תוכן שיווקי

פריצת דרך בניהול תשתית המחשוב הארגונית

27/12/2018 13:15
עמי אברהם, מנהל התפעול הראשי של קורלטה. צילום: יח"צ

כתב: עמי אברהם, מנהל התפעול הראשי של קורלטה.

במשך שנים רבות, מערך התשתית הארגונית היה ידוע כעולם טכנולוגי מורכב, המייצר עלויות גדולות מאוד ברמות ה-Capex וה-Opex, וכן על תזרים המזומנים הארגוני, מגדיל את עלויות הפחת ומקטין משמעותית את הרווח התפעולי. זאת, עוד לפני הדרישות המחמירות שהגיעו מעולמות הרגולציה ואבטחת המידע.

אם הייתם פונים בשאלה תמימה לשכבת הניהול בארגון, בדגש על הניהול הבכיר (ה-C Level) ושואלים בפשטות שתי שאלות: האם אתם שולטים ומבינים את הצורך בכל מערך התשתית הקיים? והאם הצלחתם לבצע תכנית קיצוץ והתייעלות במערך התשתית שלכם שהחזיקה מעמד לאורך זמן?, לבטח הייתם מקבלים ברוב המקרים את התשובה "לא". מיד לאחריה הייתה עולה השאלה: האם אתם מכירים מישהו שהצליח או כלי קסם שעוזר לייעל ולהבין את אותה "קופסה שחורה" מבחינת מערך תשתית המחשוב הארגונית?

לפני כשנתיים התחולל אותו שינוי, בדמותו של אלגוריתם מתוחכם, שפותח על ידי חברה ישראלית בשם קורלטה סולושנס. אותו אלגוריתם ייחודי, שאף קיבל פטנט רשום בארצות הברית, הצליח לפצח את הקושי והאתגר. הוא מנגיש בצורה יעילה, מדידה ופשוטה את מערך התשתית הארגונית, נותן תמונת מצב ביחס ליעילותו והחשוב מכל – כל אחד ממרכיבי השלם (קרי: רכיבי התשתית בדטה סנטר) נותן ערך לשכבה העסקית וליחידותיה השונות.

האלגוריתם, שפותח עבור מערכות פתוחות – כלומר: X86 לסוגיו – היווה פריצת דרך בשקיפות המידע ביחס לאותו עולם תשתיות מורכב, כך שמנהלים, מבקרי פנים וחוץ ו/או כל גורם ללא רקע טכנולוגי אבל רוצה ונדרש להבין לעומק את מערך התשתית יכול לעשות זאת בקלות וללא ידע מוקדם. זאת, תוך שימוש בסט קיים של KBI (ר"ת Key Business Indicator) ומערך גרפי ידידותי למשתמש, שמנגיש בצורה ברורה ומידית את המידע המבוקש. הוא מאפשר לצלול פנימה, לכל פרמטר, ולזהות את גורם היסוד לאותו סימפטום או בעיית נצילות ואופטימיזציה.

תפנית מבורכת בנושא התרחשה עת החליטה יבמ לממש את אותו אלגוריתם מתקדם גם במערכות שאינן X86. משמעות הדבר הייתה שהאלגוריתם נכנס גם למערכות סגורות, למשל מיינפריימים. החברה חתמה על הסכם אסטרטגי עם קורלטה, שכתוצאה ממנו מפתחת החברה הישראלית מנוע המלצות ייחודי, מבוסס אותה טכנולוגיה מוגנת פטנט, שמספק, בפעם הראשונה, תמונה אחודה והוליסטית על כלל מערך תשתיות המחשוב הקיים בארגון, ללא משמעות מיהו ספק התשתית והאם המבנה הקיים מורכב ממספר תשתיות מדורות, ספקים וטכנולוגיות שונות. בקיצור, מדובר באלגוריתם שהוא Vendor Agnostic.

ייחודיות הפתרון והיותו פורץ דרך בתפיסה לפיה מערך התשתיות מונגש לשכבה העסקית בצורה פשוטה, נהירה ונגישה מבוסס דשבורד ידידותי למשתמש ועוזר למקבלי ההחלטות להשיג את אותה שקיפות לה ציפו.

מה מספק השימוש שוטף בפתרון של קורלטה למנהלים?

שימוש שוטף בפתרון ה-CoreAssess של קורלטה מספק למנהלים את:

  • היכולת להבין בפעם הראשונה את הערך העסקי המגיע מה-IT.
  • חסכון ניכר בתשתיות שאינן יעילות ותומכות בשכבה העסקית, תוך צמצום של בין 10% ל-30% במערך הקיים, בנוסף לחסכון בחשמל ובזיהום, והפיכתו של הארגון לירוק יותר.
  • דשבורד אחיד לשכבת הניהול, בו ניתן לצפות ולראות בזמן אמת את רמת הנצילות והיעילות בכל אחד מהדטה סנטרים של הארגון.
  • כיבוי וניתוק התשתיות העודפות, שלא תורמות כל ערך עסקי, יביאו לידי צמצום בעלויות הרישוי ולצמצום החשיפה הארגונית לפער או חולשה אבטחתיים (Shut backdoors for cyber Hackers).
  • בכל החלטה לניוד לענן – בין אם מדובר במיגרציה מלאה, חלקית או במודל היברידי – הפתרון יוכל לסייע ראשית בהבנת הגודל האמיתי של מערך המחשוב אותו נדרש לרכוש בענן, הימנעות מהפתעות לא מתוכננות בהוצאות, ואי שכפול של חוסר היעילות והנצילות שייתכן שקיימים באותו מערך, שלא תמיד שקוף ונהיר למקבל החלטה שאינו תמיד בעל רקע טכנולוגי עשיר.

אירועים קרובים