף הרופא. צילום: יח"צ

טל אביטן, ה-CTO וממונה אבטחת המידע והסייבר במרכז הרפואי אסף הרופא. צילום: יח"צ

טל אביטן, ה-CTO וממונה אבטחת המידע והסייבר במרכז הרפואי אסף הרופא, ציין כי "המערכת של Quest מאפשרת לנו לייצר תמונת מצב של כלל תשתיות המחשוב ומסייעת לנו לייצר רצף תפעולי של המרכז הרפואי. אלה ערכים בעלי חשיבות קריטית לתפקוד השוטף והאופטימלי של המרכז הרפואי והמכון לרפואה משפטית".

גיל באומל, מנהל הפעילות העסקית של Quest בישראל, אמר ש-"פלטפורמת Foglight מספקת פתרון לסביבות של היום ולאלה של המחר. עם תמיכה בסביבות ענן, היברידיות ואון פרמיס, ובסביבות קוד פתוח, שהפכו נפוצות במגזר הארגוני, מנהל התשתיות בארגון יכול להתנהל בצורה שקטה ובטוחה, ולדעת שיש לו פתרון אחוד ומלא, שמנטר את הביצועים של כלל מערכות תשתיות ה-IT".

לדברי אבנר בשארי, מנכ"ל ומייסד ACS, "מדובר בהטמעה של פתרון שמיועד לאפשר לשמור על זמינות המערכות הטכנולוגיות של בית החולים. בסופו של דבר, הפתרון של Quest מיועד לאפשר לתת שירות טוב יותר, לרווחתם של החולים והמטופלים".

סוויטת Foglight של Quest

סוויטת פתרונות Foglight של Quest הנה מהמובילות בתחום הניטור והניהול של תשתיות המחשוב הארגוניות, והיא מסייעת באופטימיזציה של ביצועי התשתיות והמערכות. הסוויטה כוללת יכולות בתחומים של: ניטור עוצמתי לסביבות בסיסי נתונים מגוונות, כולל SQL, אורקל, DB2, סאפ ובסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח או סביבות NoSQL, דוגמת MySQL ,PostgreSQL ,MongoDB או Cassandra; ניטור סביבות ענן דוגמת Azure או AWS; ניטור, ניהול ואוטומציה של סביבות ה-וירטואליזציה דוגמת VMware או Hyper-V; וניטור סביבות Active Directory ו-Exchange.

אירועים קרובים