תוכן שיווקי

ניהול אנליטי ופרו-אקטיבי לאתגרים בתשתיות המחשוב בעידן החדש

30/08/2018 12:19
קורלטה

כתב: פבלו הורנשטיין, הסמנכ"ל הטכנולוגי של קורלטה.

למנהלים הבכירים בארגון יש כיום אתגרים רבים בכל הנוגע לניתוח התשומות והבטחת ההמשכיות העסקית, שמתבססים על תשתיות המחשוב הארגוני, ובאופן שבו הם מתמודדים עם אתגרי הציות, הרגולציה וההלימה בין השקעה במשאבי המחשוב לצרכים העסקיים. האתגרים מתגברים נוכח הצורך בניצול מקסימלי, שימוש אפקטיבי במשאבי המחשוב ויכולת לתכנן את צרכי המחר על בסיס ניתוח מבוסס נתונים אמפיריים.

אחד האתגרים העומדים בפני הארגונים הוא איך למצב את מערכות המידע הקיימות בהם כגורם מרכזי, שיאפשר להם לממש את השירותים הפונקציונאליים השוטפים, ובאותה נשימה לשמש כמנוע צמיחה ומינוף לקידום תהליכים עסקיים.

בכירים ומנהלים בתחומים כגון בנקאות, שירותים פיננסיים ותקשורת מתמודדים כיום עם שאלות על מוכנות לשרידות והמשכיות עסקית, שמונעות בחלקן על ידי דרישות חיצוניות חדשות של ציות ורגולציה.

השינוי הארגוני בהתאוששות מאסון והמשכיות עסקית

מנהלי יחידות המחשוב מחויבים ליישום תכניות להמשכיות עסקית של הארגון. הם הופכים להיות עסוקים יותר בניהול המשכיות עסקית והתאוששות מאסון, מתוקף האחריות הרובצת עליהם ומההכרה שדרישות הארגון חייבות להיות מוכתבות על ידי הגורמים הניהוליים והעסקיים. זאת, בשונה מהעבר, שבו הייתה חלוקה מסורתית בין הצד העסקי לבין הטיפול בהמשכיות העסקית ובהתאוששות מאסון – שהוגדרו, יושמו וטופלו על ידי צוות המחשוב ועל ידיו בלבד. התרומה המשמעותית של אנשי טכנולוגיית המידע לכך הייתה שמירה על תפעול מערכות קריטיות למשימה מול אירועים שליליים שעלולים לצוף מעת לעת.

פבלו הורנשטיין, הסמנכ"ל הטכנולוגי של קורלטה. צילום: קובי קנטור ז"ל

פבלו הורנשטיין, הסמנכ"ל הטכנולוגי של קורלטה. צילום: קובי קנטור ז"ל

באחרונה מתגבשת הפנמה בדרגות הניהול, בערך המוסף של עבודה משותפת על נושאים הקשורים לטיפול במוכנות להמשכיות עסקית, בהורדת העלויות הגבוהות בהשקעות בתשתיות וכן בכימות התרומה של תשתיות המחשוב להצלחה העסקית של החברה.

באופן לא מפתיע, מנהלים שאחראים על המשכיות עסקית מדווחים על פערים משמעותיים בהיערכות הכוללת אל מול התמודדות החברה להתמודד עם אתגרים אלה ברמה היומיומית. באותם אתגרים הכוונה היא לכשלים שמערכות המחשוב הארגוניות חוות בשוטף בניסיון לכמת את התרומה של מערך המחשוב האירגוני במוכנות להמשכיות העסקית. לכן, נדרשות לקיחת אחריות וקבלת החלטות אסטרטגיות בדרך שונה, כדי להפחית את רמת הסיכון ולהעלות את האפקטיביות הכוללת ליחידות העסקיות. כל זאת, תוך אימוץ מערכות אנליטיות ופרו-אקטיביות חדשות.

מהם הסיכונים?

ככלל, חברות שלא יתמודדו נכון עם האתגר עלולות להיחשף לעונשים חמורים, נזקים בלתי הפיכים והפסד כספי מתמשך. החלטות אסטרטגיות ומתן תשובת לב למערך המחשוב ישמרו את החברה עם רמת הגנה מקסימלית תוך הפחתת העלות הכוללת והפיכתה ליתרון תחרותי.

בשנים הקרובות יהיו השלכות מרחיקות לכת על מנהלים וראשי יחידות עסקיות שלא יתנו את הדעת לנושא. דרישות תאימות וציות יחייבו להטמיע פתרונות עבור המשכיות עסקית אמיתית, תוך הטמעת מערכות אנליטיות ופרו-אקטיביות, על מנת לתת מענה אמיתי ונכון.

הכשל העיקרי בטיפול נובע מהפער בין הפתרונות הטכנולוגיים שמומשו בפועל לצורך בהלימה העסקית, שבגינה הושקעו משאבים ומאמצים כה רבים מלכתחילה. הרי ידוע שפתרון טכנולוגי לא תמיד נותן את המענה הנכון שנדרש ברמה העסקית, גם אם הוא עובד מצוין.

מנהלים יהיו מחויבים בהובלת התהליך ובהכתבה של דרישות עסקיות, שיתורגמו וייאכפו על ידי מערכות שיתריעו על הפערים. הדבר ידרוש יתר מודעות ומעורבות של המנהלים לצרכים המבצעיים של הפונקציות העסקיות הקריטיות.

במסגרת ההיערכות הכוללת והחשיבה החדשה, על הבכירים בארגון להקדיש יותר זמן ותשומת לב להגדרת היעדים והמדדים הנדרשים, כחלק מהמשוואה של ניהול סיכונים, התאמת השקעות לצרכים עסקיים והיערכות להמשכיות עסקית.

השינויים הטכנולוגים התכופים בסביבות המחשוב המודרניות אינם חופפים לשינויים המבניים והאפליקטיביים הנהוגים כיום בארגונים. לכן, המנהלים נדרשים להכתיב מדיניות ברורה, תוך הטמעה של טכנולוגיות אנליטיות ופרו-אקטיביות חדשות והלימה עם מערכות תשתית קיימות.

קורלטה היא חברה מובילה בתחום ניהול מערכות המחשוב בראייה עסקית. החברה מספקת פלטפורמה אחודה ומרכזת את כל מרכיבי התשתית לכדי ניהול חדשני, מתוך מטרה לייעל את אופן הקצאת המשאבים, למנוע בעיות עתידיות ולתכנן שינויים מערכתיים בעזרת ניתוח יומיומי של מצב תשתיות ה-IT.

למידע נוסף ניתן ליצור קשר במייל זה.

אירועים קרובים